Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Visit: www.develor.huRöjtökmuzsaj, 2009. április 2. Vezetés zavaros időken [ How to be a leader in turbulent times ] Pozvai Zsolt vezérigazgató DEVELOR.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Visit: www.develor.huRöjtökmuzsaj, 2009. április 2. Vezetés zavaros időken [ How to be a leader in turbulent times ] Pozvai Zsolt vezérigazgató DEVELOR."— Előadás másolata:

1 Visit: április 2. Vezetés zavaros időken [ How to be a leader in turbulent times ] Pozvai Zsolt vezérigazgató DEVELOR Tanácsadó Zrt.

2 Visit: április 2. Vezetés változó időken [ How to be a leader in changing times ] Pozvai Zsolt vezérigazgató DEVELOR Consulting Inc.

3 Visit: április 2. Vezetés kihívó időken [ How to be a leader in challenging times ] Pozvai Zsolt vezérigazgató DEVELOR Consulting Inc.

4 Visit: április 2. Vezetés válság idején [ How to be a leader in crisis ] Pozvai Zsolt vezérigazgató DEVELOR Consulting Inc.

5 Visit: április 2. Vezetés végszükség esetén [ How to be a leader in dire straits ] Pozvai Zsolt vezérigazgató DEVELOR Consulting Inc.

6 Visit: április 2. Vezetés egy új világban [ How to be a leader in a new world ] Pozvai Zsolt vezérigazgató DEVELOR Consulting Inc.

7 Visit: április 2. Melyik tetszik? [turbulent / changing / challenging / dire straits / crisis / in a new world]

8 Visit: április 2. Hogy érzed magad?

9 Visit: április 2. Az adott helyzet megítélése 3 tényezőn múlik - Mennyire vagyunk érintettek. - Milyen az alapvető hozzáállásunk. - Hol állunk a helyzet kezelésében. [ turbulent/changing/challenging/dire straits/crisis/in a new world ]

10 Visit: április 2. Ebből kettő rajtunk múlik 3 tényezőn múlik - Mennyire vagyunk érintettek. - Milyen az alapvető hozzáállásunk. - Hol állunk a helyzet kezelésében. [ turbulent/changing/challenging/dire straits/crisis/in a new world ]

11 Visit: április nyara óta Más Más lett a világ…

12 Visit: április 2. Alapvetések 1 Másmegoldások Más megoldások kellenek! A rutin nem működik, sőt… „Ilyet még nem láttam!” A válság mélysége és tartóssága még a legfelkészültebb topvezetőket és vállalatokat is váratlanul érte.

13 Visit: április 2. Alapvetések 2 Máshozzáállásra Más hozzáállásra van szükség! A ma vezetője: – Profi Problémamegoldó – Könyörtelen Kiútkereső – Vízionáló Vezér Jövőt mutat Motivál Mindezt hitelesen teszi Az ideális profil: - kiválasztásra - karrier-tervre - talent managementre

14 Visit: április 2. Alapvetések 3 Mása tét! Más a tét! A túlélésünk múlhat a döntéseinken A tétlenkedés, a halogatás életveszélyes Döntenünk kell: úttörő vagy követő stratégia!

15 Visit: április 2. Megváltoztak a körülmények Változniuk kell a vállalatainknak -Szervezet, folyamatok -Piac megközelítés, ügyfélkezelés (B2B, B2C) -Külső-, belső kommunikáció -A munkatársak megtartása és fejlesztése Változnunk kell nekünk, vezetőknek is -Stílus -Kompetenciák -Kommunikáció

16 Visit: április 2. „Nem a jobb vagy az erősebb egyed marad fenn, hanem amelyik jobban tud alkalmazkodni a környezetéhez.” „Nem a jobb vagy az erősebb egyed marad fenn, hanem amelyik jobban tud alkalmazkodni a környezetéhez.” (Charles Darwin)

17 Visit: április 2. Felértékelődő kompetenciák szervezeti és vezetői A gyorsaság Az adaptivitás A kommunikáció

18 Visit: április 2. Gyorsaság  Innováció, ötletek  Döntéshozatal   Bevezetés/megvalósítás!  in

19 Visit: április 2. Adaptivitás Adaptivitás = tudatos szervezetfejlesztés A szervezeti folyamatok átalakítása Az értékesítési rendszer átalakítása … Adaptivitás = innováció Kék Óceánok kellenek (extra-kreativitás) Vezetői adaptivitás = tanulási képesség

20 Visit: április 2. „The Crisis of Trust” Kommunikáció  Nyílt, egyértelmű  Kétirányú  Több csatornán bizalom

21 Visit: április 2. A bizalom köre Vezetők Beosztottak Külső ügyfelek

22 Visit: április 2. CEO-k mondják…  a munkatársak a leépítések miatt az alapvető biztonsági szükségleteik szintjén sérültek  a tervek, célkitűzések a Q1 alapján nem teljesíthetők, így nem motiválóak (SMART)  kialakul a szervezetekben a bűnbakképzés (a vezetők, a regionális központ vagy egymás irányában)  a vezetők olyan helyzetbe kerültek, amire nincs rutin- megoldásuk, ezért bizonytalanok, nem képesek pozitív példát állítani a munkatársak elé  a munkavállalók kevés információval rendelkeznek a helyzetről és a jövőről (ami infó elég volt, az mára kevés)

23 Visit: április 2. CEO-k mondják…  a sales a csökkenő kereslet miatt frusztrált és demotivált,  a válságra való hivatkozással leálltak egyes területek (és vezetők),  a nem leterhelt munkatársak motivációja rohamosan csökken, a belső híresztelések fő előidézőivé válnak,  Az első válságkezelő intézkedések kismértékű hatása, sikertelensége növeli a bizonytalanságot,  csökken a szervezeti kreativitás, innováció, ami ebben a helyzetben további problémákat okoz,  beindul vagy felgyorsul a tehetségek és kulcsemberek elszívása (a cég jövője rendül meg),  nincs egy első lépés, ami a változást elindítaná

24 Visit: április 2. CEO-k mondják 6. A válság hatására újragondolták-e a vállalati stratégiát? 76% 8. A válság hatására jelentősen változtattak-e a belső kommunikáción?24% 9.A válság hatására változtattak-e a munkatársak fejlesztésének fókuszán?16% Mi a HR stratégiája a válság kezelésében? Van? Mi a belső kommunikáció fókusza ma?

25 Visit: április 2. Fókuszált HR fejlesztési stratégia 3 terület felsővezetői felelősséggel Alsószintű vezetők megerősítése A tehetségek és kulcsemberek megtartása Az értékesítés/értékesítők mérhető fejlesztése

26 Visit: április 2. Értékesítési szervezet reformja Értékesítők felkészítése egy tudatosabb üzletfejlesztésre, terület-menedzsmentre Proaktivitás növelése Az új működésmódnak megfelelő folyamatok, eszközök és rendszerek Sales management eszköztár kifejlesztése

27 Visit: április 2. „Crisis springboard” hatás volumen idő

28 Visit: április 2. „Crisis springboard” okok Helyzethez jobban illeszkedő rendszerek folyamatok és eszközök Helyzethez jobban illeszkedő értékesítők „Early bird-hatás” – növekedés learatása Motivációs többlet +1: Alacsonyabb kockázat volumen idő

29 Visit: április 2. Alsószintű vezetők megerősítése

30 Visit: április Alsószintű vezetők megerősítése Szerepük a belső kommunikációban kiemelkedő Identitás-zavar Bevonásuk (buy-in) Kommunikációs, probléma megoldási és az emberek vezetéséhez kötődő készségeik fejlesztése

31 Visit: április Kulcsemberek megtartása Beazonosítás  Lehet, hogy újra kellene gondolni? Megtartó programok  Képzési/fejlesztési rendszer  Karrier-tervezés, utánpótlás-tervezés A megtartás közvetlen vezetői felelősség!

32 Visit: április 2. És mi a valóság? leginkább a költségek csökkentése IV.B Állítsa sorrendbe, hogy mely képzési típusokat érinti leginkább a költségek csökkentése? 1. Csapatépítő programok 2. Alsószintű vezetők tréningjei 3. Középvezetők tréningjei 4. Szakmai képzések (nem kötelező) 5. Értékesítési képzések 6. Informatikai oktatások 7. Nyelvi képzések 8. Szakmai képzések (kötelező) Ez a három terület NEM válságkezelés ERRE KELLENE ÉPPEN TÖBBET FORDÍTANI!

33 Visit: április 2. Mi van a háttérben??? 1.Az IT és a nyelvi képzések megszervezése kíván legkevesebb munka és időbefektetést 2.Az IT és a nyelvi képzések forrása a Szakképzési hozzájárulás 3.DE! a jelen helyzet kezelésének eszközei is finanszírozhatóak Szakképzési hozzájárulásból 4.A HR válságkezelése nem lehet csupán a költségek csökkentése – direkt módon is hozzá kell járulnia a növekedéshez!

34 Visit: április 2. A szervezet újraindítása Válságreakciók Belső bizonytalanságSzervezeti lelassulás Gazdasági problémák

35 Visit: április 2. Restart A szervezetek dermedt állapotba kerültek, ahelyett, hogy kettős erővel törekednének a válságkezelésre. Indítsa újra a szervezet motorját – ha kell, külső segítséggel!

36 Visit: április 2. Szervezet újraindítása – task-list 1.Szervezeti gátak, szűk keresztmetszetek feltárása 2.(Válság) kulcsértékek és -kompetenciák beazonosítása 3.Motivációs lehetőségek, eszközök 4.Újraindítási cselekvési/akció terv 5.Projekt kommunikációs terv 6.(Újra)indító rendezvény

37 Visit: április 2. Végül még egy jótanács Figyeljenek önmagukra és munkatársaikra!

38 Visit: április 2. Köszönöm a figyelmet! Kérdések & hozzászólások

39 Visit: április 2. Köszönöm a figyelmet!

40 Visit: április 2. Develor Tanácsadó Zrt. Magyarország és Közép-Európa legnagyobb komplex teljesítménymenedzsment tanácsadója Szolgáltatások szinergiája: –Tréning –Coaching –(Sales és HR) tanácsadás 13 ország Mo-n 75, a hálózatban 200+ munkatárs 250 aktív ügyfél

41 Visit: április 2. RE: start ® A ritmusváltás programja Lépések [S-B-P-C+E] 1.Strategy – Business : A kiemelt fontosságú és kitörési pontot jelentő stratégiai célok meghatározása, szervezeti kulcskompetenciák kijelölése 2.People: Kulcsember program alapelveinek meghatározása 3.Communication: Belső (és külső) szervezeti kommunikációs terv 4.REstart event: motivációs rendezvény a munkatársi/vezetői körnek Bővebb információ: Strbik Ferenc, üzletágvezető

42 Visit: április 2. RE: start ® Lépések – aktivitások Stratégia / szervezet Vissza az alapokhoz – stratégiai workshop Résztvevők: felsővezetés Időtartam: 8 óra Emberek Kommunikáció Kommunikációs workshop Résztvevők: kommunikációban érintett vezetők Időtartam: 4 óra Felsővezetés tájékoztató prezentáció (1 óra) Kulcskompetenciák workshop Résztvevők: vezetők és HR szakemberek Időtartam: 8 óra Záródokumentáció: stratégiai + utókövetés akcióterv Workshop dokumentáció Projekt előkészítés

43 Visit: április 2. B2B (és B2C) tanácsadás N eedBasedSales  T imeBasedSales  P rocess D riven S ales H eroBasedSales  Hatások: –Tudatos ügyfélkezelés –Vezetői elemzés, monitoring lehetősége megnő –Hatékonyabb KAM csapat –Átlátható üzleti lehetőségek –Pontosabb fore-cast –Hatékonyabb akvizíciós aktivitás –Értékesítői támogatás

44 Visit: április 2. Bővebb információ: Szabó Péter, senior tanácsadó B2B tanácsadás Lehetséges outputok és eszközök:

45 Visit: április 2. CRM 2 sales tanácsadás Change Risk Management Kiélezett piaci keretek között új ügyfél szerzésének lehetősége viszonylag limitált. Kevesebb erőforrással, fókuszáltabban kell fellépni a piacon. A kereskedelmi folyamatok hatékony monitorozása csak pozitív eredményt hozhat. Az ügyfél-elégedettség növelése közvetlen hatással van a meglévő ügyfelekben rejlő lehetőségek kiaknázására. Piaci rések megtalálása következetes piacépítés számára készült módszertan segítségével. A kiterjedtebb szolgáltatást adó megoldás a jobb megoldás.

46 Visit: április 2. Tipikus CRM felhasználói problémák Nincs használható eredménye, hozzáadott értéke Túl nagy adminisztrációs teher Túl sok adatbevitel szükséges Használóik nem értik az értelmét, célját Nem járul hozzá az értékesítő és/vagy a cég sikereihez Nem érte meg a beruházást ISMERŐS?

47 Visit: április 2. CRM problémák okai Pre-CRM szakasz Hard tényezők (rendszerbeli) ► A felhasználók nem ismerik az előnyeit ► A felhasználók nem értik a szükségességét ► A régi (nem optimális) sales folyamatok nem kerülnek átalakításra, arra épül rá a CRM (SiSo) ► Nem vonják be a kulcsfelhasználókat a bevezetésbe ► Nem történik meg a Buy-in a kezdeti szakaszban ► A megrendelők „beleszeretnek” a lehetőségekbe és túl sok opciót kérnek ► Sales Herok ellenállása / elvesztése ► Sales vezetés hirtelen mindent átláthatóvá akar tenni: túl sok adat ► Felhasználók úgy érzik semmi nem változott, csak több lett az adminisztrációs teher ► CRM nem kapcsolódik más rendszerekhez (pl. ösztönző rendszer) ► Kulcs mérőszámok, vagy önmérés lehetősége hiányzik ► Felhasználók nem képesek integrálni napi munkájukba. ► Sales csapat menedzselésének módszere hiányzik vagy nem megfelelő ► Képzés csak technikai (IT) jellegű ► Hiányzik a nem technikai jellegű support a bevezetés után ► Nem volt tudatos stratégia a változás lebonyolítására ► Hiányzik a monitoring, a visszajelzés ► Nincs értékesítési folyamat- átvilágítás Post-CRM szakasz Soft tényezők (emberi)

48 Visit: április 2. CRM 2 sales tanácsadás Bővebb információ: Molnár Imre, senior tanácsadó A Develor az emberekhez, a sales folyamatokhoz, é s a v á ltoz á shoz é rt! Nem a CRM-hez! Haszn á lhat ó, hat é kony sales folyamatok kialak í t á sa Bels ő elad á s, t á mogatotts á g megszerz é se Sales k é pz é s, m űd k ö dtet é s, support V á ltoz á ssal kapcsolatos kock á zatok felt é rk é pez é se é s kezel é se


Letölteni ppt "Visit: www.develor.huRöjtökmuzsaj, 2009. április 2. Vezetés zavaros időken [ How to be a leader in turbulent times ] Pozvai Zsolt vezérigazgató DEVELOR."

Hasonló előadás


Google Hirdetések