Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

THE BUSINESS AUTOMATION COMPANY Egészségügyi Infrastruktúra Konferencia „2007-2013 – új lehetőségek a hazai egészségügyi információ technológiában ” 2005.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "THE BUSINESS AUTOMATION COMPANY Egészségügyi Infrastruktúra Konferencia „2007-2013 – új lehetőségek a hazai egészségügyi információ technológiában ” 2005."— Előadás másolata:

1 THE BUSINESS AUTOMATION COMPANY Egészségügyi Infrastruktúra Konferencia „2007-2013 – új lehetőségek a hazai egészségügyi információ technológiában ” 2005. 10.12. Pomázi Gyula: Nagy egészségügyi informatikai projektek tudatos irányítása és teljesítmény mérése

2 Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában A projekt- vezetők ismeretei hiányosak Állandó határidő- csúszások Szűkös erőforrások Rosszul definiált projekt scope A projektek lassúak, nehézkesek Projektek sikere a vezetők elkötelezettségén múlik A projektvezetők megítélése, elfogadottsága eltérő A cél racionalitása sérül Irányítók nem rendelkeznek információkkal Problémaérzetek a sok projektes működés mellett

3 Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában 2005-ben megnövekedett az igény… 1.komplex IT – intézményközi - megoldásokra, 2.értéknövelt szolgáltatásokra, 3.speciális ismeretekkel rendelkező erőforrásokra, 4.tudás felhalmozására és újrahasznosítására. Átgondoltuk alapjaiban helyzetet, és 9 kritikus ikertényezőt jelöltünk ki a Eü. IT projektirányítás fejlesztésére Megfogalmaztuk azt az alaptételt, hogy – az Eü. IT (szolgáltatási) projektek indításának, létének, végrehajtásának fő oka az üzleti értékteremtés. Ennek átfogó irányítására szolgál az:

4 Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Megvalósítható érték alapú célrendszerek Érték alapú célrendszer: 1.Ágazati fejlesztési elvárásokból stratégiai célokból, alapértékekből képezhető 2.Intézményi szakmai célok és fejlesztési irányokból leképezhető Szolgáltatási, fejlesztési projektek értéke az intézményi és intézményközi működés értékteremtéshez való hozzájárulásának mértéke Az érték megteremthető a teljes irányítási eszközrendszer egyidejű alkalmazásával. Ezt valósítja meg a:

5 Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Projekt-portfolió menedzsment Kulcsszavak: 1.(Re)priorizálás és (át)ütemezés 2.Projektminősítési eljárás 3.Projekt lezárás, felfüggesztés és leállítás 4.Project Dashboard (project scorecard) vállalat-specifikus mérőszámok a projektek végrehajtásának kontrolálására „kivételen alapuló vezetés” (management by exception) elvének alkalmazása ehhez új alapokra helyeztük a feladatok kezelését, amire jó megoldás volt a:

6 Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Task management Együtt kezdtük kezelni a projekt és nem-projekt feladatokat Nagyobb hangsúlyt és több időt fordítottunk a feladatokra vonatkozó 1.specifikációkra 2.prioritásokra 3.vezetői koordinációra 4.erőforrás-gazdálkodásra, amit már úgy is hívtunk, hogy: Programok Projektek Akciók Feladatok

7 Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Képesség menedzsment – az adott feladathoz szükséges és rendelkezésre álló tudás biztosítása, allokációja Erőforrás menedzsment 1. Belső – biztosítása, fejlesztése, kondícionálása, felelőssé tétele 2. Külső – ellenőrzése, szakmai kézben tartása, allokációs mechanizmusainak egyeztetése amihez kell a jól összehangolt: Kompetencia, és erőforrás menedzsment

8 Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Szerződésmenedzsment Kulcsterületei: 1.Kontaktkezelés – résztvevő stake-holderek 2.Elfogadási eljárások – koordináció kooperáció menedzsment 3.Költség- és árpolitika 4.Szerződési és teljesítési feltételek 5.Szerződés teljesülés monitoring 6.Számlázás és pénzmozgás nyomon követése A sok résztvevős projektek miatt alapvető sikertényezőt jelentett a:

9 Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Projektkommunikáció Megnövekedett: – a projektek száma (egy főre jutó is) – az egy projektben részvevő belső és külső partnerek száma (pl. „outsourcing” miatt) Lecsökkent: – az elvárt reakcióidő – a hagyományos kommunikációra fordítható idő „Valós idejű projekt” koncepció elterjedése Tervezett és standardizált projektkommunikáció megvalósítása És ha már a standardizálás szóba került, bevezettünk egy projektirányítás fejlettségét mérő modellt, melynek neve

10 Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Projektmenedzsment Képességi és Érettségi Modell Kezdeti Ismételhető Definiált Menedzselt Optimalizált Projektvégrehajtás ad hoc jellegű, kaotikus Csupán néhány projektfolyamat definiált Siker = Egyéni erőfeszítés Alap PM folyamatok a költségek, az ütemezés és a minőség követésére Folyamatalapelv = megismételhetőség PM folyamatok dokumentáltak, standardizáltak és integráltak az intézmény más irányítási rendszereinek folyamataihoz PM folyamatok ismertek, értelmezettek, mértek, kontrolláltak PM folyamatok folyamatos fejlesztése kvalitatív visszacsatolással innovatív ötletek megvalósításával

11 Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Stratégiai szintű projekt irányítási módszerek Tudás- menedzsment és BI Support & Help Desk Számlázás & Teljesítmény elszámolás Idő- & költség- elszámolás Operatív projekt- menedzsment Erőforrás- menedzsment Szerződéskezelés Scope meghatározás Irányíthatóvá váló folyamatok Érdekviszony elemzés Igénymenedzsment EÜ IT projekt irányítás Projekt portfolió kezelés

12 Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Projekt Kompetencia Központ Főbb funkcionális területei: – Támogatás – Működtetés – Irányítás – Erőforrás-gazdálkodás Megvizsgált típusai: – Meteorológiai állomás – Irányítótorony – Századparancsnokság az egyes sikertényezők eléréséhez, az elképzeléseink megvalósításához, a feladatok felelős végrehajtásához, a kialakult rendszerek működtetéséhez, Legmegfelelőbbnek azt gondoltuk, ha létrehozunk egy szervezeti egységet, melynek neve: Projekt Iroda Gazdát is kellett találnunk

13 Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Projekt operatív szint Multiprojekt szint Programiroda Programigazgató Operatív Projekt Menedzser tanácsadó Program adminisztrátor Multiprojekt kontroller Programiroda Programigazgató Operatív Projekt Menedzser tanácsadó Program adminisztrátor Multiprojekt kontroller Konzorciumi szint Program stratégiai szint Intézményközi Projekt vezető Intézményközi Projekt vezető Konzorcium vezetés Projekt Irányító Bizottság Alprojekt 1 Alprojekt 2 Projekt 1 Projekt 2 … … Intézményközi Projekt Intézményközi Projekt Intézményi projekt vezető Intézményi projekt vezető Intézményi projekt vezető Intézményi projekt vezető Projekt n Projekt n+1 Intézményi projekt vezető Intézményi projekt vezető Intézményi projekt vezető Intézményi projekt vezető 2 fő terület: Orvos szakmai funkciók Infrastruktúra fejlesztés 2 fő terület: Gazdálkodási funkciók VIR funkciók Intézményi projekt koordinátor Intézményi projekt koordinátor Intézményi projekt koordinátor Intézményi projekt koordinátor Intéz- ményi vezető Intéz- ményi vezető Összetett Eü. Projekt irányítási szervezete – esetpélda

14 Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Program teljesítmény értékelés Pénzügyi eredményesség forrás elégedetts ég Szolgáltatás Képességek Innováció Ügyféismeret Működési jóság Kultúra Struktúra Működés Szervezetek ABCDEFGHIJ Projektek 123456 Stratégiai felkészültség Stratégiai hatás Szervezetek stratégiai hatása Stratégiai hatás Projektek stratégiai hatása Stratégiai hatás Σ 23 45 67 12 45 78 23 45 67 18 90

15 Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Projekt teljesítmény mérőrendszer

16 Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában PROVICE Kft. Budapest, 1027 Kapás utca 11-15. Tel: 488-7984 Fax: 488-7985 POMÁZI Gyula ügyvezető igazgató gyula.pomazi@provice.hu Köszönjük figyelmüket!


Letölteni ppt "THE BUSINESS AUTOMATION COMPANY Egészségügyi Infrastruktúra Konferencia „2007-2013 – új lehetőségek a hazai egészségügyi információ technológiában ” 2005."

Hasonló előadás


Google Hirdetések