Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kerecsensólyom (Falco cherrug) – A magyarság turulmadara.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kerecsensólyom (Falco cherrug) – A magyarság turulmadara."— Előadás másolata:

1 Kerecsensólyom (Falco cherrug) – A magyarság turulmadara

2 Pannonicum Az Életerő

3 „Ételed legyen orvosságod, orvosságod legyen ételed” „Ételed legyen orvosságod, orvosságod legyen ételed” Ez a híres ókori orvostól, Hippokratésztől (Görögország, Kr.e ) származó szállóige is jelzi, hogy a természetes táplálékoknak már évezredekkel korábban is egészségvédő hatást tulajdonítottak. „Számos bizonyíték támasztja alá, hogy a 75%-ban nyers ételekre alapozott étrend nem csupán helyreállítja a krónikus betegségek következtében károsodott szervezetet, hanem egyben lelassítja az öregedést. Továbbá életerőssé és érzelmileg kiegyensúlyozottá teszi.” ( Leslie és Susannah Kenton: Nyers erő ) Ha tényleg egészségesek akarunk lenni, térjünk vissza az alapokhoz! Javasolják a táplálkozási szakemberek.

4 Az emberi szervezet tápanyagszükséglete  esszenciális aminosavak  víz és zsíroldékony vitaminok  ásványi anyagok  esszenciális zsírsavak  megfelelő energiatartalmú anyagok  kis mennyiségű átalakítható szénhidrát  emészthetetlen szénhidrát (rostok)  nitrogén  víz Esszenciálisnak tartjuk azt a tápanyagot, melyet a szervezet Nem tud szintetizálni és hiányuk olyan, felismerhető eltéréseket okoz, amelyek a pótlással megszűnnek. Robert B. Baron dr., lásd: címen Robert B. Baron dr., lásd: címenwww.current-med.com/ch29.html

5

6 Esszenciális aminosavak (fehérjék)  leucin  isoleucin  lysin  methionin  phenylalanin  tryptophan  valin  histidin A valódi fehérjeszükségletet a 9 esszencialis aminosav és a fehérje-szintézishez szükséges további nitrogén képezi. A fehérje matabolizmus (turnover) során elvesző esszenciális aminosavak pótlására naponta megfelelő mennyiségű fehérjét kell fogyasztani. Fehérjementes étrenden egy átlagos férfi naponta 3,8 g nitrogént veszít – ez 24g fehérjének felel meg. A fehérje- és energiaszükséglet szorosan összefügg. Az elégtelen energiát szolgáltató étrend mellett további fehérje szükséges a nitrogén-egyensúly fenntartásához. Robert B. Baron dr., lásd: címen

7 Zsírok A jelenlegi ajánlások szerint Csökkentendő a teljes zsírbevitel, a telített zsírokat egyszeresen telítetlen zsírsavakkal és összetett szénhidrátokkal kell helyettesíteni. Telített zsírsavak : általában állati eredetűek Telítetlen zsírsavak : általában növényi eredetűek Robert B. Baron dr., lásd: címen

8 Szénhidrátok Ameddig az étrend Megfelelő energia és fehérjemennyiséget szolgáltat, nincs specifikus igény az élelmiszerekben Lévő szénhidrátokra. A ketosis(szervezet szénhidrát- és zsíranyagforgalmi zavara) megakadályozására kis Mennyiségű szénhidrát – kb. 100g/nap – szükséges. Robert B. Baron dr., lásd: címen

9 Vitaminok Vízoldékony  B1-vitamin(thiamin)  B2-vitamin (riboflavin)  B6-vitamin (pyridoxin)  B12-vitamin (cobalamin)  C-vitamin (ascorbinsav)  folsav  H-vitamin (biotin)  nicotinsav-amid  U-vitamin  P-vitamin (rutin)  PantothensavZsíroldékony  A-vitamin (retinol)  D-vitamin  E-vitamin (tokoferol)  K-vitamin (fillokinon) Robert B. Baron dr., lásd: címen

10 Ásványi anyagok  Fő ásványok : kalcium,magnesium, foszfor  Elektrolitok : nátrium, kálium, klór  Nyomelemek : vas, cink, réz, mangán, molibdén, fluor, jód, kobalt, króm, szelén Robert B. Baron dr., lásd: címen

11 Természetes táplálékok  Olyan összetételben és főleg olyan kötésben tartalmazzák az emberi szervezet működéséhez szükséges létfontosságú, építő és biológiailag aktív anyagokat (vitaminok, ásványi anyagok, enzimek, esszenciális aminosavak és másodlagos növényi anyagok), amelyek ezáltal a leghasznosíthatóbbak és így legegészségesebbek.  Alma és a C-vitamin antioxidáns kapacitásának összehasonlítása : 100 g alma antioxidációs kapacitása (5,7 mg C-vit.)megfelel 1500 mg izolált C-vitaminnak - Nature 405, (2000)

12 Növényi étrend jelentőssége  A tudomány igazolja: a kiegyensúlyozott táplálkozás, különösen, ha növényi alapon nyugszik, a civilizációs betegségek rizikóját csökkentheti.  A zöldségek és gyümölcsök tartalmazzák azon antioxidáns egységeket (enzimek, vitaminok, ún. másodlagos növényi anyagok ) melyek képesek megteremteni a szervezet védőbástyáit és ezzel az immunrendszer működését biztosítják.  A növényi (lúgos) étrend a lelki állapotot a kiegyensúlyozottság felé tereli. Teljesebb egészséggel, több energiával, kitartással, nagyobb ellenálló képességgel ajándékozzák meg szervezetünket.

13 Immunrendszerünk gyengülése  A természetellenes táplálkozásunknak köszönhetően gyakorlatilag mindig túl kevés bázis (lúgos vegyhatású anyag) van a szervezetünkben, és a hosszan tartó vitamin- és nyomelem hiány miatt legtöbbünk teste elsavasodott.  A legtöbb sav az élelmiszerek - elsősorban a túl sok állati fehérje - megemésztésekor termelődik, illetve amikor rossz ételtársítás következtében erjedés lép fel a testünkben.  A túlsavasodás során fogékonyabbá válunk a betegségekre. A betegségeket okozó baktériumok, vírusok, gombák és egyéb paraziták is érzékenyek a kémiai vegyhatás (pH) változására. Savas közegben tudnak igazán elszaporodni, immunrendszerünket gyengíteni.

14 Szabad gyökök  A manapság sokat emlegetett szabad gyökök képződése természetes élettani folyamat.  Olykor azonban a szervezetben a különböző környezeti és életmódbeli tényezők hatására a szükségesnél több szabadul fel belőlük.  Amikor a szervezet fokozottan ki van téve e bántalmaknak, szabad gyökök nagy mennyisége árasztja el a testet, és az egyébként ártalmatlan oxidánsok megkezdik rombolásukat.

15

16 Antioxidánsok  Az oxidánsokkal (szabadgyökökkel) szemben szerencsére nem vagyunk teljesen védtelenek.  Az egészséges szervezet erős, ún. szabadgyökfogó enzimrendszerrel rendelkezik, melynek antioxidáns egységei (enzimek, vitaminok, ún. másodlagos növényi anyagok) képesek ezeket semlegesíteni, és a szervezetet visszalúgosítani.  A táplálékunkban a zöldségeken és gyümölcsökön kívül a gabonák tartalmazzák ezeket a “védőanyagokat”.

17 4 legfontosabb antioxidáns  C-VITAMIN: többek között erősíti az immunrendszert, védelmet nyújt a stressz ellen és a rákkeltő anyagokkal szemben, csökkenti a vér koleszterinszintjét.  E-VITAMIN: meggátolja az A-vitamin oxidációját, így az tovább marad hatékony a szervezetben. Értágító, alvadásgátló hatása révén védi a szívet, szívműtét után gyorsítja a gyógyulást. Az A-vitaminnal együtt védi a tüdőt a lerakodásoktól. Vizelethajtóként csökkenti a vérnyomást. Tapasztalatok szerint kedvezően hat a szexuális teljesítőképességre. Az E-vitamin erősíti az immunrendszert.  BÉTA-KAROTIN: az A-vitamin provitaminja, ami azt jelenti, hogy a szervezet szükségleteinek megfelelően - maga állítja elő belőle az A-vitamint a májban, ill. az emésztőcsatornában. Az A-vitamin számos szempanasz kezelésében segíthet, véd a légúti fertőzésekkel szemben, egészségesen tartja bőrt, a hajat, a fogakat és a fogínyt.  SZELÉN: közömbösíti néhány rákkeltő anyag hatását, és védelmet nyújthat bizonyos daganatos megbetegedésekkel szemben. Enyhíti a menopauzában fellépő hőhullámokat és rossz közérzetet.

18 Antioxidánsok egyik csoportja – másodlagos növényi anyagok  BIOFLAVONOIDOK – antivirális, szabadgyökfogó, gyulladáscsökkentő, érvédő, immunmoduláló ( szőlő, a paradicsomban lévő lycopene, meggy, bodza )  KAROTINOIDOK – daganatellenes; bőrvédő; csökkenthetik a tüdő-, a végbél-, a mell-, a méh-, és a prosztatarák előfordulási kockázatát, csökkenti a szív-, és érrendszeri betegségek előfordulási gyakoriságát ( sárgarépa, sárgabarack, spenót, dinnye, csipkebogyó, homoktövis, brokkoli, spirulina alga )  GLIKOZINOLÁTOK – reuma ellenes, máj és epeutak betegsége esetén ( brokkoli, káposzta, retek )  NÖVÉNYI ÖSZTROGÉNEK - elősegítik a kollagén rostok megújulását, kisimítják a finom ráncokat és megnövelik a bőr hidratáltsági szintjét. ( szeder )  POLIFENOLOK - vírus és baktériumölő hatásúak, sőt csökkentik a rák kialakulásának esélyét is, a zsírsavak és a koleszterin felszívódását is gátolják ( vörös szőlő, napi egy pohár vörös bor )  ANTOCIANIDINEK – szabadgyöksöprő, kollagénrostok szilárdságát megőrző, antibakteriális ( szőlő, cseresznye, fekete ribiszke, fekete áfonya, fekete berkenye )  MONOTERPÉNEK – illóolajok alkotórészei, csontanyagcserére kedvező hatással vannak, antimikroboális, étvégyjavító ( citrom, fodormenta )  SZULFIDOK - gátolják a vérrögképződést, csökkentik a vér összkoleszterinszintjét és ezen belül is az LDL-szintet, illetve gátolják számos tumoros betegség kifejlődését ( póréhagyma, fokhagyma, hagyma )

19 További antioxidánsok  ILLÓOLAJOK – szélhajtó, görcsoldó, epehajtó, antimikrobiális, nyákoldó ( kömény, ánizs, koriander, kardamom )  LIMONOIDOK – antivirális ( citrusok, terméshéja )  FITOSZTEROL – blokkolja a koleszterin felvételt, gyulladáscsökkentő, gátolja az egyes daganatok kialakulását ( tökmag, szójatermés, szezám )  IZOFLAVONOK – koleszterin csökkentő; daganatellenes hatású; májméregtelenítésre, hormonpótló terápia helyettesítésére; emlő-, petefészek-, prosztatarák megelőzésére ( szójabab, bab és más hüvelyesek )  KATECHINEK, GALLUSZSAV-SZÁRMAZÉKOK – antimutagén, antimikrobiális, hasmenést megszűntető, összehúzó, vérzéscsillapító, daganatellenes ( tea, kakaó, kávé )  FENOLSAV – rákmegelőző, epehajtó, epepangást megszűntető ( articsóka, kávé, kurkuma )  ENZIMEK – fehérjebontó és emésztést segítő, gyulladáscsökkentő, ödéma ellenes ( gyümölcsök, zöldségek )  PEKTINEK – koleszterin csökkentő, étvágycsökkentő, hasmenés megszűntető ( alma, körte, birs, grapefruit )  ROSTOK – telítettség, jóllakottság érzését kelti – elhízás ellen; székrekedés ellen ( káposztafélék, gyümölcsök )  KESERŰANYAGOK – emésztőnedvek működését elősegítő, étvágy –és emésztésjavító, roboráló ( keserűnarancs héja, kálmos gyökere )

20 Tumorok keletkezése és a másodlagos növényi anyagoknak a beavatkozási lehetőségei Gyümölcsből és zöldségből nyert mikrotápanyagok feltartóztathatják ezt a veszélyes folyamatot!

21 Oxidációs stressz

22 Szabad gyökök és antioxidánsok Az antioxidáns egységek együttes jelenlétére és megfelelő arányára van szükség ahhoz, hogy a keletkezett szabad gyököket megkössék.

23 Ma már elárasztják a piacot mesterséges élelmiszerek Ebben a dzsungelben eligazodni nehéz! A szakemberek szerint az egészséges szervezetben akár kárt is tehetünk, ha nem jól választunk! A mesterséges anyagok:  Nem a természet teremtett meg, hanem egy laboratóriumban, különböző izolált anyagokból készítettek.  A szintetikus anyagok hasznosulása gyengébb, kevésbé szívódnak fel jutnak be a sejtekbe, mert nagy mennyiségű vivőanyagot tartalmaznak.  Megtörténhet, hogy a mesterségesen bevitt vitamin más vitaminok és egyéb fontos bioaktív anyagok felszívódását a háttérbe szorítják!  „Sok szintetikus vitamin tápanyagokat vesz el a szervezetünkből, és megterheli a vesénket, mielőtt kiürülne.”( Dr. Ben Kim )

24 Mi a megoldás? A természet ereje, mely formában tart…. Pannonicum – Nem táplálék-kiegészítő, TERMÉSZETES FUNKCIONÁLIS ÉLELMISZER! Nyers gyümölcsök és zöldségek, biológiailag aktív, esszenciális Tápanyagainak kiegyensúlyozott kombinációjára épül,amellyel kiemelkedő szinergikus hatást érhetünk el.

25 Összetétel Gyümölcs  Alma+almahéj  Áfonya  Bodza  Cseresznye  Csicsóka  Csipkebogyó  Feketeberkenye  Feketeribiszke  Homoktövis  Kajszibarack  Körte  Málna  Meggy  Mézpor  Őszibarack  Sárgadinnye  Szeder  Szilva  Vörös szőlő Zöldség  Brokkoli  Cékla  Csicsóka  Fehér káposzta  Fokhagyma  Homoktövis  Kelkáposzta  Mustármag  Paradicsom  Paszternák  Petrezselyem  Piros paprika  Pritamin paprika  Sárgarépa  Spenót  Sütőtök  Torma (high tech)  Zeller

26 Pannonicum PANNONICUM megalkotása orvostudományi és biokémiai alapokon nyugszik. A modern táplálkozást forradalmasító termék mögött mélységes természetismeret, tudomány és bölcsesség rejlik! MAGYAR bio-gazdaságok Ellenőrzött MAGYAR bio-gazdaságok, maximális érettségi fokon szüretelt nyers gyümölcseiből és zöldségeiből készül, meghagyva természetes kötésben a bennük található biológiailag aktív anyagokat. A PANNONICUM tartósítószert, hozzáadott cukrot és édesítőszert valamint szintetikus adalékanyagokat, színezékeket, ízfokozókat, segédanyagokat, (E-ket), mesterséges vitaminokat NEM tartalmaz!

27 Bio zöldségek és gyümölcsök minőségi előnyei  Több vitamin ( pl.:a bio fejeskáposzta 30%-kal több C-vitamint tartalmazott, bioalmában magasabb C-vitamin koncentrációt mértek.)  Több másodlagos (egészségvédő) növényi anyag (A másodlagos növényi anyagok mennyisége a bioélelmiszerekben 10-50%-kal magasabb lehet; a biohagyma antioxidatív hatása 20-50%-kal bizonyult magasabbnak; a spenót, káposzta, brokkoli és újhagyma mintákat vizsgálva, az ökológia termesztésből származók esetén több mint 50%-kal erősebb baktérium ellenes hatás volt kimutatható)  Magasabb szárazanyag tartalom, kevesebb nehézfém (pl.: a biohagyma szignifikánsan több ásványi anyagot és nyomelemet tartalmazott)  Kevesebb növényvédő szer maradvány (Egy közelmúltban készült német statisztika szerint a konvencionális élelmiszerekben gyakran mutathatók ki növényvédő szer maradványok ben a minták 75%-ában - ezzel szemben a bioélelmiszerek 93%- ában nem találtak növényvédő szer maradványt, A borvidékeken lakó, ökológiai módon gazdálkodó szőlő és gyümölcstermesztők hímivarsejtjei mozgékonyabbak voltak, mint a konvencionális gazdálkodást folytatóké. - Ernte 5/03 száma) Biokultúra Magazin évi 5. szám

28 Gyártási technológia A gyártás egy egyedi know-how alapján kifejlesztett automatizált, folyamatvezérelt vákuumszárítási technológia alkalmazásával történik. A dehidratálás alacsony hőmérsékleten (0-34 °C között) megy végbe, így a hőre érzékeny vegyületek, mint pl. a vitaminok, aroma-, illat- és színanyagok, makro- és mikroelemek, biológiailag aktív összetevők teljes egészében, károsodás nélkül maradnak meg. A gyártás során mesterséges, szintetikus adalékanyagokat, színezékeket és tartósítószereket egyáltalán nem használunk.

29 Pannonicum előnyei  Veszélytelen és valóban hatékony fogyókúrás termék! Megvalósítja a fogyókúrázók számára a tudomány által igazolt és javasolt alapelveket!  Tökéletes léböjt kúrás termék, tisztító, salaktalanító, a szervezetet erőteljesen vissza lúgosító hatással bír, amely bőségesen tartalmaz enzimeket, rostokat is.  A túlhajszolt, felpörgetett életritmusban élő emberek számára is megoldást nyújt, hogy nagyobb agyi és testi teljesítményre legyenek képesek.  Teljesebb egészséggel, több energiával, kitartással, nagyobb ellenálló képességgel ajándékozzuk meg szervezetünket.  A terméket alkotó gyümölcsöket és zöldségeket úgy válogattuk össze, hogy hatásukat megsokszorozzák és egymást erősítve a szervezet öngyógyító, regeneráló és visszafiatalító és szépítő folyamatait növeljük.  Ennyire sokféle friss gyümölcsöt és zöldséget általában nem vásárolunk. Különösképpen nem egyidejűleg. Az összetevők egy részét pedig sosem fogyasztjuk. Az összetevők élettanilag fontos része kerül feldolgozásra.

30 Tanulmányok, melyek igazolják a nyers zöldség, gyümölcs jelentősségét  Táplálkozni – tudatosan vagy ötletszerűen? - Bíró György, az orvostudomány doktora  Az egészséges táplálkozásról - Dr. Rodler Imre, Dr. Zajkás Gábor  Savasodás – életminőség - Dr. Bakanek György  Nyers erő - Leslie és Susannah Kenton  Tanulmány a szív védelméről – Lancet 2002, 360:  Bioaktive Substanzen in Lebensmitteln  Bioaktive Substanzen in Lebensmitteln (Bioaktív anyagok az élelmiszerekben) - - Watzl, Leitzmann  Supplementation with concentrated Fruit and Vegetable Extracts may decrease DNA damage in the peripheral lymphocytes of an elderly population (Gyümölcsök és zöldségek kivonattal csökken a DNS károsodása egy idősekből álló pouláció perifériás lymfocytáiban) – Smith M., Nutrition Research, 19. kötet, 10. sz., 1999 okt.  Beeinflussung des Status ausgewählter antioxidativer Vitamine und Enzymsystem durch ein Obst- und Gemüsekonzentrat ( Kinálasztott antioxidáns hatású vitaminok és enzimrendszerek állapotának befolyásolása gyümölcs- és zöldségkoncentrátum által) – Zeitschrift für ambulante Rehabilitation, ZAT Journal, 1-2/1996  Immun function in elderly smokers and nonsmokers improves during supplementation with fruit and vegetable extracts (Öregedő dohányosok és nem dohányzók immunrendszerének javulása gyümölcs és zöldség koncentrátum fogyasztása során) - Inserra P.F. Integrative Medicine, 2.k.1.sz, 1999

31 Tendenciák Az 1850-es években az Amerikai Gyógyszerkönyvben szereplő gyógyszerek 80%-a növényi eredetű volt. Ma 20-30%-a származik növényből. Hazánkban az arány hasonló. Egy 1998-ban Eisenberg által készített felmérés szerit az amerikai emberek kb. 40%-a több mint 600 millió alkalommal keresett fel természetgyógyászt és több, mint 27 milliárd dollárt költött ilyen szolgáltatásra. Ez több, mint a háziorvosi felkeresések száma. Az összeg pedig megegyezik azzal amennyit az amerikai költségvetésből az orvosi ellátásra költenek.

32 Az orvoslás rövid története….. (i.e.2000.) - Itt egy gyökér, rágd el! (1000) - A gyökér pogány dolog, imádkozz! imádkozz! (1850.) - Az ima babonaság, itt az elixir! (1925.) - Az elixir kuruzslás, vedd be ezt a tablettát. ezt a tablettát. (1980.) - Ez a tabletta elavult, jobb az antibiotikum! az antibiotikum! (2006.) - Az antibiotikum nem természetes. természetes. …..tessék, itt ez a gyökér. …..tessék, itt ez a gyökér.

33 Panonicum a finom egészség Panonicum a finom egészség

34 RENDELÉS  Rendelni lehet a következő számon: 


Letölteni ppt "Kerecsensólyom (Falco cherrug) – A magyarság turulmadara."

Hasonló előadás


Google Hirdetések