Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KITŰZŐ JELEK ELSODRÁSA, ELSODRÓDÁSA

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KITŰZŐ JELEK ELSODRÁSA, ELSODRÓDÁSA"— Előadás másolata:

1 KITŰZŐ JELEK ELSODRÁSA, ELSODRÓDÁSA
– I. rész KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Wimmer Gábor balesetvizsgáló

2 VÍZÜGYI IGAZGATÓSÁGOK
Területi elhelyezkedése: A Duna Magyarország nemzetközi vízi útja A Duna magyarországi szakasza 417 km Teljes hosszában hajózható és kitűzési jelekkel hajózási táblákkal ellátott. A magyar Duna-szakasz a hajózás jelek kezelése szempontjából három részre oszlik.

3 VÍZÜGYI IGAZGATÓSÁGOK
1. Észak-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 2. Közép-Dunavölgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 3. Alsó-Dunavölgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 4. Közép-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 5. Dél-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 6. Nyugat-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 7. Felső-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 8. Észak-Magyarországi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 9. Tiszántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 10. Közép-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 11. Alsó-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 12. Kőrös-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság

4 ÚSZÓK, BÓJÁK KARÓK

5 ÚSZÓK, BÓJÁK, TÁBLÁK JELÖLÉSEI A TÉRKÉPEN

6 ÖSSZES BEJELENTETT ESEMÉNY

7 ÚSZÓ SODRÓDÁSOKKAL KAPCSOLATOS BEJELENTÉSEK

8 ÖSSZESÍTŐ DIAGRAM

9 BEJELENTÉSEK HAVI ELOSZLÁSA 2009. ÉVBEN

10 BEJELENTÉSEK HAVI ELOSZLÁSA 2010.-BEN

11 ESEMÉNYEK HELYSZÍNEI A DUNÁN
2010. fkm 1. 1732,5 2. 1795 3. 1699,5 4. 1629 5. 1795,5 6. 1645 7. 1697,7 8. 1591,1 9. 1671 10. 1586 11. 1637 12. 1564 13. 1701 14. 1445,5 15. 1699 16. 1685 17. 1668 18. 1748 19. 1582 20. 21. 1450 22. 1651 23. 1650,8 2009. fkm 1. 1670,5 2. 1698 3. 1620 4. 1671 5. 1666,1 6. 1695,6 7. 8. 1694 9. 10. 1707,4 11. 1638 12. 1668,2 13. 1664 14. 1543 15. 1680 16. 17. 1699 18. 1695 19. 1642 20. 1711

12 2010. ÉVI ÚSZÓ ELSODRÓDÁSOK HELYSZÍNEI A TÉRKÉPEN

13 ELSODRÓDOTT ÚSZÓ ESZTERGOMNÁL 2006. SZEPTEMBER, LADJAR I. MS

14 BÓJA DUNAFÖLDVÁRNÁL 2006. OKTÓBER, KELLERMAN MS

15 ÚSZÓ DUNAFÖLDVÁRNÁL 2006. OKTÓBER, KELLERMAN MS

16 ÉSZAKI VASÚTI ÖSSZEKÖTŐ HÍD 2008. JÚLIUS

17 ÉSZAKI ÖSSZEKÖTŐ VASÚTI HÍD 2008. JÚLIUS

18 ÉSZAKI ÖSSZEKÖTŐ VASÚTI HÍD 2008. JÚLIUS

19 ÚSZÓ SODRÁS DUNAKESZINÉL 2008. OKTÓBER, HERZOG TASSILO MS

20 FELAKADÁS SOLTNÁL 2009. OKTÓBER, SZENT NICOLAS MS

21 FELAKADÁS SOLTNÁL 2009. OKTÓBER, SZENT NICOLAS MS

22 KITŰZÉS BEJÁRÁSAKOR KÉSZÜLT KÉP 2010.

23 BAJÁN A HAJÓZÁSI GYAKORLATON - 2010. JÚNIUS

24 BAJÁN A HAJÓZÁSI GYAKORLAT SZÍNHELYÉN - 2010. JÚNIUS

25 SÚLYOS VÍZIKÖZLEKEDÉSI BALESET
II. rész Krasnodon ms felakadása a Duna fkm-nél augusztus 28-án 14 óra 24 perc Göd

26 FELAKADÁS HELYSZÍNE A KERESZT - KÖVEZÉSEN MEGTÖRŐ VÍZ JÓL LÁTSZIK

27 4 BÁRKÁJÁBAN ÖSSZESEN 4428 T RAKOMÁNY VOLT
FELAKADT TOLATMÁNY 4 BÁRKÁJÁBAN ÖSSZESEN 4428 T RAKOMÁNY VOLT

28 UDP-1916, UDP-1908, UDP 437, és az UDP SLG-002 bárkák felakadása
Felsőgöd I. állapot II. állapot

29 ESEMÉNY RÖVID ISMERTETÉSE
Krasnodon ms (Ukrán tolóhajó) 1968-ban a MHD Óbudai Gyáregységében épült, H 4156 típusú tolóhajóként. 2010. augusztus 28-án völgymenetben haladt 4 bárkával összesen t rakománnyal. (2000 t műtrágya és 2428 t koksz.) amikor az fkm-nél a bal parttól kb.100 m-re a keresztkövezésen felakadt. A tolatmány csatolási formája 2 x 2 –es alakzat volt. A műtrágyát Linzből Orsovára, a kokszot Komarnoból a szerbiai Smederevo-ba szállították. Egy másik hajó már korábban jelezte, hogy az úszó a helyéről elmozdult. Az ukrán kapitány elmondása szerint a baleset bekövetkezésének közelében lévő vörös vak úszó nem volt a helyén és a balesetet erre vezette vissza. Tapasztalt volt a hajóvezető, Ismailtól Kelheimig rendelkezett vonalvizsgával, az egész hajózható Dunára, és 1988-óta hajózott ebben a beosztásban. A hajó és a személyzet okmányai érvényesek voltak. A hajón a navigációs berendezések jól működtek, és automatikus hajóazonosítóval (AIS) fel volt szerelve. A tolóhajó B üzemmódban közlekedett, egy kapitány és 3 hajóvezető volt a hajón.

30 AIS KÉSZÜLÉK A KORMÁNYÁLLÁSBAN (AUTOMATIC IDENTIFICATION SYSTEM)
Helyzetmeghatározó berendezés

31 ESEMÉNY RÖVID ISMERTETÉSE
A hajó vezetője radarhajós és rádiókezelői vizsgával is rendelkezett. Az esemény során személyi sérülés, lékesedés, környezet szennyezés nem történt. Az NKH hajózási zárlatot rendelt el a baleset színhelyén, mert a felakadás a hajóútban történt, és azt részben elzárta. A hajózási zárlat augusztus 28-án 16:10-től 22:55-ig tartott. A nagymarosi vízirendészet járőrei megszondáztatták a szolgálatban lévő hajóvezetőt, mely negatív eredménnyel zárult. Időjárási körülmények: A baleset bekövetkezésekor jó látási viszonyok voltak, gyenge DNY-i szél fújt, amely szintén a bal part felé tolta a tolatmányt. A Vizsgálóbizottság helyszínre érkezésekor már az egyik kokszos bárka nem volt a helyszínen. A tolóhajó azt már korábban leszabadította és levitte az 1664 fkm-hez, és ott lehorgonyozta. A hajó önerőből próbálta leszabadítani a tolatmány felakadt egységeit, de ez nem sikerült. A felakadt karaván szeptember 1-én kor tudott a megemelkedett vízállásnak köszönhetően leszabadulni.

32 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "KITŰZŐ JELEK ELSODRÁSA, ELSODRÓDÁSA"

Hasonló előadás


Google Hirdetések