Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN” a hatóság szemszögéből

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN” a hatóság szemszögéből"— Előadás másolata:

1 „BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN” a hatóság szemszögéből
összeállította: Németh László hajózási referens

2 BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN
BEVEZETÉS I. A BIZTONSÁG fogalmának tisztázása a közlekedés területén II. Abszolút biztonság relatív biztonság III. A biztonság tényezői: személyi – tárgyi – környezeti kritériumok IV. A társadalom elvárásai – növekvő résztvevők a közlekedésben V. Műtárgyak hatási a közlekedésre VI. Természeti adottságok

3 BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN
A TISZÁRÓL ÁLTALÁBAN A folyó eredete – mellékfolyói – szakaszai – vízjárása – vízhozama A folyószabályozás hatásai a vízjárásra – duzzasztóművek – gátak Csapadék eloszlás átalakulása – nyári kisvízi hajózás – gázlók Mesterséges „akadályok” – hajózsilipek – köteles kompok - pontonhidak

4 BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN
A HAJÓZÁS BIZTONSÁGÁT BEFOLYÁSOLÓ KÖRNYEZETI TÉNYEZŐK ALAKULÁSA A hajózó út osztályba sorolása 17/2002. (III. 7.) KöViM rendelet a hajózásra alkalmas, illetőleg hajózásra alkalmassá tehető természetes és mesterséges felszíni vizek vízi úttá nyilvánításáról Tisza – I. Tisza – III. Tisza – IV. Tisza – II. Tisza – IV.

5 BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN
Tiszai gázlók a középső szakaszon fkm (felső bejárat) Hossza (m) Mélység  (dm) Szélesség  (m) Bögi 289,4 600 23 50 Cibaki 297,0  900** 27 Karajenői 300,3  500 28 Vezsenyi-kotrás 316,6 1800** 24 40 Királyszirti  326,6 800 20 Püspöki-alsó 345,6 Püspöki-felső 350,4 700 Doba  355,1 200 Pityóka 361,6  21 Nagykörű 364,7 900 19 Monostori  367,0 Tiszabő-alsó 368,4 1400** 22 Tiszabő-felső 370,0  400 Roffi 380,2 25 Eklézsia-szigeti 390,3  1200** Kiskörei-hajózsilip alvíz 403,2 100 18 11,5 / 20

6 BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN
FONTOS ELEMEI A HAJÓZHATÓSÁG FENNTARTÁSÁNAK I. a vízi út karbantartása II. a megfelelő kitűzés biztosítása III. a vízi út fejlesztése – lehetőségeinek feltárása IV. a közvélemény formálása – médiák szerepe V. Az állam szerepvállalása – FEJLESZTÉSBEN - TÁJÉKOZTATÁSBAN

7 A HAJÓZÁS BIZTONSÁGÁT BEFOLYÁSOLÓ MESTERSÉGES TÉNYEZŐK ALAKULÁSA.
BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN A HAJÓZÁS BIZTONSÁGÁT BEFOLYÁSOLÓ MESTERSÉGES TÉNYEZŐK ALAKULÁSA. I. Folyószabályozás – duzzasztóművek – tározók kialakítása II. köteles átkelőhelyek és azok szerepének elismerése, vagy megszüntetése III. Pontonhidak üzemeltetésének jelentősége IV. Kereskedelmi és kedvtelési hajózás arányának megváltozása V. Kikötők jelentősége a biztonságosabb hajózás érdekében

8 BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN
A hatóságok feladatai Megfelelő jogszabályi háttér kialakítása – véleményezés – javaslattétel a jogalkotó felé Ellenőrzés – jogszabályok, előírások betartatása Tájékoztatás – a közlekedésben résztvevők figyelmének felhívása Együttműködés – társhatóságokkal – társadalmi szerveződésekkel

9 Közlekedésbiztonság Közlekedés igazgatás Ellenőrzés
Stratégiai területek Közlekedésbiztonság Közlekedés igazgatás Ellenőrzés Intézményfejlesztés

10 A kellő biztonság kialakításának
BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN A kellő biztonság kialakításának feltételei Megfelelő követelményrendszer Rendszeres és következetes Megfelelő tájékoztatás kialakítása ellenőrzés Közlekedési hatóság Vízi rendészeti szervek Együtt az előző kettő + társadalmi szerveződések

11 BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN

12 BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN
Hogy a Tiszai hajózás ne csak a múlté, hanem a jövőé is legyen, mindannyiunknak tennie kell érte! KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "„BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN” a hatóság szemszögéből"

Hasonló előadás


Google Hirdetések