Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS ÉS ISKOLAMARKETING A GYAKORLATBAN Szontagh Pál általános iskolai igazgató okleveles közoktatási vezető minőségügyi tanácsadó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS ÉS ISKOLAMARKETING A GYAKORLATBAN Szontagh Pál általános iskolai igazgató okleveles közoktatási vezető minőségügyi tanácsadó."— Előadás másolata:

1 1 MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS ÉS ISKOLAMARKETING A GYAKORLATBAN Szontagh Pál általános iskolai igazgató okleveles közoktatási vezető minőségügyi tanácsadó

2 2 VAJDA PÉTER ÉNEK-ZENE TESTNEVELÉS TAGOZATOS ÁLTALÁNOS ISKOLA 1089 BUDAPEST, VAJDA PÉTER UTCA Telefon: , Fax: Web:

3 3 Józsefvárosi Minőségbiztosítási és Minőségellenőrzési Program 1. osztályokban iskolakezdési mérés 2. osztályokban tantárgyi mérések (matematika – olvasás-szövegértés) 7. osztályokban komplex tantárgyi mérések (természetismeret – társadalomismeret) 3. osztályokban tantárgyi mérések (matematika – olvasás-szövegértés)

4 4 Teljesítménymérés és -értékelés megnevezésrésztvevőkmérőlapot készíti, értékeli mérést végzi (végezteti) Preventív képességfelmérés (Prefer) összes 1. osztályKerületi teamelsős tanítónők Jófer szaktárgyi mérésösszes 2. osztályKerületi teamkeresztfelügyelet Jófer szaktárgyi mérésösszes 3. osztályKerületi teamkeresztfelügyelet Jófer szaktárgyi mérésösszes 7. osztályKerületi teamkeresztfelügyelet értékelendő mérésérintettekértékelést végziértékelésen részt vesz előző évi Prefer mérésekösszes 2. osztályKerületi teamAlsós I. mk-vezető előző évi Prefer mérésekösszes 2. osztályAlsós I. mk-vezetőTanítók előző évi Jófer mérésekösszes 3. osztályKerületi teamAlsós II. mk-vezető előző évi Jófer mérésekösszes 3. osztályAlsós II. mk-vezetőTanítók előző évi Jófer mérésekösszes 4. osztályKerületi teamAlsós II. mk-vezető előző évi Jófer mérésekösszes 4. osztályAlsós II. mk-vezetőTanítók előző évi Jófer mérésekösszes 8. osztályKerületi teamIskolai mk-vezetők előző évi Jófer mérésekösszes 8. osztályHumán mk-vezetőHumán mk. Reál I. mk-vezetőReál I. mk. Reál II. mk-vezetőReál II. mk. Tanévi tanulmányi versenyekösszes osztálymunkaközösség-vezetőktantestület

5 5 Elégedettségmérés – és értékelés mérés megnevezéserésztvevőkmérőlapot készíti, értékeli mérést végzi (végezteti) szülői elégedettségmérésfélévi fogadóórán részt vevő szülők minőségbiztosítási csoportiskolavezetés belépő szülői motivációk és elvárások beíratáson részt vevő szülők minőségbiztosítási csoportiskolavezetés tanulói elégedettségmérésfelsős tanulókminőségbiztosítási csoportdiákönkormányzat tantestületi klímateszttantestületminőségbiztosítási csoportiskolavezetés értékelendő mérésérintettekértékelést végziértékelésen részt vesz szülői elégedettségméréstantestületminőségbiztosítási csoporttantestület belépő szülői motivációk, elvárások tantestületminőségbiztosítási csoporttantestület tanulói elégedettségméréstantestületminőségbiztosítási csoporttantestület tanulókminőségbiztosítási csoporttanulógyűlés tantestületi klímateszttantestületminőségbiztosítási csoporttantestület

6 6 Külső partnerek elégedettsége Azonosított közvetlen partner megnevezéseKapcsolattartó személyFelmérés módszere, gyakorisága Pedagógusok, pedagógiai munkát segítő alkalmazottak Közalkalmazotti tanács elnökeKlímateszt – évente Technikai dolgozókGondnokInterjú – évente TanulókDiákönkormányzat vezetőjeKérdőív (5-8. osztályokban) – évente SzülőkIskolaszék elnökeKérdőív – évente Tanulói életút előző állomása - leendő elsős gyerekek szülei Személyes kapcsolattartásKérdőív –évente Tanulói életút előző állomása – óvodákÓvodavezetőkKérdőív - évente FenntartóOKISO osztályvezetőjeInterjú – évente Tanulói életút következő állomása – középiskolákIgazgatókKérdőív (tanulók által leginkább frekventált 3 középiskola) - évente Iskola-egészségügyi szolgálatVédőnőInterjú – évente Nevelési TanácsadóKijelölt kapcsolattartóKérdőív – évente Gyermekjóléti SzolgálatIntézményvezetőKérdőív – évente Alapítvány a Vajda Péter utcai Általános IskoláértKuratórium elnökeInterjú – évente Vajda Péter Diáksport EgyesületElnökInterjú – évente Tisztviselőtelepi Önkormányzati EgyesületElnökInterjú – évente

7 7 Minőségügyi team TEAM VEZETŐ: Gosztonyi László magyar-történelem szakos tanár, főiskolai vezetőtanár TEAM-TAGOK Farkas Géza ének-történelem szakos tanár, munkaközösség-vezető, karnagy Borka Gábor testnevelés szakos tanár, kosárlabda szakedző, munkaközösség-vezető, főiskolai vezetőtanár Lehoczki Lászlóné matematika szakos tanár, napközis nevelő Takács Leonóra tanító, drámapedagógus

8 8 Marketingmix – hagyományos PR-eszközök iskolai kiadványok: Vajda csak egy van (1999), 80 éve vár a Vajda (2004) – jubileumi évkönyvek, Pad Alatt – iskolaújság, – honlap részvétel a szakmai közéletben: Kihívások és válaszok az általános iskolában (2004), Pedagógiai kaleidoszkóp (2005), Józsefváros közoktatása (2006) – tanulmánykötetek egyéb újságcikkek, publikációk: Népszabadság, Heti Világgazdaság, Józsefváros, Helyi Téma, Mentor-Támpont, Köznevelés, Iskolakultúra, Budapesti Nevelő, Új Pedagógiai Szemle televízió: MTV Regionális híradó, Hol-mi?, 12+, RTL Klub híradó tájékoztató kiadványok: „Hívogató” kiadvány, VIII. kerületi Kisokos iskolai tájékoztató szóróanyag: plakátok, szórólapok, DVD iskolához kötődő események: Rezső téri karácsony, Vajda-futás, kerületi versenyek szervezése az iskolában, óvodás rajzpályázat, óvodás sorverseny, Ilyenek vagyunk kulturális gála, kerületi továbbképzés, bemutatóórák személyes kommunikáció: óvodai szülői értekezletek, iskolai szülői értekezletek, családi napok

9 9 Marketingmix – szervezési PR eszközök iskola-előkészítő foglalkozások szervezése: ovi-suli, tesi-ovi, zene-ovi családi napok szervezése a leendő elsősöknek átjárhatóság az egyes osztályok között elégedettségi vizsgálatok képességvizsgálat a tagozatos osztályokban iskola-előkészítőn kiemelkedően teljesítők közvetlen felvétele névre szóló levél a képességvizsgálaton résztvevőknek szülői szándéknyilatkozat (tagozatos követelmények elfogadása, iskola és szülő KÖLCSÖNÖS kötelezettségvállalása) visszajelzés az óvodák felé: nyílt nap az óvónőknek, hospitálás az óvodákban

10 10 Versenytársaktól való előnyös különbözőség Részvétel a közép- és felsősokú pedagógusképzésben (ELTE, Raoul Wallenberg Középiskola) Közoktatási típusú sportiskola és módszertani központ (NSH-NUPI) Az FTC utánpótlás-bázisa A nemzetközi ÖKOISKOLA hálózat tagja (EU-KvVM-OM) Gyermekbarát Büfé (EüM-OM) Hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelése (EU-HEFOP-OM-FMM) Együttműködés a SULINOVA Kht-val Kerületi és országos mérések eredményei

11 11 Számonkérhetőség, átláthatóság Helyi Pedagógiai Program (Nevelési Program és Helyi Tanterv) Helyi Minőségirányítási Program Házirend Éves munkaterv (intézményi, munkaközösségi) Kollektív Szerződés Munkaköri leírások Továbbképzési terv Esélyegyenlőségi terv Munkavédelmi és kockázatértékelési szabályzat Tűz- és balesetvédelmi szabályzat Pénzkezelési szabályzat Számviteli Politika Eszközök és források leltározása és leltárkészítési szabályzata Felesleges vagyontárgyak hasznosításának, selejtezésének szabályzata Eszközök és források értékelésének szabályzata Közbeszerzési szabályzat Szervezeti és Működési Szabályzat Ügyirat-kezelési szabályzat Ellenőrzési terv

12 12 „Vezető az legyen, ki dicséretért nem liheg, szidástól nem fél, dicsőséget nem hajszol... … jutalma a legnagyobb: a társak sikere!”


Letölteni ppt "1 MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS ÉS ISKOLAMARKETING A GYAKORLATBAN Szontagh Pál általános iskolai igazgató okleveles közoktatási vezető minőségügyi tanácsadó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések