Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Piacelemzés - CRM beruházások alakulása Rohrbacher László Igazgató, Stratis Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Piacelemzés - CRM beruházások alakulása Rohrbacher László Igazgató, Stratis Kft."— Előadás másolata:

1 Piacelemzés - CRM beruházások alakulása Rohrbacher László Igazgató, Stratis Kft.

2 - kapcsolat A Stratis nyolc éve működik sikeresen a piacon Alapértékünk a szállítófüggetlenség között, a tanácsadást kiegészítve a Meta Group magyar képviselője is volt áprilisában a Metát megvette a Gartner Jelenleg folyamatban van a Stratis és a Gartner Hungary stratégiai együttműködési kapcsolatának kiépítése

3 Az ERP rendszerek fejlődése az elmúlt években

4 A CRM rendszerek szállítói egyre több iparágra terjesztik ki megoldásaikat IparágakMúltJelenJövő Mezőgazdaság, bányászat és ingatlanfejlesztés Diszkrét termelés Folyamatos termelés Közművek Kis- és nagykereskedelem Utazás és vendéglátás Logisztikai szolgáltatások Távközlés Pénzügyi szolgáltatások Egészségügy Oktatás Kormányzat

5 Az európai trend

6 Üzleti folyamatok szoftveres támogatottsága a hazai nagyvállalatok körében

7 A magyarországi trend

8 Távközlési szektor – Magas ügyfélelvándorlás, főleg a mobil távközlésben – „sorozat-váltók” és „élethosszig lojálisak” – Csökkenő profitráták és árverseny – Hosszú megtérülési idő Banki szektor – Kisebb ügyfélelvándorlás – Cél a meglévő ügyfélkörnek további termékek eladása – Szigorúbb hitelelbírálási feltételek Ezen szektorokban a CRM bevezetése és folyamatos fejlesztése „kötelező gyakorlatnak” minősül Iparági elemzés I. - Megfelelő adatok birtokában...

9 Iparági elemzés II. - A bőség zavara Kiskereskedelmi szektor – Rengeteg tranzakciós adat, ugyanakkor kevés adat az ügyfélpreferenciákról – A piac megközelítése még mindig jellemzően ATL – Erősödő DM aktivitás – Megosztottság az adatok felhasználásáról Utazási és vendéglátási szektor – Komoly versenyhelyzet – Erősödő CRM aktivitás A fenti szektorokban jelentős CRM fejlesztések várhatók a közeli jövőben

10 Iparági elemzés III. - Célkeresztben a „tömeg” FMCG szektor – Erős elmozdulás az ATL marketing felől a BTL felé – A promóciós tevékenység alapjául szolgál az ügyféladatok megszerzéséhez és a piaci szegmentációhoz – Alacsony költségű, de hasznos dialógus a vásárlókkal – Nem egyéni, hanem szegmens-szintű CRM adatok Média és szórakoztatás – Növekvő mennyiségű adat, főleg igényekről és érdeklődésről – A prémium tartalom, vagy az eltalált igények sokat érnek Ezekben a szektorokban hatalmas, most még kiaknázatlan potenciál rejlik

11 Iparági elemzés IV. - „Egy az egyben” Ingatlanfejlesztési szektor – Alacsony ügyfélszám, viszont rengeteg ügyfélkapcsolat – Személyes kapcsolatok előtérben Autókereskedelem – Megosztott piac, DM-fókuszú, fragmentált ügyfélkezelés Ezekben a szektorokban nem várható a közeli jövőben jelentősebb CRM beruházás Biztosítási szektor – Személyes kapcsolatok és ügynöki hálózat dominál – Erős ERP háttér szükséges

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Piacelemzés - CRM beruházások alakulása Rohrbacher László Igazgató, Stratis Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések