Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás"— Előadás másolata:

1 TÁMOP 3.1.5. 09/A/2-2010-0087 számú pályázat Projektzáró előadás
Készítette: Katona Olga Velence,

2 A képzés Autizmus spektrum zavarok pedagógiája szakirányú továbbképzés szeptember – február ELTE BGGYK Autizmus Alapítvány és Módszertani Központ EGYMI Ambulancia és Terápiás Centrum

3 Az autizmus története Newton, Bartók Béla, Einstein Leo Kanner Hans Asperger as évektől tudományos kutatások

4 Az autizmus spektrum zavar
genetikusan meghatározott teljes személyiségre kiterjedő születéstől élethosszig fennálló nem gyógyítható, de fejleszthető fejlődési zavar

5 Az autizmus spektrum zavar
Az „autisztikus triász”: a kommunikációs készségek sérülése szociális interakciók károsodása rugalmas viselkedésszervezés zavara változatos, heterogén tünetek

6 Kommunikáció sérülése
beszédfejlődés késik metakommunikáció sérült echolália beszédértés sérült absztrakt fogalmak, humor, irónia meg nem értése furcsa prozódia, intonáció felnőttes, modoros stílus kölcsönösség hiánya a beszélgetésben

7 Szociális interakciók károsodása
izolált típus aktív, bizarr típus passzív típus szemkontaktus használata sérült élmények megosztása nehéz

8 Rugalmas viselkedésszervezés zavara
sztereotip érdeklődési és tevékenységi kör tárgyak nem funkciószerű használata strukturálatlan időben problémás viselkedés állandósághoz való ragaszkodás sztereotip, repetitív mozgások

9 Triászon kívüli jellegzetességek
túlzott vagy csökkent érzékenység szenzoros ingerekre egyenetlen képességprofil szigetszerű képességek

10 Gyakoriság 0,6-1% körül Nemek közti megoszlás: 3-4 fiúra jut 1 lány
Az érintettek száma évről évre növekszik.

11 Okok, tévhitek genetikai eredetű, tehát örökölhető
egyik szülő % esély testvérek % esély ritkán külső okok Tévhitek védőoltás születés körülményei szerzett agysérülés

12 A képzés hasznossága gyakorisági adatok kevés szakember
intézményünk tanulói

13 „Az életünknek az ad igazán értelmet, hogy kommunikálunk más emberekkel, megértjük a viselkedésüket, és a dolgokhoz, helyzetekhez és emberekhez kreatív módon állunk hozzá. Az autista emberek pontosan ezen a három területen érzik a legnehezebbnek az életet.” Theo Peeters


Letölteni ppt "TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás"

Hasonló előadás


Google Hirdetések