Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Márkakommunikáció.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Márkakommunikáció."— Előadás másolata:

1 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Márkakommunikáció

2 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Márka Termék: amit a gyártó gyárt Márka: amit a fogyasztó megvásárol „A gyáramban kozmetikai cikkeket gyártok, a vevők az üzletben azonban reményt vásárolnak.” Charles Revson, a Revlon alapítója

3 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 A legértékesebb márkák 1. COCA-COLA - U.S. 2. MICROSOFT - USA 3. IBM - USA 4. GE - USA 5. INTEL - USA 6. DISNEY - USA 7. McDONALD’S - USA 8. NOKIA - Finnország 9. TOYOTA - Japán 10. MARLBORO - USA 11. MERCEDES – Németország 29 Pfizer 32. Merck BusinessWeek, 2004

4 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Mi újság Magyarországon? A legegyedibb márkák 1. Harley Davidson 2. Herendi 3. Zsolnay 4. HBO 5. Hollóházi 6. Tokaji 7. Lego 8. Pick 9. Egri bikavér 10. Zwack Unicum … 15. Béres csepp Legmegbecsültebb gyógyszer: Algopyrin Quarelin Forrás: Brand Asset Valuator Kutatás 2000, Menő magyar márkák, Kreatív 2000

5 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 A márka előnye – A terméknek személyiséget kölcsönöz – A terméket megkülönbözteti – Márkahűséget alakíthat ki, valamennyi kiszámíthatóságot ad – A piac szegmentálásában segít – Védelem a versenytársakkal szemben – Javítja az imázst – új márka bevezetése könnyebb – Magasabb eladási ár érhető el A jó hírnevet a márkabizalommal, a biztonsággal és az imázzsal együtt veszi. –Jó esetben nincs életgörbe –Jogi védelem a másolattól –Termékbővítés lehetőségei javulnak –A keresett márka nem hiányozhat a patikából – erősebb pozíció a kereskedelemben

6 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Feladata, fajtái A márka egy névhez, jelhez, formához, színekhez, illetve ezek kombinációjához, valamint a terméktulajdonságokhoz kapcsolt asszociációk összessége. Alkalmas a termék azonosítására, a konkurenstől való megkülönböztetése. Hozzáadott érték: a márka többet nyújt, mint egy névtelen termék Termékvonalmárka TermékmárkaVállalati márkák Termékcsaládmárka Kereskedői márkák Támogató márkák

7 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Gyógyszeripar Vényköteles: promóció csak orvosnak Vevő: OEP Rövid szabadalmi oltalom Felvásárlás, összeolvadás

8 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Termék vagy márka: Mi a különbség? Termék:Márka: - különleges szolgáltatás- absztrakt ígéret -konkrét problémára megoldás- ideológia,világszemlélet -védjegy:- márkanév: = tájékozódási fogalom= a márka lényegét adja: =>olcsó - bizalom  drága - segítség  modern - támogatás  hagyományos

9 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 opioid fájdalomcsillapító tapasz a Janssen Cilagtól a német gyógyszerpiac 2. legnagyobb terméke Ettől a Durogesic már márka? Termék vagy márka?

10 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Az orvosok megkérdezésének eredménye (2004): o tapasz formula89% o „erős hatás“89% o „tartós hatás“83% o klinikai bizonyíték66% o márka ismertsége: 12% o logo ismerete (terméknév alapján):3% o termékszín (terméknév alapján): 25% o szlogen (terméknév alapján): 16%

11 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Mikor érdemes márkaépítésbe fektetni?

12 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Példa: multivitamin A termék hatása a fogyasztó számára nem mindig vagy nem közvetlenül érzékelhető ( pl. vitaminok) A termék szedése nehezen konkretizálható előnyöket ígér Van értelme márkaépítésének

13 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Termék vagy márka Speciális kommunikáció

14 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Racionális-emocionális Racionális megközelítés: az észre ható érveket a termék által nyújtott fizikai, megfogható elemek kiemelése a cél, elsősorban akkor használható, ha a termék valóban egyedi tulajdonsággal rendelkezik Emocionális érvek: inkább a „szívre” Érzés, vágy, az érvelés nem tudatos, hosszabb ideig áll fenn Példa: racionális: a dezodorok esetében "ne izzadjunk, jobb közérzetet érjünk el" lehet a racionális érv, emocionális: kellemes illat

15 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Példa: hajfesték Racionális elemek: a termék észre ható érvei 1. Befedi az ősz hajszálakat 2. Krémes, így nem csöpög Emocionális elemek: érzés 1. Csillogóvá válik a haj 2. Egészséges, ápolt érzetet biztosít

16 Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Kommunikáció BrandCommunication Management


Letölteni ppt "Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005 Márkakommunikáció."

Hasonló előadás


Google Hirdetések