Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kontrolling Kis- és Közép vállalatok esetén Készítette: Németh Rita YFVZUC KGKIEG.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kontrolling Kis- és Közép vállalatok esetén Készítette: Németh Rita YFVZUC KGKIEG."— Előadás másolata:

1 Kontrolling Kis- és Közép vállalatok esetén Készítette: Németh Rita YFVZUC KGKIEG

2 Mi is a kontrolling? A kontrolling segíti a vállalatok számára a Reális elvárások megfogalmazását Tények visszacsatolását, értékelését Beavatkozások előkészítését és Hatásuk mérését

3 A vállalat vezetési rendszere Ellenőrzési rendszer Tervezési rendszer Személyzeti, vezetési rendszer Információs rendszer Szervezési rendszer V é g r e h a j t ó R e n d s z e r KONTROLLING

4 A KKV-k sajátosságai Tevékenységeik nem túlságosan összetettek Földrajzilag alig megosztottak Kevesebb tartalékkal rendelkeznek, tehát érzékenyebbek a környezeti zavarokra Kevesebb erőforrást képesek mozgósítani fejlesztéseikre Egyszerűbb szervezetük miatt nem kell foglalkozniuk az eredmény-konszolidációval, a bonyolultabb pénzügyi mutatók alakulásával

5 Versenyképesség Olyan terméket/szolgáltatást állít elő, amely sikeres a piacon, A versenytársak nehezen tudják leutánozni, Megváltozott körülmények között más termék/szolgáltatás előállítására könnyen át tud állni (rugalmas)

6 A kontrolling mechanizmus sikertényezői Van-e kontrolling koncepciónk? Vállalati folyamataink megfelelnek-e ennek a koncepciónak? Képesek vagyunk-e a valóságbeli folyamataink állapotváltozásait, eredményeit előre jelezni? Elegendő pontosságú-e a kontrolling rendszerből kapott visszacsatolás ahhoz, hogy a valóságos folyamatokba ennek alapján beavatkozzunk? Kell-e finomítani, javítani kontrolling koncepciónkon, mechanizmusunkon?

7 A kontrolling koncepció tartalma Mit kívánunk látni, előre jelezni, a valóságban? Milyen részletességű adatokat szeretnénk kapni? Megoldott-e a visszakövethetőség a valóság felé? Megoldott-e a jövő és a múlt zökkenőmentes összekapcsolása, összevethetősége? Megoldható-e az informatikai kiszolgálás? Biztosítható-e a felelősségi centrumok kialakítása, az eszközök, a technológia és a szervezet összehangolt egysége?

8 Eredmény kontrolling KKV-k esetében tanácsos az eredmény kontrolling szintjéig eljutni Ez mutatja a bevétel-ráfordítások alakulását A fedezeti hozzájárulások elemzését Biztosítja a dinamikus cash-flow menedzsmentet Bizonyos vállalati méret felett az önelszámoltatást is biztosítja

9 Kontrolling információs rendszerek Funkcionális rendszerek Integrált ügyviteli rendszer Integrált vállalatirányítási (ERP) rendszer

10 Összefoglalás KKV-k kontrolling mechanizmusa kiépíthető, ha: Alkalmas informatikai rendszert találnak (vagy fejlesztetnek ki) és Hajlandók energiát és pénzt áldozni a kontrolling kiépítésére irányuló tanácsadásra


Letölteni ppt "Kontrolling Kis- és Közép vállalatok esetén Készítette: Németh Rita YFVZUC KGKIEG."

Hasonló előadás


Google Hirdetések