Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A KÜLSŐ TANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ LEHETŐSÉGEI AZ INFORMATIKAÓRÁN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A KÜLSŐ TANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ LEHETŐSÉGEI AZ INFORMATIKAÓRÁN"— Előadás másolata:

1 A KÜLSŐ TANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ LEHETŐSÉGEI AZ INFORMATIKAÓRÁN
Sitkuné Görömbei Cecília Nyíregyházi Főiskola

2 Csoportosítás A kapcsolat a tantárgyak (tudományterületek) között…
evidens (?) nem evidens nincs kapcsolat, de megteremthető van kapcsolat, de rejtett

3 Példák „evidens” kapcsolatra
Témakör Lehetséges kapcsolódási pontok a számítógép működése fizika: digitális áramkörök matematika: Boole-algebra számábrázolás matematika: számrendszerek

4 Konjunkció (és; and) igazságtáblázat: halmazábra:
két halmaz metszete: A ∩ B szimbólum: algebrai jelölés: Q = A * B ÉS kapu

5 Példák „nem evidens” kapcsolatra (a.)
Témakör Lehetséges kapcsolódási pontok perifériák matematika fájl- és mappakezelés matematika, fizika, kémia, biológia, stb… dokumentumok létrehozása (szöveg, rajz, táblázat) matematika, fizika, kémia, biológia, stb… (szövegválasztás, problémafelvetés) algoritmizálás történelem, földrajz, stb

6 Perifériák-matematika
 Írd a halmazábra megfelelő helyére az állítások betűjelét! a. Háttértár. b. Feldolgozza az adatokat. c. Olcsó, könnyű szállítani. d. Cseréje körülményes.

7 Fájl- és mappakezelés - biológia
a. Hozd létre a megadott mappaszerkezetet!

8 Rajzos dokumentum létrehozása - matematika
A következő rajz elkészítésekor a Paint programban egyetlen virágot rajzoltam. A többit másolással, és a Kép menü parancsainak segítségével készítettem. Rajzolj Te is hasonlót!

9 Algoritmizálás – földrajz
Egy programnyelvben a következőképpen definiálják a szomszédos országokat és a tengereiket: A ország határos B országgal: SZOMSZÉD(A, B) C országnak D tengere: TENGERE(C, D) Melyik országot jelölheti az X betű, ha a következőket tudjuk róla: SZOMSZÉD(X,Franciaország) és TENGERE(X, Földközi tenger) a. Spanyolország b. Portugália c. Belgium d. Svájc

10 Algoritmizálás – történelem
Egy programnyelvben a következőképpen definiálják a királyok uralkodási idejét: A király X. évtől Y. évig uralkodott: URALKODOTT (A, X-Y) Melyik királyt jelenti a K betű? URALKODOTT (K, ) a. II. Béla b. Mátyás c. Géza d. Vak Béla

11 Példák „nem evidens” kapcsolatra (b.)
Témakör Lehetséges kapcsolódási pontok algoritmizálás: ismétlések (eljárások paraméterek) matematika: szabályos sokszög külső szög területszámítás geometriai transzformációk sorozatok …

12 Algoritmizálás – matematika
Comenius Logo „konstruktív tanulási környezet”

13 Algoritmizálás – négyzet

14 Algoritmizálás – szabályos sokszög 1.

15 Algoritmizálás – külső szög

16 Algoritmizálás – szabályos sokszög 2.

17 Algoritmizálás – hasonlóság

18 Algoritmizálás – hasonlóság

19 Algoritmizálás – tükrözés 1.

20 Algoritmizálás – tükrözés 2.

21 Algoritmizálás – tükrözés 3.

22 Algoritmizálás – tükrözés 4.

23 Algoritmizálás – tükrözés 5.

24 Algoritmizálás – tükrözés 6.

25 Algoritmizálás – területszámítás

26 Algoritmizálás – területszámítás; hasonlóság

27 Algoritmizálás – matematika

28 Algoritmizálás – matematika

29 Algoritmizálás – sorozatok

30 Algoritmizálás – sorozatok

31 Sitkuné Görömbei Cecília
Nyíregyházi Főiskola Tanítóképző Intézet


Letölteni ppt "A KÜLSŐ TANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ LEHETŐSÉGEI AZ INFORMATIKAÓRÁN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések