Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Formula/400 Kft. - Aspen Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Formula/400 Kft. - Aspen Kft."— Előadás másolata:

1 Formula/400 Kft. - Aspen Kft.

2 B2B kereskedelem

3 E-kereskedelem, E-bank
E-kereskedelemi fogalmak E-vállalat E-közigazgatás B B2B E-piactér A A2B, B2A E-közbeszerzés E-ügyintézés A2A Elektronikus államigazgatás B2C, C2B, B2E E-kereskedelem, E-bank C2A, A2C ügyintézés E-polgár, E-fogyasztó, E-munkavállaló C Forrás: Carnation Internet Consulting Rt.

4 Röviden az e-kereskedelemről
Integrált B2B portálok M Portál S Brossúra B EDI Hálózat Piaci hatékonyság Idï

5 Röviden az e-kereskedelemrïl
Electronic Data Interchange rendszer ELőNY: megbízható, pont-pont kapcsolat HÁTRÁNY: zárt, rugalmatlan, drága M Integrált B2B portálok M Portál S Brossúra B EDI Hálózat Piaci hatékonyság Idï

6 Röviden az e-kereskedelemrïl
Brossúra: a cég saját honlapot készít ELőNY: nyitott, információgazdag HÁTRÁNY: nehéz rátalálni, a vállalat maga kell szervezi a vevőkört, a szolgáltatókat, az infrastruktúrát M Integrált B2B portálok M Portál S Brossúra B EDI Hálózat Piaci hatékonyság Idï

7 Röviden az e-kereskedelemrïl
B2B piactér ELőNY: sokszereplős kereskedelem, kereshető, információgazdag HÁTRÁNY: vegyes kereskedési rendszer M Integrált B2B portálok M Portál S Brossúra B EDI Hálózat Piaci hatékonyság Idï

8 Röviden az e-kereskedelemrïl
B2B portálok integrációja: ELèNY: beszerzés, értékesítés "egy helyen", eladók széles közönséget érnek el, vevők nagy választékot találnak, megbízható, rugalmas M Integrált B2B portálok M Portál S Brossúra B EDI Hálózat Piaci hatékonyság Idï

9 szélesebb termelői kör alacsonyabb marketing költségek
Előnyök az eladók, felvásárlók részére szélesebb termelői kör alacsonyabb marketing költségek alacsonyabb kereskedelmi költségek alacsonyabb tranzakciós költségek flexibilis árképzés információ gyűjtés a termelői körről, személyre szabott ajánlatok készítése vegyes értékesítés lehetïsége (ügynök, online) hatékonyabb logisztika vállalati IT rendszer kialakítása, vagy átalakítása

10 Előnyök a termelők részére
több információ, hatékony döntés nagyobb választék, hatékony döntés tendereztetési lehetïségek részvétel az árképzésben (pl. gabona) technológiának legmegfelelőbb termék kiválasztása alacsonyabb áron történő beszerzés magasabb áron történő értékesítés

11 nehezebbé válik a kenőpénz alkalmazása
Hátrány az eladó, felvásárló részére csökken az információ hiányon alapuló extra profitot hozó értékesítés, felvásárlás lehetősége nehezebbé válik a kenőpénz alkalmazása profit optimalizációs piaci folyamatok a termék és a szolgáltatás minősége és ára lesz meghatározó a személyes kapcsolat helyett vállalati IT rendszer kialakítása, vagy átalakítása

12 Hátrány a termelő részére
a nem saját tulajdonán gazdálkodó szervezetek vezetői elesnek az extra juttatásoktól a piac ismeretében profilváltásra kényszerül megismerik a "szokásait" ha nem csatlakozik szűkül a gazdasági mozgástere

13 Az

14 Alapítók Formula 400 Kft. (1996) Aspen Kft. (1997)
Komplex üzleti rendszerek tervezése, fejlesztése és üzemeltetése Az IBM AS/400 középkategóriás vállalati szerver köré épülő biztosítási adminisztrációs rendszerek támogatására és fejlesztésére szakosodott informatikai vállalkozás IBM/Lotus/Tivoli, Vision, BCC, Cisco, Compaq, Microsoft, Lexmark - partnereként hardver, szoftver beszállítói, implementációs és karbantartási feladatokat is ellát. Java alkalmazás szerver és Enterprise Java Beans alapú fejlesztések kivitelezése Aspen Kft. (1997) Teljeskörű elektronikus üzletviteli megoldások kivitelezése, intranetek, extranetek, elektronikus biztonsági rendszerek kivitelezése, információtechnológiai tanácsadás, szoftverfejlesztés IBM Business Partnerség, Lotus Business Partnerség, Compaq Business Partnerség

15 Célkitűzéseink Agrárpiaci szereplők informáltságának növelése
Elektronikus kereskedelem meghonosítása (b2b) Új beszerzési és értékesítési csatornák létrehozása, piacbővítés Beszerzési döntések hatékonyságának, megbízhatóságának növelése Spontán beszerzési csoportok alakítása A kereskedelem költségeinek csökkentése Az agrárpiac hatékonyságának növelése

16 kronológia I. 2000. június, Agriportal Projekt indítása, üzleti modell kialakítása, portál struktúrájának megtervezése 2000. szeptember, OMÉK 2000. október, Agriportal Kft. megalakulása, sajtótájékoztató, Interneten történő megjelenés, termékstruktúra kialakítása 2000. december, napi hírszolgáltatás elindítása, online regisztráció elindítása 2001. január, szolgáltatásainak indítása (Zöld Oldalak, sajtótallózó) 2001. február, regisztráltak részére megnyílik az iroda és a piactér, napi Hírlevél indítása 2001. március, első katalógusok feltöltése

17 kronológia II. 2001. április, fórum indítása
2001. május, aukciók indítása 2001. július, on-line katalógus módosítás lehetïségének elindítása 2001. augusztus, Reuters Árutïzsde szolgáltatás elindítása, új index oldal, szakmai publikációs adatbázis megnyitása

18 Az szolgáltatásai

19 szolgáltatásai Működő Tervezett Regisztráció Közraktárjegy piac Iroda
Piactér, kereskedelem Zöld Oldalak Hírek Hírlevél Árutőzsde Információk Fórum Publikációs adatbázis Tervezett Közraktárjegy piac Bank-garancia Logisztika Szakmai adatbázisok Rendezvény adatbázis Jogtár Ürlap-tár és kitöltő Portál kapcsolatok

20 Regisztráció a portál kereskedelmi és fizetõs hírfelületeit 128 bites SSL kulcs védi, ezere az oldalakra csak jelszóval lehet belépni on-line regisztrációs adatlap kitöltése cég ellenõrzése, IM-Online szerzõdés kiküldése szerzõdés aláírása, visszaküldése jelszó generálása, kiküldése

21 Iroda saját adatok módosítása
egy céghez tartozóan több felhasználó megadásának lehetõsége, eltérõ jogokkal több telephely megadás feladott, beérkezett rendelések kezelése aukciók indítás licitek figyelése on-line katalógus feltöltés és módosítás kosá karbantartása, rendelés feladása Zöld Oldalak adatainak módosítása

22 Piactér áruk azonosításához metaadat rendszer létrehozása
APO kódrendszer, termékfa (VTSZ, BTO nem megfeleleõ), most is módosítjuk, kiegészítjük (új ágak) keresés módjai: 1. hierarchikus kereés a termékfa struktúrájában 2. termék név, vagy ismert APO kód alapján 3. szabadszavas keresés (fejlesztés alatt) A keresés eredménye egy ilyen tábla

23 Piactér az egyes termékek leírása a termékhez tartozó metaadat alapján
a termékekhez grafikus, szsbadszöveges leírás, prospektus is csatolható a kosárbahelyezéshez újra jelszó megadása

24 Kereskedelmi módok Keresés segíti az áru megtalálását:
Különböző beszállítók termékeit foglalja össze - "mindent egy helyen". Nagy temékkínálatot biztosít a vevőnek és új értékesítési csatornát az eladóknak. Katalógus Eladói aukció Termékeket lehet flexibilis árazással értékesíteni. Vevői aukció Tendereztetés, az eladók a vevő vételi kiírására válaszolnak. Keresés segíti az áru megtalálását: Ár tipusa: fix, aukciós Termék kategóriája Gyártó Szálllító (anonim vagy azonosított) Hely Szállítási zóna

25 Katalógus beszerzés 1. Az eladó és vevő egyaránt regisztrálja magát
2. Az eladó elküldi az értékesítésre szánt termékek listáját 3. A vevï kiválasztja a terméket az értékesítési oldalról, megadja a mennyiséget majd beteszi a "kosárba" 4. A vevő az irodájában ellenïrzi, a kosarában lévï termékeket, majd megrendeli a terméket 5. A megrendelés bekerül az eladó irodájába és erről értesítést kap 6. Az eladó elfogadja, vagy elutasítja a megrendelést, a vevő irodájában változik a rendelés státusza 7. Elfogadott megrendelés esetén az eladó összeállítja a rendelést és a termék kiszállításra kerül a vevï által megjelölt címre 8. Vevő ellenőrzi és átveszi a terméket, kifizeti a vételárat a megállpodás szerint

26 Eladói aukció 1. Az eladó az irodájában megadja ez értékesíteni kívánt termékeket, az árat és a mennyiséget 2. A vevő a piactér eladói aukciós kiírásai közül kiválasztja az őt érdeklï terméket 3. A vevő tehet egyedi licitet, de beállíthat automatikus licitálást is (megadja a maximális árat és a maximális licitet) 4. Az aukció nyertesé(ei)t egy az árat, mennyiséget és időpontot figyelembe vévő algoritmus választja ki 5. A katalógus vásárláshoz hasonlóan az eladó és a vevő egymás között lebonyolítja a szállítást és a fizetést

27 Az eladói aukció részletei
Az eladó által megadott ár késïbb is csökkenthető Nyertesek sorrendjét a következïk határozzák meg: 1. Ár 2. Mennyiség 3. Licit ideje A mennyiség nem változtatható a licit során Az eladó választhat: anonim kíván maradni vagy megenevezi magát Akár az eladó akár a vásárló nem teljesít: büntetéssel jár (kizárás és/vagy pénzbeli) A vevő értesül mások ajánlatáról Az eladó értesül az érkezett ajánlatokról

28 A vevői aukció részletei
Maximális beszerzési ár megadása esetén a vevő bármikor emelheti a meghirdetett árat, ha nem érkezik eladási ajánlat Az eladó bármikor csökkentheti az ajánlati árat A vevő értesül az érkezett ajánlatról Az eladó értesül mások ajánlatáról A mennyiségek nem változtathatók

29 Vásárlói csoportok Szereplők Folyamat Potenciális vásárló
Csoport menedzser Szállító Folyamat Csoport létrehozása Jelentkezés Áralku Konfirmáció Vásárlás

30 Zöld Oldalak a Zöld Oldalak a YellowPages mintájára jött létre
itt a regisztrált ügyfeleink találhatók meg keresési lehetõség, cégnév és tevékenység alapján a cég adatainak változtatása az irodában lehetséges

31 Hírek típusok, kategóriák szerint rendezve publikációs szoftver
sajtótallózó, idõjárás napi hírlevél szolgáltatás, több mint 500 cég, vállalkozó, magánszemély részére

32 Árutőzsde információk
Reuters - Agriportal szerzõdés alapján on-line, késleltetés nélküli adatok több mint 20 külföldi árutõzsde fizetõs szolgáltatás wizard, egyéni kialakítás lehetõsége, egyszerre két tõzsde figyelhetõ

33 Árutőzsde információk
GABONA ÁRPA - Budapesti Árutïzsde, LIFFE, Winnipeg, Sydney KUKORICA - BM&F, Buenos Aires, Rosario/Argentína, CBOT, MATIF, Mid American Commodities Exchange, Tokió, Kanmon Commodity Exchange, Dél-Afrika RÍZS - CBOT BÚZA - BÁT, CBOT, KBOT (Kansan City), LIFFE, MATIF, Mid American Commodities Exchange, Minneapolis, WTB –Hanover, SAFEX – Dél-Afrika, Sydney, Winnipeg, Zhengzhou-Kína, Argentína – Buenos Aires, Quequen, Rosario ZAB - CBOT, Mid American Commodities Exchange, Winnipeg OLAJOS MAGVAK SZÓJA - CBOT, BM&F , MIDAM, MAT, Tokió, Kanmon REPCE - MATIF, WTB –Hanover, Winnipeg PÁLMAOLAJ - Kuala Lumpur NAPRAFORGÓ - MAT ezek a termények, tõzsdék fejlesztés alatt a devizapiaci adatok ingyen ki lehet próbálni egyébként 60 USD/hó

34 Fórum moderált szakmai fórumok
szabad hozzászólás és anyagfeltöltés mindenki részére 8 fõ témacsoport

35 Árinformációk Regisztráció, katalógus feltöltés ingyenes
Hírek, Hírlevél, Zöld Oldalak, Fórum ingyenes A kereskedés jutalékát az eladó fizeti, mértéke terméktől függően 0,5-5%, amelyet a szerződésben elïre rögzítünk Agriportal Árutőzsde szolgáltatás 60 USD/hó Hírdetés tarifák média ajánlat alapján (banner, hírbox, hírlevél)

36 Fejlesztési tervek A taranzakciós díjak nem biztosítanak elegendő bevételt Értéknövelt szolgáltatások bevezetése Komplex szolgáltatást nyújtó portál létrehozása Felhasználói IT tanácsadás erïsítése Tervek: logisztikai szolgáltatás pénzügyi tranzakciók lebonyolítása hitelképesség vizsgálat biztosítás vásárlói, eladói közösségek létrehozása portál-integrációk kialakítása

37 Köszönjük figyelmét, és szeretettel várjuk az felhasználói között
Varga Péter Rózsahegyi Lilla tel: / tel: /39


Letölteni ppt "Formula/400 Kft. - Aspen Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések