Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KITŰZŐ JELEK ELSODRÁSA, ELSODRÓDÁSA – I. rész KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2010. október 28. Wimmer Gábor balesetvizsgáló.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KITŰZŐ JELEK ELSODRÁSA, ELSODRÓDÁSA – I. rész KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2010. október 28. Wimmer Gábor balesetvizsgáló."— Előadás másolata:

1 KITŰZŐ JELEK ELSODRÁSA, ELSODRÓDÁSA – I. rész KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Wimmer Gábor balesetvizsgáló

2 VÍZÜGYI IGAZGATÓSÁGOK Területi elhelyezkedése: A Duna Magyarország nemzetközi vízi útja A Duna magyarországi szakasza 417 km Teljes hosszában hajózható és kitűzési jelekkel hajózási táblákkal ellátott. A magyar Duna-szakasz a hajózás jelek kezelése szempontjából három részre oszlik. 2

3 1.Észak-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 2.Közép-Dunavölgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 3.Alsó-Dunavölgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 4.Közép-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 5.Dél-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 6.Nyugat-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 7.Felső-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 8.Észak-Magyarországi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 9.Tiszántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 10.Közép-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 11.Alsó-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 12.Kőrös-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 3 VÍZÜGYI IGAZGATÓSÁGOK

4 4 ÚSZÓK, BÓJÁK KARÓK

5 ÚSZÓK, BÓJÁK, TÁBLÁK JELÖLÉSEI A TÉRKÉPEN 5

6 6 ÖSSZES BEJELENTETT ESEMÉNY

7 ÚSZÓ SODRÓDÁSOKKAL KAPCSOLATOS BEJELENTÉSEK 7

8 ÖSSZESÍTŐ DIAGRAM 8

9 BEJELENTÉSEK HAVI ELOSZLÁSA ÉVBEN 9

10 10 BEJELENTÉSEK HAVI ELOSZLÁSA BEN

11 fkm , , , , , fkm , , , , , , ,8 ESEMÉNYEK HELYSZÍNEI A DUNÁN

12 2010. ÉVI ÚSZÓ ELSODRÓDÁSOK HELYSZÍNEI A TÉRKÉPEN 12

13 ELSODRÓDOTT ÚSZÓ ESZTERGOMNÁL SZEPTEMBER, LADJAR I. MS 13

14 BÓJA DUNAFÖLDVÁRNÁL OKTÓBER, KELLERMAN MS 14

15 ÚSZÓ DUNAFÖLDVÁRNÁL OKTÓBER, KELLERMAN MS 15

16 ÉSZAKI VASÚTI ÖSSZEKÖTŐ HÍD JÚLIUS 16

17 ÉSZAKI ÖSSZEKÖTŐ VASÚTI HÍD JÚLIUS 17

18 ÉSZAKI ÖSSZEKÖTŐ VASÚTI HÍD JÚLIUS 18

19 ÚSZÓ SODRÁS DUNAKESZINÉL OKTÓBER, HERZOG TASSILO MS 19

20 FELAKADÁS SOLTNÁL OKTÓBER, SZENT NICOLAS MS 20

21 FELAKADÁS SOLTNÁL OKTÓBER, SZENT NICOLAS MS 21

22 KITŰZÉS BEJÁRÁSAKOR KÉSZÜLT KÉP

23 BAJÁN A HAJÓZÁSI GYAKORLATON JÚNIUS 23

24 BAJÁN A HAJÓZÁSI GYAKORLAT SZÍNHELYÉN JÚNIUS 24

25 SÚLYOS VÍZIKÖZLEKEDÉSI BALESET II. rész Krasnodon ms felakadása a Duna fkm-nél augusztus 28-án 14 óra 24 perc Göd 25

26 FELAKADÁS HELYSZÍNE 26 A KERESZT - KÖVEZÉSEN MEGTÖRŐ VÍZ JÓL LÁTSZIK

27 FELAKADT TOLATMÁNY 27 4 BÁRKÁJÁBAN ÖSSZESEN 4428 T RAKOMÁNY VOLT

28 UDP-1916, UDP-1908, UDP 437, és az UDP SLG-002 bárkák felakadása 28 I. állapot II. állapot Felsőgöd

29 ESEMÉNY RÖVID ISMERTETÉSE Krasnodon ms (Ukrán tolóhajó) 1968-ban a MHD Óbudai Gyáregységében épült, H 4156 típusú tolóhajóként augusztus 28-án völgymenetben haladt 4 bárkával összesen 4428 t rakománnyal. (2000 t műtrágya és 2428 t koksz.) amikor az fkm-nél a bal parttól kb.100 m-re a keresztkövezésen felakadt. A tolatmány csatolási formája 2 x 2 –es alakzat volt. A műtrágyát Linzből Orsovára, a kokszot Komarnoból a szerbiai Smederevo-ba szállították. Egy másik hajó már korábban jelezte, hogy az úszó a helyéről elmozdult. Az ukrán kapitány elmondása szerint a baleset bekövetkezésének közelében lévő vörös vak úszó nem volt a helyén és a balesetet erre vezette vissza. Tapasztalt volt a hajóvezető, Ismailtól Kelheimig rendelkezett vonalvizsgával, az egész hajózható Dunára, és 1988-óta hajózott ebben a beosztásban. A hajó és a személyzet okmányai érvényesek voltak. A hajón a navigációs berendezések jól működtek, és automatikus hajóazonosítóval (AIS) fel volt szerelve. A tolóhajó B üzemmódban közlekedett, egy kapitány és 3 hajóvezető volt a hajón. 29

30 AIS KÉSZÜLÉK A KORMÁNYÁLLÁSBAN (AUTOMATIC IDENTIFICATION SYSTEM) 30 Helyzetmeghatározó berendezés

31 ESEMÉNY RÖVID ISMERTETÉSE A hajó vezetője radarhajós és rádiókezelői vizsgával is rendelkezett. Az esemény során személyi sérülés, lékesedés, környezet szennyezés nem történt. Az NKH hajózási zárlatot rendelt el a baleset színhelyén, mert a felakadás a hajóútban történt, és azt részben elzárta. A hajózási zárlat augusztus 28-án 16:10-től 22:55-ig tartott. A nagymarosi vízirendészet járőrei megszondáztatták a szolgálatban lévő hajóvezetőt, mely negatív eredménnyel zárult. Időjárási körülmények: A baleset bekövetkezésekor jó látási viszonyok voltak, gyenge DNY-i szél fújt, amely szintén a bal part felé tolta a tolatmányt. A Vizsgálóbizottság helyszínre érkezésekor már az egyik kokszos bárka nem volt a helyszínen. A tolóhajó azt már korábban leszabadította és levitte az 1664 fkm-hez, és ott lehorgonyozta. A hajó önerőből próbálta leszabadítani a tolatmány felakadt egységeit, de ez nem sikerült. A felakadt karaván szeptember 1-én kor tudott a megemelkedett vízállásnak köszönhetően leszabadulni. 31

32 32 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !


Letölteni ppt "KITŰZŐ JELEK ELSODRÁSA, ELSODRÓDÁSA – I. rész KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2010. október 28. Wimmer Gábor balesetvizsgáló."

Hasonló előadás


Google Hirdetések