Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A KÜLSŐ TANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ LEHETŐSÉGEI AZ INFORMATIKAÓRÁN Sitkuné Görömbei Cecília Nyíregyházi Főiskola.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A KÜLSŐ TANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ LEHETŐSÉGEI AZ INFORMATIKAÓRÁN Sitkuné Görömbei Cecília Nyíregyházi Főiskola."— Előadás másolata:

1 A KÜLSŐ TANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ LEHETŐSÉGEI AZ INFORMATIKAÓRÁN Sitkuné Görömbei Cecília Nyíregyházi Főiskola

2 Csoportosítás A kapcsolat a tantárgyak (tudományterületek) között… 1.evidens (?) 2.nem evidens a.nincs kapcsolat, de megteremthető b.van kapcsolat, de rejtett

3 Példák „evidens” kapcsolatra TémakörLehetséges kapcsolódási pontok a számítógép működésefizika: digitális áramkörök matematika: Boole-algebra számábrázolásmatematika: számrendszerek

4 két halmaz metszete: A ∩ B algebrai jelölés: Q = A * B ÉS kapu igazságtáblázat: halmazábra: szimbólum: Konjunkció (és; and)

5 Példák „nem evidens” kapcsolatra (a.) TémakörLehetséges kapcsolódási pontok perifériákmatematika fájl- és mappakezelésmatematika, fizika, kémia, biológia, stb… dokumentumok létrehozása (szöveg, rajz, táblázat) matematika, fizika, kémia, biológia, stb… (szövegválasztás, problémafelvetés) algoritmizálástörténelem, földrajz, stb

6 Írd a halmazábra megfelelő helyére az állítások betűjelét! a. Háttértár. b. Feldolgozza az adatokat. c. Olcsó, könnyű szállítani. d. Cseréje körülményes. Perifériák-matematika

7 a. Hozd létre a megadott mappaszerkezetet! Fájl- és mappakezelés - biológia

8 A következő rajz elkészítésekor a Paint programban egyetlen virágot rajzoltam. A többit másolással, és a Kép menü parancsainak segítségével készítettem. Rajzolj Te is hasonlót! Rajzos dokumentum létrehozása - matematika

9 Egy programnyelvben a következőképpen definiálják a szomszédos országokat és a tengereiket: A ország határos B országgal: SZOMSZÉD(A, B) C országnak D tengere: TENGERE(C, D) Melyik országot jelölheti az X betű, ha a következőket tudjuk róla: SZOMSZÉD(X,Franciaország) és TENGERE(X, Földközi tenger) a. Spanyolország b. Portugáliac. Belgiumd. Svájc Algoritmizálás – földrajz

10 Egy programnyelvben a következőképpen definiálják a királyok uralkodási idejét: A király X. évtől Y. évig uralkodott: URALKODOTT (A, X-Y) Melyik királyt jelenti a K betű? URALKODOTT (K, ) a. II. Béla b. Mátyás c. Gézad. Vak Béla Algoritmizálás – történelem

11 Példák „nem evidens” kapcsolatra (b.) TémakörLehetséges kapcsolódási pontok algoritmizálás: ismétlések (eljárások paraméterek) matematika: -szabályos sokszög -külső szög -területszámítás -geometriai transzformációk -sorozatok …

12 Comenius Logo „konstruktív tanulási környezet” Algoritmizálás – matematika

13 Algoritmizálás – négyzet

14 Algoritmizálás – szabályos sokszög 1.

15 Algoritmizálás – külső szög

16 Algoritmizálás – szabályos sokszög 2.

17 Algoritmizálás – hasonlóság

18

19 Algoritmizálás – tükrözés 1.

20 Algoritmizálás – tükrözés 2.

21 Algoritmizálás – tükrözés 3.

22 Algoritmizálás – tükrözés 4.

23 Algoritmizálás – tükrözés 5.

24 Algoritmizálás – tükrözés 6.

25 Algoritmizálás – területszámítás

26 Algoritmizálás – területszámítás; hasonlóság

27 Algoritmizálás – matematika

28

29 Algoritmizálás – sorozatok

30

31 Sitkuné Görömbei Cecília Nyíregyházi Főiskola Tanítóképző Intézet


Letölteni ppt "A KÜLSŐ TANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ LEHETŐSÉGEI AZ INFORMATIKAÓRÁN Sitkuné Görömbei Cecília Nyíregyházi Főiskola."

Hasonló előadás


Google Hirdetések