Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2009. február 19-20.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2009. február 19-20."— Előadás másolata:

1 1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február

2 2 PR- és sajtóügynökségi tevékenység az egészségügyben

3 3 Az elengedhetetlen marketing Miért van szüksége egy kórháznak marketingre? Mert erősödik a verseny és kialakulóban vannak a piaci körülmények az egészségügyben. Mert a teljesítmény-finanszírozás bevezetése óta a kórházak érdekeltek a betegszám növelésében. Mert a szakmai fejlesztéseknek, beruházásoknak és az új szolgáltatásoknak kihasználhatóaknak és életképeseknek kell lenniük. Mert a magas gyógykezelési teljesítmény és az orvos-szakmai eredmények számára publicitást szerez és azt képes piacszerzésre fordítani. Mert segít a szűkös fejlesztési, üzemeltetési források hatékony elosztásában.

4 4 A professzionalizált és szegmentált munkamegosztás korában már a kórházak számára is kommunikációs és médiaügynökségek láthatják el a legsikeresebben a kommunikációs, PR- és marketing feladatokat. Az ügynökségi munka előnyei rugalmasság média kapcsolatrendszer nem szokványos „szóhasználat” a rutinmunka „átértelmezése” rendszerezettség

5 5 PR és kommunikáció, a hírnév gondozása A kórház ismertségének és jó hírének növelése a public relations eszközeivel. Hírek generálása - proaktivitás a szakmai média számára a napi belpolitikai média számára a bulvármédia számára „szenzációkeltéssel” nyilatkozati stratégia kialakítása és érvényesítése Publikációk – hitelesség növelése a szakmai média számára a bulvármédia (pl. orvosmeteorológia) számára

6 6 Sajtótájékoztatók szervezése - tematizálás előkészítés, lebonyolítás, nyomon követés infrastrukturális fejlesztésről események kapcsán rendezvények kapcsán betegtájékoztatási programok indításakor (pl.: tüdőszűrés kampány)

7 7 Közreműködés a found-raisingben 1 %-os felajánlások kapcsán a kórház alapítványának hirdetése, ajánlása

8 8 On-line felületek alkalmazása Internet site személyre szabott megtervezése, kialakítása bannercsere

9 9 Sajtókapcsolatok kiépítés fenntartás Sajtólista készítése helyi média (TV, rádió, írott sajtó, on-line) országos média (TV, rádió, írott sajtó, on- line) Protokoll-lista készítése államigazgatás egészségpolitika társintézmények egészségügyi hatóságok

10 10 Sajtólista napra kész frissítés 3-6 havonta, követi a személyi ill. egyéb változásokat jelentős az éppen adott médium stílusa, súlypontjai, tartalma, nézettsége, stb. Sajtóanyagok, kiadványok megírása (grafikusi tervezéssel is) mindig az aktuális médiumra tervezett közlemény ill. cikk megírása (a reklám nem cikk!)

11 11 További PR és sajtóügynökségi feladatok médiatréningek szervezése, előkészítése és lebonyolítása, nyomon követése interjúk szervezése, megjelenési felületek biztosítása különböző speciális események szervezése (pl. politikusi látogatások) különböző speciális események híreinek eljuttatása a sajtó számára

12 12 Vállalati kommunikáció (belső kommunikáció) A kórház imázsának tudatos kialakítása, annak ápolása esetleg javítása. A belső kommunikáció a PR-nak szinte az összes területét együttesen alkalmazza.

13 13 Belső kommunikációs feladatok lehetnek: csapatépítő tréningek szervezése, lebonyolítása, kiértékelése kommunikációs tréningek szervezése, lebonyolítása, kiértékelése belső kommunikációs dokumentumok gyártása (tervezése): hírlevél, vállalati újság/magazin, plakát, márkázott termékek stb. dolgozói rendezvények szervezése (pl.: dolgozói Mikulás ünnepség)

14 14 Manapság nem lehet eléggé hangsúlyozni a PR- és sajtómunka jelentőségét az egészségügyben. Az egészségügyi intézmények jó hírneve gondozásának bázisa lehet a szervezett és teljes körű ügynökségi tevékenység. A PR- és sajtóügynökség eszközeit maximálisan felhasználva emeli kliensei hírnevét és erősíti presztízsét. A jól végzett PR munka eredménye a munkavállalói elégedettség növekedése, a betegszám növekedése, az ellátási körzet bővülése, az ügynökség számára pedig az ügyfél elégedettség, tehát megvalósul a kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolat.

15 15 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Szabó László Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapesti Kommunikációs Főiskola főiskolai adjunktus Ypsylon Média ügyvezető H-1054 Budapest, Aulich u.8. II./4. Tel.: Fax:


Letölteni ppt "1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2009. február 19-20."

Hasonló előadás


Google Hirdetések