Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tájékoztató a FABCE repülésbiztonság- irányítási kérdéseiről (szolgáltatói szemszög) Kurucz Mihály HungaroControl Zrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tájékoztató a FABCE repülésbiztonság- irányítási kérdéseiről (szolgáltatói szemszög) Kurucz Mihály HungaroControl Zrt."— Előadás másolata:

1 Tájékoztató a FABCE repülésbiztonság- irányítási kérdéseiről (szolgáltatói szemszög) Kurucz Mihály HungaroControl Zrt. KBSZ szakmai nap április 1. Budapest

2 Összefoglalás A FAB-ok szerepe A FAB-bal elérendő célok A FABCE kifejlődése A cél elérésének eszköze – SMS roadmap

3 EURÓPA 2012+

4 A FAB-bal elérendő célok Régión belül kialakított optimális és a teljesítménynek alárendelt légtér kialakítás (a határokat nem figyelembe vevő útvonalhálózat, szektorizáció, civil-katonai légtérhasználat); erőforrás felhasználás. Várt eredmény: a megfelelő biztonsági szint mellett; a késések és a kerülőútak hosszának minimalizálása (ezáltal kevesebb üzemanyag felhasználása és kevesebb káros anyag kibocsátása), a léginavigációs kiadások csökkentése.

5 A cél elérésének eszköze A Single European Sky rendeletcsomag alapján a szolgáltatók szolgáltatási területe elválhat a nemzeti határoktól (ha úgy optimális); a szolgáltatók a méretgazdaságos működés érdekében együttműködhetnek, integrálódhatnak; a teljesítményt mérik és ösztönzik. Az előbbieket foglalja össze a FAB SES II. szerinti definíciója: Functional Airspace Block means an airspace block based on operational requirements and established regardless of State boundaries, where the provision of air navigation services and related functions are performance-driven and optimised with a view to introducing enhanched cooperation among air navigation service providers or, where appropriate, an integrated provider.

6 A Közép-európai funkcionális légtérblokk – FAB (CE) – működési elve

7 Az ALACSONY légtér

8 A MAGAS légtér

9 A FABCE (várható) munkaszervezete A FAB megállapodás aláírásáig a MoU alapján: PFCC, NSA CG, C-M CG, FA DG. A FAB megállapodás után: Tanács, JC-MACB, NSA CC.

10 A megvalósítási ütemterv

11 A FAB lehetőségei / kötelezettségei - repülésbiztonsági szempontok szolgáltatói szinten- A FAB CE –n belül (a Végrehajtási Tervet követve) Az alkalmazott SMS rendszerek és eljárások összehangolása, - engedélyezési, felülvizsgálati folyamatok egyszerűsítése - harmonizációja Repülésbiztonsági teljesítmény mérés egységes alapra helyezése (A SES II KPI-k alkalmazása, egységes esemény értékelő szoftver használata) Közös erőforrás allokálás – kockázatelemzéshez, eseményértékeléshez, SMS fejlesztéshez, repülésbiztonsági információk/tapasztalatok szabad megosztása egymás között, képzés;

12 Az SMS Road map

13 Köszönöm a figyelmet.


Letölteni ppt "Tájékoztató a FABCE repülésbiztonság- irányítási kérdéseiről (szolgáltatói szemszög) Kurucz Mihály HungaroControl Zrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések