Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest"— Előadás másolata:

1 KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest 2010.10.28.
Alsó-Tisza vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság Postacím:  H-6720 Szeged, Stefánia 4.    Telefon:  62 / *    honlap:   KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest Előadó: Keller Péter ATIKÖVIZIG Árvízvédelmi és Folyószabályozási Osztály, Osztályvezető helyettes

2 Az ATIKÖVIZIG kezelésébe tartozó Tisza szakasz
rövid bemutatása Előadó: Keller Péter ATIKÖVIZIG Árvízvédelmi és Folyószabályozási Osztály, Osztályvezető helyettes

3 ATIKÖVIZIG működési területe és Tisza szakasza
253,8 fkm 177,0 fkm 164,1 fkm 159,6 fkm Előadó: Keller Péter ATIKÖVIZIG Árvízvédelmi és Folyószabályozási Osztály, Osztályvezető helyettes

4 Folyószabályozás: Az évet követően a Tisza nagyvízi szabályozása során területünkön 10 átmetszés létesült, 56,4 km-rel rövidítve meg a folyó eredeti sodorvonal hosszát. Ezzel egy időben indult meg a töltés - és a folyószabályozási művek építése. A 94,2 km hosszú folyószakaszból: 41,0 km mindkét oldalon szabályozott, 9,3 km egyik oldalon szabályozott, 43,9 km szabályozatlan. A nyilvántartott folyószabályozási művek száma: 31 Előadó: Keller Péter ATIKÖVIZIG Árvízvédelmi és Folyószabályozási Osztály, Osztályvezető helyettes

5 Hajóút, vízi közlekedés, vízi út fenntartás, hajóút kitűzés, medertisztítás
A szerb területen 1976-óta üzemelő törökbecsei duzzasztó hatására a kezelésünkbe tartozó Tisza szakasz duzzasztással befolyásolt, melynek következtében a korábban nyilvántartott gázlóink megszűntek. Tisza szakaszunkat a 17/2002. (III.7.) számú KöVIM rendelet IV. osztályú vízi út kategóriába, illetve a 151/2000. (XI.1.) számú kormányrendelet – a Tiszát a D-i országhatártól Szegedig (fkm határ megjelölése nélkül) az „E” kategóriájú nemzetközi jelentőségű belvízi utak közé sorolta. Előadó: Keller Péter ATIKÖVIZIG Árvízvédelmi és Folyószabályozási Osztály, Osztályvezető helyettes

6 Hajózás - Múlt 1833: Elindult az első gőzhajó 1848: Hirdetmény
Személy és árú szállítás fejlődése II. Világháború után hanyatlás Előadó: Keller Péter ATIKÖVIZIG Árvízvédelmi és Folyószabályozási Osztály, Osztályvezető helyettes

7 Hajózás - Jelen 1970 -es évek: MAHART kivonul a Tiszáról
: Rendszeres folyami szállítást csak a VIZIG-ek, ADMIRALITÁS Kft. és alkalmi gabonaszállítók végeztek. Előadó: Keller Péter ATIKÖVIZIG Árvízvédelmi és Folyószabályozási Osztály, Osztályvezető helyettes

8 Tisza szakaszunkon csak nappali hajózás folyik, a hajóút kitűzése is ennek megfelelő. A parti kitűző jelek száma a fkm táblákkal együtt jelenleg 252 db, úszó jelek száma 3 db. A kitűző jelek közül 126 db-ot üzemeltetünk. Igazgatóságunknál hajózási üzemág nincs, működőképes kitűző hajóval nem rendelkezünk, ezért a hajó út és a saját kitűző jelek fenntartását külső vállalkozóval kell végeztetnünk. Előadó: Keller Péter ATIKÖVIZIG Árvízvédelmi és Folyószabályozási Osztály, Osztályvezető helyettes

9 Gondot jelent a középvízi meder élben lévő fák folyóba dőlése, melyek veszélyeztethetik a hajózás biztonságát. Elegendő forrás hiányában csak a hajózóútban leakadt fák eltávolítását tudjuk elvégezni. Előadó: Keller Péter ATIKÖVIZIG Árvízvédelmi és Folyószabályozási Osztály, Osztályvezető helyettes

10 Szegedi Medencés Kikötő Tiszaport Kft. kikötője Szegedi Hajóállomás
Kikötők Szegedi Medencés Kikötő Tiszaport Kft. kikötője Szegedi Hajóállomás Tiszayacht Kft. kikötője Algyői gabona berakó Csongrádi Yacht kikötő Előadó: Keller Péter ATIKÖVIZIG Árvízvédelmi és Folyószabályozási Osztály, Osztályvezető helyettes

11 Szeged alatt 1988-óta üzemel a Szegedi Medencés Kikötő, - mely kereskedelmi és téli teleltetési funkciókra készült – nemzetközi jelentőségű besorolású, közforgalmi kikötő. A kikötőt – a kikötői üzemelési engedélyek alapján - jelenleg két társaság külön üzemelteti. A kikötő D-i területét kereskedelmi kikötőként a Tartalékgazdálkodási KHT. (Budapest), míg az É-i téli kikötői területét az ATIKÖVÍZIG. A Medencés Kikötő ATIKÖVIZIG kezelésében lévő létesítményeinek (kikötőmedence és bejárati csatorna kő –és betonművei, térvilágítás, közlekedő utak, bejárati csatorna kotrása) felújítása több száz millió Ft nagyságú forrást igényelne. Előadó: Keller Péter ATIKÖVIZIG Árvízvédelmi és Folyószabályozási Osztály, Osztályvezető helyettes

12 Medencés kikötő Fenntartás Piaci igények Infrastruktúra
Bejárati csatorna Előadó: Keller Péter ATIKÖVIZIG Árvízvédelmi és Folyószabályozási Osztály, Osztályvezető helyettes

13 A Szegedi Medencés Kikötő bejárati csatornájának feliszapoltsága
Előadó: Keller Péter ATIKÖVIZIG Árvízvédelmi és Folyószabályozási Osztály, Osztályvezető helyettes

14 A TIG Kht. kikötő partfala
Előadó: Keller Péter ATIKÖVIZIG Árvízvédelmi és Folyószabályozási Osztály, Osztályvezető helyettes

15 A TIG Kht. kikötő partfala
Előadó: Keller Péter ATIKÖVIZIG Árvízvédelmi és Folyószabályozási Osztály, Osztályvezető helyettes

16 Köszönöm megtisztelő figyelmüket !


Letölteni ppt "KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest"

Hasonló előadás


Google Hirdetések