Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hatodik előadás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hatodik előadás."— Előadás másolata:

1 Hatodik előadás

2 Az iskolaérettség

3 Kötelező irodalom: Az iskolaérettség fogalma Szemelvények oldal

4 Ajánlott irodalom:

5 Fogalma: Biológiai és pszichés érés eredményeként létrejövő fejlettségi szint, az iskolai éltre való alkalmasság. Azoknak az elsősorban pszichés funkcióknak a megléte, melyek alapfeltételei az eredményes iskolai tanulásnak.

6 Tevékenységváltás: a játékdominanciát a szervezett tanulás váltja fel,
a tevékenységet egyre inkább a feladattudat és kötelességtudat szervezi, minden tevékenység a tanulásnak rendelődik alá.

7 Az óvoda fontos iskolaelőkészítő munkát végez:
szervezett, célraorientált képességfejlesztő foglalkozások, követelmények megfogalmazása, a tanulás elemei játékos formában, a teljesítmény értékelése.

8 Az iskolaéretlenség: tanulási lemaradáshoz, magatartászavarhoz,
súlyos esetekben pszichoszomatikus tünetképződéshez vezet.

9 Az iskolaéretlenség tipikus okai:
túl fiatal életkor, fejlődési lemaradás, zavar, családi motiváció hiánya, kedvezőtlen szociális háttérhatások.

10 Az iskolaérettség kritériumai:
testi, pszichés, szociális.

11 Szomatikus fejlettség:
elsősorban orvosi kérdés, első alakváltozás, élettani görbület, ujjpercek elcsontosodása, érzékszervek működőképessége.

12 Első megnyúlás, a nemek alkati elkülönülése:

13 Pszichés fejlettség: a cselekvés szándékos irányításának képessége,
szenzomotoros koordináció, általános tájékozottság, szándékos figyelem, szándékos emlékezet, reproduktív képzelet, gondolkodási műveletek.

14

15

16 Szociális fejlettség, beilleszkedési alkalmasság:
tudja érzelmeit szabályozni, tudja vágyait késleltetni, tudjon lemondani pillanatnyi érdekeiről, tudjon más célkitűzéseivel azonosulni, tudjon meghatározott célok irányában együttműködni.

17 Vizsgáló eljárások: mozgásos feladatok megoldása utasításra,
beszélgetés a mindennapi élet történéseiről, szegélydíszrajz, tizenhat szótagos mondat, eseménykép értelmezése, gondolkodási műveletvégzés.

18 Iskolaérett gyermek szegélydíszrajza

19 Iskolaéretlen gyermek szegélydíszrajza

20 Eseménykép értelmezése:

21 Értelmezési szintek: érzéki (enumeratív) szint,
leíró (descriptív) szint, értelmező (interpretatív) szint

22 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Hatodik előadás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések