Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kontrolling házi dolgozat Banki kontrolling Hámori Zoltán Hudomiet Péter Izsó Balázs Juhász Tamás Szilágyi László 2006. május 11.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kontrolling házi dolgozat Banki kontrolling Hámori Zoltán Hudomiet Péter Izsó Balázs Juhász Tamás Szilágyi László 2006. május 11."— Előadás másolata:

1 Kontrolling házi dolgozat Banki kontrolling Hámori Zoltán Hudomiet Péter Izsó Balázs Juhász Tamás Szilágyi László május 11.

2 A Balanced Scorecard modell Vízió, misszió és stratégia Tanulási és növekedési lehetőségek nézőpontja Pénzügyi nézőpont Működési folyamatok nézőpontja Vevők nézőpontja Banki szempontból a legfontosabb nézőpont!

3 Pénzügyi nézőpont Árbevétel növekedése és összetétele Árbevétel növekedése és összetétele Költségcsökkentés/termelékenység javítása Költségcsökkentés/termelékenység javítása Eszközkihasználtság Eszközkihasználtság Mutatói a következő szempontok szerint kategóriákba sorolhatók:

4 Eredményelszámolás és költségallokáció Eredményelszámolás Eredményelszámolás A bank eredményének lebontása a banki objektumok szintjére. Költségallokáció Költségallokáció A költségek lebontása.

5 Eredményelszámolás - Objektumok csoportosítása (1/2) Bankoknál általában három csoportot különböztetünk meg: Ügyfél/ügyfélcsoport Ügyfél/ügyfélcsoport Termék Termék Értékesítési csatorna Értékesítési csatorna

6 Jelen esetben: Üzletág Üzletág Lakosság, vállalat, treasury, vagyonkezelés stb.Lakosság, vállalat, treasury, vagyonkezelés stb. Ügyfél szegmens Ügyfél szegmens Lakosság (magánszemélyek), KKV (kis és középvállalkozások), CORPM (középvállalatok), nagyvállalatok, önkormányzatok stb.Lakosság (magánszemélyek), KKV (kis és középvállalkozások), CORPM (középvállalatok), nagyvállalatok, önkormányzatok stb. Kapcsolattartó (banki kapcsolattartó, aki az ügyfél banki ügyeit kezeli) Kapcsolattartó (banki kapcsolattartó, aki az ügyfél banki ügyeit kezeli) Ügyfél Ügyfél Termék Termék Eredményelszámolás - Objektumok csoportosítása (2/2)

7 Eredményelszámolás - Kettős elszámolás (1/2) Céljai: arra motiválja az értékesítésben dolgozó munkatársakat, hogy az ügyfeleket az igényeknek megfelelően szolgálják ki és ne korlátozzák őket ebben a termék, illetve ügyfél gazdaság/szegmentáció és bevételmegosztás elvei arra motiválja az értékesítésben dolgozó munkatársakat, hogy az ügyfeleket az igényeknek megfelelően szolgálják ki és ne korlátozzák őket ebben a termék, illetve ügyfél gazdaság/szegmentáció és bevételmegosztás elvei arra motiválja az értékesítésben dolgozó munkatársakat, hogy a bank rendelkezésre álló összes terméket kínálják ügyfeleiknek arra motiválja az értékesítésben dolgozó munkatársakat, hogy a bank rendelkezésre álló összes terméket kínálják ügyfeleiknek biztosítja az ügyféligények szakszerű kiszolgálását még akkor is, ha az eredeti szegmensben nem áll rendelkezésre az illető termék ismerete biztosítja az ügyféligények szakszerű kiszolgálását még akkor is, ha az eredeti szegmensben nem áll rendelkezésre az illető termék ismerete kellő mértékben ösztönzi a vállalati ügyfeleket kiszolgáló lakossági fiókokat az igényelt szolgáltatások végrehajtására kellő mértékben ösztönzi a vállalati ügyfeleket kiszolgáló lakossági fiókokat az igényelt szolgáltatások végrehajtására Direkt- és shadow- (árnyék) elszámolás

8 Eredményelszámolás - Kettős elszámolás (2/2) Az ügyfél és a bank által elvárt eredmények: nagyobb fokú ügyfél-elégedettség, mert az ügyfél igénye válik a fő motiváló tényezővé nagyobb fokú ügyfél-elégedettség, mert az ügyfél igénye válik a fő motiváló tényezővé intenzívebb keresztértékesítés intenzívebb keresztértékesítés nagyobb részesedés a meglévő ügyfélkör pénzügyi kiadásaiból nagyobb részesedés a meglévő ügyfélkör pénzügyi kiadásaiból több ügyfél-akvizíció az értékesítésben dolgozó munkatársak teljes hálózatépítő kapacitásának kihasználása miatt több ügyfél-akvizíció az értékesítésben dolgozó munkatársak teljes hálózatépítő kapacitásának kihasználása miatt a hangsúly a jövedelem-megosztási vitákról áttevődik az értékesítési tevékenységre a hangsúly a jövedelem-megosztási vitákról áttevődik az értékesítési tevékenységre a belső konfliktusok számának csökkenése a belső konfliktusok számának csökkenése

9 Költségallokáció Legfontosabb csoportok („direktségük” szerinti sorrendben): Fióki direkt költségek (direkt fióki költségek) Fióki direkt költségek (direkt fióki költségek) Üzleti terület központjainak költségei (indirekt fióki költségek) Üzleti terület központjainak költségei (indirekt fióki költségek) A támogató egységek üzleti területre allokált költségei (indirekt fióki költségek) A támogató egységek üzleti területre allokált költségei (indirekt fióki költségek) Egyéb költségek (indirekt fióki költségek) Egyéb költségek (indirekt fióki költségek)

10 Tervezés Top-down jellegű tervezés: tervezési alapelvek, fő teljesítmény elvárások, VB elvárások (anyabank) tervezési alapelvek, fő teljesítmény elvárások, VB elvárások (anyabank) részletes üzletpolitikai célkitűzések és tervek (üzletágak/leányvállalatok-költséggazdák-kontrolling) részletes üzletpolitikai célkitűzések és tervek (üzletágak/leányvállalatok-költséggazdák-kontrolling)Tervek: Stratégiai terv (hosszú távú: 3 év) Stratégiai terv (hosszú távú: 3 év) Éves terv (rövid távú operatív terv) Éves terv (rövid távú operatív terv)+ Évközi prognózisok (célja a menedzsment és a tulajdonosok tájékoztatása az éves tervben foglaltak várható alakulásáról) Évközi prognózisok (célja a menedzsment és a tulajdonosok tájékoztatása az éves tervben foglaltak várható alakulásáról)

11 Tervezés – A tervek felépítése Külső környezet Külső környezet Üzleti célkitűzések – Üzleti tervek Üzleti célkitűzések – Üzleti tervek Belső működési feltételek – Támogató (Support) területek működési költség és beruházási tervei Belső működési feltételek – Támogató (Support) területek működési költség és beruházási tervei

12 Tervezés – A tervezés menete Szervezési igazgatóság Leányvállalatok Kontrolling főosztály Üztletágak, költséggazdák Kockázatkezelés I-V havi tényadatok megküldése a tervező egységeknek + Részletes makrogazdasági prognózis elkészítése Határidő: július eleje Tárgyévi prognózis + tervévi célok és részletes adatok elkészítése, egyeztetése a kapcsolódó területekkel Határidő: július közepe Tárgyévi prognózis + tervévi célok és részletes adatok elkészítése Határidő: július vége Költség és beruházás tervek egyeztetése a Kontrolling koordinációjával Határidő: augusztus eleje A résztervek alapján a bankcsoporti tárgyévi prognózis és terv összeállítása, VB elé való terjesztése Határidő: augusztus közepe VB megjegyzései alapján a tervek véglegesítése Határidő: augusztus vége VB megjegyzései alapján a tervek véglegesítése Határidő: augusztus vége Éves terv VB, majd IG elé terjesztése Éves terv visszaigazolása üzletágak, költséggazdák, leányvállalatok felé Határidő: november vége Az elfogadott banki terv lebontása hálózati régiókra, fiókokra Határidő: december vége Terv anyabanknak és felügyeleti szerveknek való megküldése A terv jóváhagyatása az éves rendes közgyűléssel Projektötletek és Fejlesztési igények felmérése és a Kontrollingnak való megküldése Határidő: július eleje

13 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Kontrolling házi dolgozat Banki kontrolling Hámori Zoltán Hudomiet Péter Izsó Balázs Juhász Tamás Szilágyi László 2006. május 11."

Hasonló előadás


Google Hirdetések