Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Formula/400 Kft. - Aspen Kft.. B2B kereskedelem E-kereskedelemi fogalmak A2A Elektronikus államigazgatás A B C E-közigazgatás E-vállalat E-polgár, E-

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Formula/400 Kft. - Aspen Kft.. B2B kereskedelem E-kereskedelemi fogalmak A2A Elektronikus államigazgatás A B C E-közigazgatás E-vállalat E-polgár, E-"— Előadás másolata:

1 Formula/400 Kft. - Aspen Kft.

2 B2B kereskedelem

3 E-kereskedelemi fogalmak A2A Elektronikus államigazgatás A B C E-közigazgatás E-vállalat E-polgár, E- fogyasztó, E-munkavállaló C2A, A2C ügyintézés B2C, C2B, B2E E-kereskedelem, E-bank B2B E-piactér A2B, B2A E-közbeszerzés E-ügyintézés Forrás: Carnation Internet Consulting Rt.

4 Röviden az e-kereskedelemről Idï Piaci hatékonyság B EDI Hálózat S Brossúra M Portál M M M M Integrált B2B portálok

5 Röviden az e-kereskedelemrïl Piaci hatékonyság B EDI Hálózat S Brossúra M Portál M M M M Integrált B2B portálok Electronic Data Interchange rendszer E LőNY : megbízható, pont-pont kapcsolat H ÁTRÁNY : zárt, rugalmatlan, drága Idï

6 Röviden az e-kereskedelemrïl Piaci hatékonyság B EDI Hálózat S Brossúra M Portál M M M M Integrált B2B portálok Brossúra: a cég saját honlapot készít E LőNY : nyitott, információgazdag H ÁTRÁNY : nehéz rátalálni, a vállalat maga kell szervezi a vevőkört, a szolgáltatókat, az infrastruktúrát Idï

7 Röviden az e-kereskedelemrïl Piaci hatékonyság B EDI Hálózat M M M M Integrált B2B portálok B2B piactér E LőNY : sokszereplős kereskedelem, kereshető, információgazdag H ÁTRÁNY : vegyes kereskedési rendszer S Brossúra M Portál Idï

8 Röviden az e-kereskedelemrïl Piaci hatékonyság B EDI Hálózat M M M M Integrált B2B portálok B2B portálok integrációja: E LèNY : beszerzés, értékesítés "egy helyen", eladók széles közönséget érnek el, vevők nagy választékot találnak, megbízható, rugalmas S Brossúra M Portál Idï

9 Előnyök az eladók, felvásárlók részére  szélesebb termelői kör  alacsonyabb marketing költségek  alacsonyabb kereskedelmi költségek  alacsonyabb tranzakciós költségek  flexibilis árképzés  információ gyűjtés a termelői körről, személyre szabott ajánlatok készítése  vegyes értékesítés lehetïsége (ügynök, online)  hatékonyabb logisztika  vállalati IT rendszer kialakítása, vagy átalakítása

10 Előnyök a termelők részére  több információ, hatékony döntés  nagyobb választék, hatékony döntés  tendereztetési lehetïségek  részvétel az árképzésben (pl. gabona)  technológiának legmegfelelőbb termék kiválasztása  alacsonyabb áron történő beszerzés  magasabb áron történő értékesítés

11 Hátrány az eladó, felvásárló részére  csökken az információ hiányon alapuló extra profitot hozó értékesítés, felvásárlás lehetősége  nehezebbé válik a kenőpénz alkalmazása  profit optimalizációs piaci folyamatok  a termék és a szolgáltatás minősége és ára lesz meghatározó a személyes kapcsolat helyett  vállalati IT rendszer kialakítása, vagy átalakítása

12 Hátrány a termelő részére  a nem saját tulajdonán gazdálkodó szervezetek vezetői elesnek az extra juttatásoktól  a piac ismeretében profilváltásra kényszerül  megismerik a "szokásait"  ha nem csatlakozik szűkül a gazdasági mozgástere

13 Az

14 Alapítók Formula 400 Kft. (1996) Komplex üzleti rendszerek tervezése, fejlesztése és üzemeltetése Az IBM AS/400 középkategóriás vállalati szerver köré épülő biztosítási adminisztrációs rendszerek támogatására és fejlesztésére szakosodott informatikai vállalkozás IBM/Lotus/Tivoli, Vision, BCC, Cisco, Compaq, Microsoft, Lexmark - partnereként hardver, szoftver beszállítói, implementációs és karbantartási feladatokat is ellát. Java alkalmazás szerver és Enterprise Java Beans alapú fejlesztések kivitelezése Aspen Kft. (1997) Teljeskörű elektronikus üzletviteli megoldások kivitelezése, intranetek, extranetek, elektronikus biztonsági rendszerek kivitelezése, információtechnológiai tanácsadás, szoftverfejlesztés IBM Business Partnerség, Lotus Business Partnerség, Compaq Business Partnerség

15 Célkitűzéseink  Agrárpiaci szereplők informáltságának növelése  Elektronikus kereskedelem meghonosítása (b2b)  Új beszerzési és értékesítési csatornák létrehozása, piacbővítés  Beszerzési döntések hatékonyságának, megbízhatóságának növelése  Spontán beszerzési csoportok alakítása  A kereskedelem költségeinek csökkentése  Az agrárpiac hatékonyságának növelése

16 kronológia I június, Agriportal Projekt indítása, üzleti modell kialakítása, portál struktúrájának megtervezése szeptember, OMÉK október, Agriportal Kft. megalakulása, sajtótájékoztató, Interneten történő megjelenés, termékstruktúra kialakítása december, napi hírszolgáltatás elindítása, online regisztráció elindítása január, szolgáltatásainak indítása (Zöld Oldalak, sajtótallózó) február, regisztráltak részére megnyílik az iroda és a piactér, napi Hírlevél indítása március, első katalógusok feltöltése

17 kronológia II április, fórum indítása május, aukciók indítása július, on-line katalógus módosítás lehetïségének elindítása augusztus,Reuters Árutïzsde szolgáltatás elindítása, új index oldal, szakmai publikációs adatbázis megnyitása

18 Az szolgáltatásai

19 Működő  Regisztráció  Iroda  Piactér, kereskedelem  Zöld Oldalak  Hírek  Hírlevél  Árutőzsde Információk  Fórum  Publikációs adatbázis Tervezett  Közraktárjegy piac  Bank-garancia  Logisztika  Szakmai adatbázisok  Rendezvény adatbázis  Jogtár  Ürlap-tár és kitöltő  Portál kapcsolatok

20 Regisztráció

21 Iroda

22 Piactér

23

24 Kereskedelmi módok Katalógus Eladói aukció Vevői aukció Különböző beszállítók termékeit foglalja össze - "mindent egy helyen". Nagy temékkínálatot biztosít a vevőnek és új értékesítési csatornát az eladóknak. Termékeket lehet flexibilis árazással értékesíteni. Tendereztetés, az eladók a vevő vételi kiírására válaszolnak. Keresés segíti az áru megtalálását: Ár tipusa: fix, aukciós Termék kategóriája Gyártó Szálllító (anonim vagy azonosított) Hely Szállítási zóna

25 Katalógus beszerzés 1. Az eladó és vevő egyaránt regisztrálja magát 2. Az eladó elküldi az értékesítésre szánt termékek listáját 3. A vevï kiválasztja a terméket az értékesítési oldalról, megadja a mennyiséget majd beteszi a "kosárba" 4. A vevő az irodájában ellenïrzi, a kosarában lévï termékeket, majd megrendeli a terméket 5. A megrendelés bekerül az eladó irodájába és erről értesítést kap 6. Az eladó elfogadja, vagy elutasítja a megrendelést, a vevő irodájában változik a rendelés státusza 7. Elfogadott megrendelés esetén az eladó összeállítja a rendelést és a termék kiszállításra kerül a vevï által megjelölt címre 8. Vevő ellenőrzi és átveszi a terméket, kifizeti a vételárat a megállpodás szerint

26 Eladói aukció 1. Az eladó az irodájában megadja ez értékesíteni kívánt termékeket, az árat és a mennyiséget 2. A vevő a piactér eladói aukciós kiírásai közül kiválasztja az őt érdeklï terméket 3. A vevő tehet egyedi licitet, de beállíthat automatikus licitálást is (megadja a maximális árat és a maximális licitet) 4. Az aukció nyertesé(ei)t egy az árat, mennyiséget és időpontot figyelembe vévő algoritmus választja ki 5. A katalógus vásárláshoz hasonlóan az eladó és a vevő egymás között lebonyolítja a szállítást és a fizetést

27 Az eladói aukció részletei  Az eladó által megadott ár késïbb is csökkenthető  Nyertesek sorrendjét a következïk határozzák meg:  1. Ár  2. Mennyiség  3. Licit ideje  A mennyiség nem változtatható a licit során  Az eladó választhat: anonim kíván maradni vagy megenevezi magát  Akár az eladó akár a vásárló nem teljesít: büntetéssel jár (kizárás és/vagy pénzbeli)  A vevő értesül mások ajánlatáról  Az eladó értesül az érkezett ajánlatokról

28 A vevői aukció részletei n Maximális beszerzési ár megadása esetén a vevő bármikor emelheti a meghirdetett árat, ha nem érkezik eladási ajánlat n Az eladó bármikor csökkentheti az ajánlati árat n A vevő értesül az érkezett ajánlatról n Az eladó értesül mások ajánlatáról n A mennyiségek nem változtathatók

29 Vásárlói csoportok Szereplők Potenciális vásárló Csoport menedzser Szállító Folyamat Csoport létrehozása Jelentkezés Áralku Konfirmáció Vásárlás

30 Zöld Oldalak

31 Hírek

32 Árutőzsde információk

33 GABONA ÁRPA - Budapesti Árutïzsde, LIFFE, Winnipeg, Sydney KUKORICA - BM&F, Buenos Aires, Rosario/Argentína, CBOT, MATIF, Mid American Commodities Exchange, Tokió, Kanmon Commodity Exchange, Dél-Afrika RÍZS - CBOT BÚZA - BÁT, CBOT, KBOT (Kansan City), LIFFE, MATIF, Mid American Commodities Exchange, Minneapolis, WTB –Hanover, SAFEX – Dél-Afrika, Sydney, Winnipeg, Zhengzhou-Kína, Argentína – Buenos Aires, Quequen, Rosario ZAB - CBOT, Mid American Commodities Exchange, Winnipeg OLAJOS MAGVAK SZÓJA - CBOT, BM&F, MIDAM, MAT, Tokió, Kanmon REPCE - MATIF, WTB –Hanover, Winnipeg PÁLMAOLAJ - Kuala Lumpur NAPRAFORGÓ - MAT

34 Fórum

35  Regisztráció, katalógus feltöltés ingyenes  Hírek, Hírlevél, Zöld Oldalak, Fórum ingyenes  A kereskedés jutalékát az eladó fizeti, mértéke terméktől függően 0,5-5%, amelyet a szerződésben elïre rögzítünk  Agriportal Árutőzsde szolgáltatás 60 USD/hó  Hírdetés tarifák média ajánlat alapján (banner, hírbox, hírlevél) Árinformációk

36 Fejlesztési tervek  A taranzakciós díjak nem biztosítanak elegendő bevételt  Értéknövelt szolgáltatások bevezetése  Komplex szolgáltatást nyújtó portál létrehozása  Felhasználói IT tanácsadás erïsítése Tervek: logisztikai szolgáltatás pénzügyi tranzakciók lebonyolítása hitelképesség vizsgálat biztosítás v ásárlói, eladói közösségek létrehozása portál-integrációk kialakítása

37 Köszönjük figyelmét, és szeretettel várjuk az felhasználói között Varga Péter Rózsahegyi Lilla tel: /41 tel: /39


Letölteni ppt "Formula/400 Kft. - Aspen Kft.. B2B kereskedelem E-kereskedelemi fogalmak A2A Elektronikus államigazgatás A B C E-közigazgatás E-vállalat E-polgár, E-"

Hasonló előadás


Google Hirdetések