Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az online marketing szerepe az e-kereskedelemben.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az online marketing szerepe az e-kereskedelemben."— Előadás másolata:

1 Az online marketing szerepe az e-kereskedelemben

2 KIK VAGYUNK? Magyar tulajdonú marketing- és kommunikációs ügynökségi cégcsoport, Több éves tapasztalat a hazai marketing- és kommunikációs ügynökségi piacon, A Hinora 8 divízióval rendelkezik: ATL, BTL, PR, Digital, Creative, Print, Indoor Media, Publishing, Két budapesti iroda, Több mint 700 sikeres együttműködés, Kis-, közép- és nagyvállalati kategóriában is komoly megrendelők, ügyfelek, Motivált és hozzáértő marketinges csapat és kiterjedt beszállítói, bedolgozói hálózat, Saját grafikusok, programozók, alkalmazásfejlesztők, marketingszakemberek, médiakutatók, Ár–érték arányban egyedülálló mutatók, Saját könyv a piacon Minden, ami marketing címmel, MAKSZ, MMSZ, DIMSZ tagság.

3 ONLINE MARKETING STRATÉGIA

4 Mire kell odafigyelnie egy marketing szakembernek egy webshop fejlesztése során? Cél: a célcsoport fejével gondolkozni és ez alapján kialakítani azokat a lépéseket, amelyeket a specifikációnak kell tartalmaznia

5  Arculat: Mit szeretnénk sugallni?  Hogyan legyen a struktúrája? (Információk, Kategóriák, Termékek, Kiemelt tartalom)  Vásárlás menetének modellezése: felhasználóbarát folyamat és design – kényelem és átláthatóság  Mekkora képernyőre legyen optimalizálva? (célcsoport)  a képernyőfelbontások kiosztását:  1024x768 – a régi 14”-19” monitorokig  1280 x 800 – az átlag laptop, amelyek már széles vásznúak  1440 x 900 – az asztali, szélessávú monitorok, 21”-tól felfelé (a felhasználók vonatkozásában ez 60% fölött van)  Figyelembe kell venni a böngészők helyfoglalását is, ami a variációk lehetőségét még tovább bővíti. Ha egy nagy átlagnak szeretnénk megfelelni, akkor a 650 px-be kell férni  Mobil eszközökre szeretnénk e optimalizálni?  Közösségi média integráció módja (social plugin, facebook log in) I. Webergonómiai kérdések

6

7  Webmester tools és Analytics bekötése és összekötése  Korábbi webshop statisztikáinak figyelembe vétele (ha volt)  Hányan látogatják?  Mekkora a visszafordulás?  Mennyi aloldalt tekintenek meg?  Mennyi időt töltenek?  Honnan érkeznek?  Kattintás elemzés (hőtérkép)  Konverziókövetés – Célteljesülések  Stb… II. Webanalitikai kérdések

8 Pozitív példa

9 Elrettentő példa

10 Keresőmarketing

11 Keresőbarát szövegírás és annak alkalmazása  Keresőbarát URL szerkezet használata a weblapon  Kulcsszósűrűség: figyelni kell a kulcsszó sűrűségre, hogy a szöveg megfelelő arányban tartalmazza a kulcsszavakat.  Keresőbarát tartalom:  HTML és nem FLASH weblap  Szöveges tartalom és nem csak képek  Keresőbarát képek  Láthatatlan elemek: META cím, leírás, kulcsszavak beállítása (nem csak nyitóoldalon, minden aloldalon)  Belső linkek: a szövegekben elhelyezett belső linkek a keresők listáira, és a látogató viselkedésére is hatással vannak.  Oldaltérkép létrehozása: publikus és keresők számára is, akár címkefelhő is

12 www.seotools.hu

13 Linképítés  A linképítés két szempontból fontos:  A linkekből látogatókat szerezzünk.  A keresőoptimalizálási szempont figyelembevétele, azaz hogy minél több, minél relevánsabb és minél magasabb PageRank értékkel bíró linket szerezzünk.  Linkek 3 típusa:  Értékes linkek: Ide tartoznak a releváns (tehát a témához szorosan kapcsolódó) oldalakon szereplő linkek, a magas Page Rank-ű oldalakon (PR 4 vagy több) levő linkek, a spontán linkajánlások (tehát amikor valakinek tetszik a cikked és belinkeli), valamint a nagy PR értékű külföldi katalógusokból származó linkek.  Közepesen értékes linkek közé tartoznak azok a linkek, amik a témádra specializálódott katalógusokból mutatnak az oldaladra, illetve a látogatott katalógusokból (pl. lap.hu, Ok.hu) érkező és a nem visszlinkes katalógusokból érkező linkek.  Minimális értékű linkek azok a linkek, amik kis PR értékű (4 alatt) katalógusokból, nem releváns oldalakról mutatnak az oldaladra, nofollow-al ellátott linkek (pl. fórumokban, blogokban), linkcserék, nagy linkmennyiséget tartalmazó oldalakon elhelyezett linkek.

14 Hirdetések

15 Kattintás és AV alapú hirdetés típusok  Google Adwords, a keresési találatok támogatására  Facebook PPC az érdeklődési körre szűrt hirdetésekre (Követőkódok használata!)  E-target és Google Display – tematika alapján automatikusan választott weboldalakon szöveges, képi, és flash hirdetések.  Banner kampányok célzottan kiválasztott oldalakon (Követőkódok használata!)

16 Adatbázis marketing

17 E-mail marketing  E-mail adatbázis:  Saját építésű  Javasolt saját adatbázist építeni. Lassabb, költségesebb, de magasabb elérést biztosít  Vásárolt  Tevékenységtől függően minimum havonta  Maximum heti 2-3x  Követőkódok használata!

18 Közösségi Média

19 Javasolt közösségi média platformok

20 Miért fontos a közösségi média?  Közösség építése (posztok, alkalmazások)  Reklám (posztok, PPC, Offers, alkalmazások)  PR tevékenység  Ügyfélszolgálati tevékenység  Piaci igények megismerése  Vírus marketing

21 Magyarországon a legfontosabb közösségi média platform a Facebook, viszont a másik 3 platformot is érdemes kihasználni, megfelelő erőforrás megosztás mellett. Javasolt erőforrás megosztás:  Facebook: 75%  Youtube: 10%  Google+: 10%  Twitter: 5% Platform erőforrás megoszlás

22 REMARKETING

23 A remarketing az oldalunkkal már korábban interakcióba lépett felhasználókra célzott, kifejezetten számukra szóló marketingkommunikációs megoldásokat foglalja össze.  Webshop részről:  Regisztráció / vendég vásárló kérdése  Hírlevélre feliratkoztatás  Hűség / törzsvásárlói programok:  Pontgyűjtés  Meghatározott vásárlási összeg felett állandó kedvezmények  Egyedi kedvezmények  Google Adwords Remarketing listák: elérhetjük azokat a felhasználókat, akik korábban már felkeresték webhelyünket, és releváns hirdetéseket jeleníthetünk meg számukra a Google Display hálózaton.

24 Az online marketing mérhető, ezért rengeteg adathoz hozzáférünk! Google Analytics + Google Webmaster Tools Webergonómia Hirdetés optimalizálás Termékpolitika Árpolitika Utánkövetés

25 Összefoglalva

26 Köszönjük A Figyelmet! Hinora Bálint Managing Director Cím: 1142 Budapest, Kassai utca 71. Mobil: +36 20 252 1337 E-mail: hinora.balint@hinora.huhinora.balint@hinora.hu Web: www.hinora.huwww.hinora.hu Fb.: www.facebook.com/hinoragroupwww.facebook.com/hinoragroup


Letölteni ppt "Az online marketing szerepe az e-kereskedelemben."

Hasonló előadás


Google Hirdetések