Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A SuperShop kártya sikere – mitől jó egy jó kártya? Nemcsics Róbert

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A SuperShop kártya sikere – mitől jó egy jó kártya? Nemcsics Róbert"— Előadás másolata:

1 A SuperShop kártya sikere – mitől jó egy jó kártya? Nemcsics Róbert
ügyvezető igazgató SuperShop Marketing Kft.

2 SuperShop: hosszú távú marketing eszköz a modern technológia bázisán
A koncepció: A középpontban a VEVŐ, a résztvevő partnervállalatok törzsvásárlói programja Cél: hosszú távú lojalitás kialakítása Célcsoport : a Partnervállalatok vevőköre USP: A jutalompontok gyorsan összegződnek, ezek szabadon beválthatók a Partnerek üzleteiben, bármely áru vagy szolgáltatás igénybe vételére „élelmiszertől a benzinkútig” Kommunikáció : minden vásárlásnál Eszköz: legkorszerűbb informatikai szolgáltató rendszer

3 Kik ma a SuperShop kiemelt partnerei?

4 Kisebb partnereink

5 Szervezeti felépítés Kiemelt partnerek Kisebb partnerek
TT Kisebb partnerek Reklám Ügynökségek IT Alvállalkozók Kártyabirtokosok

6 A vásárlók jutalmazásának módja
Pontgyűjtés A kártyabirtokos minden 100 Ft után 1 SuperShop pontot kap. (Üzemanyag: 1 liter = 1 pont) A pontok közvetlenül a chip kártyára kerülnek (on-line kapcsolat) vagy egy másik terminálon keresztül töltődnek le (ebben az esetben nincs kapcsolat a terminál és a pénztárgép között) Pontbeváltás Minden pont 1 Ft-ot ér - engedmény az aktuális vásárlás értékéből. (esetenként eltérő beváltási arány) Rendszeres nyereményjátékok és promóciók, akciók (nagyobb arányú pontadás vásárlásra, 1Ft-nál kedvezőbb pontbeszámítás a beváltásban)

7 Kiemelt partnerek főbb eredményei
A kártyabirtokosok átlagosan 40 %-kal többet költenek az átlagos vásárlóknál, volumennövekedés folyamatosan trend fölötti 10 %-ról 12 %-osra növekedett a piaci részesedés ( ), program működtetése egyenértékű 10 új töltőállomás nyitásával Átlagos vásárlói kosárnövekmény 1 év után 17-19%, mely stabil maradt, különleges akciók nélkül Több, mint új kártyabirtokos 5 hónapon belül a co-branded Visa kártyákkal

8 SuperShop számokban Az első többvállalatos hűség program
2000. április 15. óta működik 1,2 millió kibocsátott kártya, 700 ezer aktív kártyabirtokos, ezer napi használó 366 eladáshely (+ 155 bankfiók)

9 SuperShop, a vállalat Két kiemelt partner tulajdonában áll
(OMV 50%, Plus 50%) Feladatok: Klíring könyvelés Marketing tevékenységek Ügyfélszolgálat Hotline Vásárlói igények kielégítése Adatbázis elemzés, szolgáltatás, statisztikai jelentések Web site

10 A kinyerhető információk
Tranzakciós adatok: vásárlási gyakoriság, érték, hely Opcionális marketing adatok: jövedelem, foglalkozás, végzettség, gk, telefon, ellátottság Alapadatok: nem, életkor, lakhely Termékszintű vásárlási információ (OMV,Plus)

11 SuperShop kártyák SuperShop törzsvásárlói kártya
Ingyenesen igényelhető, névre szóló Pontgyűjtésre és beváltásra alkalmas SuperShop Maestro bankkártya Debit bankkártya és törzsvásárlói kártya, fizetésre és pontgyűjtésre egyaránt alkalmas K&H bankszámla nyitása szükséges 2004-től értékesítés nem aktív SuperShop Visa Electron hitelkártya Hitelkártya és törzsvásárlói kártya, fizetésre és pontgyűjtésre egyaránt alkalmas Bankszámla nem szükséges hozzá

12 Tranzakciók – folyamatos növekedés
Folyamatos aktivitás Havi átlag 3M kibocsátási, 100e beváltási tranzakció, a kibocsátás 10-12%-a, a beváltás 1% bankkártyás pontgyűjtő kártyával A kibocsátás átlagosan 80%-át beváltják - készpénz helyettesítő funkció: „Vegye le az aprót a kártyáról” Nagyobb méretű „bankkártya migráció”: egyelőre várat magára

13 Technológia: ár-érték arány kérdéses
Drága technológia, nagy biztonság Bizonyított stabilitás (5 év, lényegében 0% hiba) Chip-alkalmazások bővítése: nincs „elsöprő” felhasználói/vevői igény Kérdés: van-e értelme a technológiailag magas színvonalat fenntartani?

14 Jövőkép: üzleti és technológiai integráció
Szolgáltatás-bővítés: partnerek számának növelése, technológiai hasznosítási lehetőségek vizsgálata Üzleti integráció: kapcsolatkeresés belföldi és nemzetközi programokkal, kölcsönös előnyök alapján Technológia: Költség-optimalizálás az értékek őrzése mellett, újabb ügyfél-kommunikációs csatornák nyitásával Alapkérdés 5 év múlva: feltétlenül kártya-e a hűségprogram fő megvalósítási eszköze?

15 Köszönöm a figyelmet. robert
Köszönöm a figyelmet!

16 Melléklet

17 Kártyakibocsátás

18 Kártyabirtokosok megoszlása kor szerint az ország népességéhez viszonyítva

19 Pontkibocsátások

20 Pontbeváltások

21 Szezonalitás 2004


Letölteni ppt "A SuperShop kártya sikere – mitől jó egy jó kártya? Nemcsics Róbert"

Hasonló előadás


Google Hirdetések