Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Középpontban: A mindentudó páciens Trendek az egészségügyi online kommunikációban Somogyi Máté Ügyfélkapcsolati igazgató Neo Interactive Kft. www.neo-interactive.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Középpontban: A mindentudó páciens Trendek az egészségügyi online kommunikációban Somogyi Máté Ügyfélkapcsolati igazgató Neo Interactive Kft. www.neo-interactive.hu."— Előadás másolata:

1 Középpontban: A mindentudó páciens Trendek az egészségügyi online kommunikációban Somogyi Máté Ügyfélkapcsolati igazgató Neo Interactive Kft.

2 Tartalom Információkeresés, mint vezető online tevékenység Információéhség az egészség viszonylatában A ‘mindentudó páciens’ mint kommunikációs lehetőség és kihívás – egészségügyi online kommunikációs irányok a közeljövőben Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

3 Az információkeresésről Vásárlás előtt az internetezők 93%-a tájékozódik az interneten!* *Forrás: WIP 2006, NRC 2007 II. Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

4 Információéhség – egészség Pew Internet & American Life Project II. tapasztalatok Az internetezők 80%-a keres egészséggel kapcsolatos információt az interneten, 37%-uk szeretne kapni gyógykezelésel kapcsolatos információt en. *Forrás: Prospectiv Consumer Preference Index (CPI) - June 2005 Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

5 Információéhség – egészség Legutolsó egészségi információkeresés tapasztalatok: –71% hasznos információt talált –53% számára az utolsó keresés hatással volt aktuális kezelésre/egészségmegőrző tevékenységre –56% új kérdéseket tett fel orvosának a talált információk alapján –55% az új információt megosztotta ismerőseivel *Forrás: Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

6 A mindentudó páciens Forrás: Rémálom Előzetes indiszkrét, személyes információgyűjtés az orvosról Szűrő nélküli információgyűjtés a tünetekről/panaszokról Gyanakvóak, nem hisznek az első szakvéleménynek, nem tartják be a kezelő orvos javaslatát A szerző konklúziója: nincs értelme foglalkozni velük. Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

7 A mindentudó páciens (a másik nézőpont) Forrás: Áldás A páciensek könnyebben megértik a kezelés menetét Megerősítést kaphatnak más forrásokból is Segíti az orvosok munkáját, ha ők ajánlják a hiteles forrásokat Az információhoz való nyílt hozzáférés egyre szélesebb kört érint amelynek mindannyian részesei vagyunk Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

8 Lehetőség vs. kihívás A gyógyszerek, gyógyeszközök, az információ fontos szerepet játszanak a fogyasztók életében A fogyasztók : –aktív információkeresők => ők döntenek a források között –döntéseket hoznak az egészségüket érintő kérdésekben –szeretnék/szeretik érezni a kontrollt saját életük felett Online kommunikáció? Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

9 Lehetőség vs. kihívás Online források szerepe – nyilvánosság => hitelesség –Tematikus fórumok –Közösségi portálok –Közösségek által szerkesztett tudástárak Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

10 Közvetlen kapcsolat: marketing Cél: Közvetlen kapcsolat kiépítése a fogyasztóval Eszközei: Engedély alapú adatbázisépítés Egyszerű és áttekinthető adatvédelmi politika Folyamatos értékes tartalom biztosítása –Köszöntő –Promóciós felhívások –Nyereményjátékok –Hírlevelek a termékről, fejlesztésekről, tapasztalatokról Fogyasztói kontroll (bizalom építés) Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

11 Új célzási módszer: Behavioral targeting Marketing technika, melyben a hirdetés elhelyezését az alapján célozzuk, hogy a felhasználó milyen aktivitásokat végez az interneten (függetlenül adott site tartalmától). Szegmentáció Szegmentáció példák: „vásárlásmániások”, „promóció- hajhászok”, „felhasználók, akik feliratkoznak, de vissza már nem látogatnak”, stb. Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

12 Behavioral targeting online Adatgyűjtés (azonosíthatóság?) Egyelőre korlátolt online lehetőségek Célzás finomsága (alkalmasság) Gyógyszer szakma megítélés Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

13 Közösségi kommunikációs lehetőségek (fórum, azonnali üzenetek, aktivációk, játékok) Kétirányú kommunikáció Közösségi marketing Display hirdetések (bannerek, btb megoldások) Egyirányú kommunikáció vs. Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

14 Végszó helyett A fogyasztók egyre több információt érnek el, egyre gyorsabban. Korábbi hiteles források (tradicionális média) szerepét új területek veszik át. Az új kommunikációs lehetőségek új típusú megközelítést igényelnek. Az új kommunikációs lehetőségek veszélyei és mellékhatásai tekintetében kérdezze digitális ügynökségét. Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

15 Somogyi Máté Ügyfélkapcsolati igazgató Neo Interactive Kft. Tel: Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Középpontban: A mindentudó páciens Trendek az egészségügyi online kommunikációban Somogyi Máté Ügyfélkapcsolati igazgató Neo Interactive Kft. www.neo-interactive.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések