Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Piacelemzés - CRM beruházások alakulása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Piacelemzés - CRM beruházások alakulása"— Előadás másolata:

1 Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
Rohrbacher László Igazgató, Stratis Kft.

2 - kapcsolat A Stratis nyolc éve működik sikeresen a piacon
Alapértékünk a szállítófüggetlenség között, a tanácsadást kiegészítve a Meta Group magyar képviselője is volt 2005. áprilisában a Metát megvette a Gartner Jelenleg folyamatban van a Stratis és a Gartner Hungary stratégiai együttműködési kapcsolatának kiépítése

3 Az ERP rendszerek fejlődése az elmúlt években

4 A CRM rendszerek szállítói egyre több iparágra terjesztik ki megoldásaikat
Iparágak Múlt Jelen Jövő Mezőgazdaság, bányászat és ingatlanfejlesztés Diszkrét termelés Folyamatos termelés Közművek Kis- és nagykereskedelem Utazás és vendéglátás Logisztikai szolgáltatások Távközlés Pénzügyi szolgáltatások Egészségügy Oktatás Kormányzat

5 Az európai trend

6 Üzleti folyamatok szoftveres támogatottsága a hazai nagyvállalatok körében

7 A magyarországi trend

8 Iparági elemzés I. - Megfelelő adatok birtokában...
Távközlési szektor Magas ügyfélelvándorlás, főleg a mobil távközlésben „sorozat-váltók” és „élethosszig lojálisak” Csökkenő profitráták és árverseny Hosszú megtérülési idő Banki szektor Kisebb ügyfélelvándorlás Cél a meglévő ügyfélkörnek további termékek eladása Szigorúbb hitelelbírálási feltételek Ezen szektorokban a CRM bevezetése és folyamatos fejlesztése „kötelező gyakorlatnak” minősül

9 Iparági elemzés II. - A bőség zavara
Kiskereskedelmi szektor Rengeteg tranzakciós adat, ugyanakkor kevés adat az ügyfélpreferenciákról A piac megközelítése még mindig jellemzően ATL Erősödő DM aktivitás Megosztottság az adatok felhasználásáról Utazási és vendéglátási szektor Komoly versenyhelyzet Erősödő CRM aktivitás A fenti szektorokban jelentős CRM fejlesztések várhatók a közeli jövőben

10 Iparági elemzés III. - Célkeresztben a „tömeg”
FMCG szektor Erős elmozdulás az ATL marketing felől a BTL felé A promóciós tevékenység alapjául szolgál az ügyféladatok megszerzéséhez és a piaci szegmentációhoz Alacsony költségű, de hasznos dialógus a vásárlókkal Nem egyéni, hanem szegmens-szintű CRM adatok Média és szórakoztatás Növekvő mennyiségű adat, főleg igényekről és érdeklődésről A prémium tartalom, vagy az eltalált igények sokat érnek Ezekben a szektorokban hatalmas, most még kiaknázatlan potenciál rejlik

11 Iparági elemzés IV. - „Egy az egyben”
Ingatlanfejlesztési szektor Alacsony ügyfélszám, viszont rengeteg ügyfélkapcsolat Személyes kapcsolatok előtérben Biztosítási szektor Személyes kapcsolatok és ügynöki hálózat dominál Erős ERP háttér szükséges Autókereskedelem Megosztott piac, DM-fókuszú, fragmentált ügyfélkezelés Ezekben a szektorokban nem várható a közeli jövőben jelentősebb CRM beruházás

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Piacelemzés - CRM beruházások alakulása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések