Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az internetes kereskedelem (B2B, B2C) sajátosságai Dunder Krisztián Webáruházak, Webkereskedelem – a nyerő értékesítési forma KKV-Akadémia, BKIK / Piac&Profit.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az internetes kereskedelem (B2B, B2C) sajátosságai Dunder Krisztián Webáruházak, Webkereskedelem – a nyerő értékesítési forma KKV-Akadémia, BKIK / Piac&Profit."— Előadás másolata:

1 Az internetes kereskedelem (B2B, B2C) sajátosságai Dunder Krisztián Webáruházak, Webkereskedelem – a nyerő értékesítési forma KKV-Akadémia, BKIK / Piac&Profit rendezvénye Budapest,

2 BEMUTATKOZÓ Dunder Krisztián – digitális üzletfejlesztési szakértő 2 PARTNEREK / REFERENCIÁK TAGSÁG ÜGYNÖKSÉGÜNK

3 AZ ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM Néhány fogalom  B2B: a kereskedelmi tranzakció üzletfelek között jönnek létre  gyártó és nagykereskedő  nagykereskedő és kiskereskedő  B2C: az üzlet a végfelhasználónak ad el  B2G: üzlet a kormányzatnak  C2C: végfelhasználó a végfelhasználónak  Niche: réspiacon működő B2B, B2C szolgáltatások

4 SZEREPLŐK B2C és B2B márkák  B2C:  Amazon, Zappos.com, stb.  Shopline.hu, Mall.hu, stb.  B2B:  Alibaba.com (a globális piacvezető e-kereskedelmi platform kisvállalkozásoknak  további 55 szereplő a Bloomberg listájána Bloomberg listáján

5 B2B: MI JELLEMZI? 5 Értékesítés  A B2C-hez képest sokkal nagyobb volumen  Hosszabb sales cycle (gyakran direkt sales-szel támogatva)  Nem csak termék értékesítés:  Szoftver (Adobe, Sony, stb.)  Szolgáltatás hozzáférés (pl. TalentScreener) Marketing  Konferencia, Expo  Adatbázis építés  Webináriumok  PR, stb

6 B2C: MI JELLEMZI? 6 Értékesítés  Kimagasló tranzakciószám (self-service, profi UX-et igényel)  Szezonalitás egyes szektorokban nagyon jellemző  Gyakori árakciók, csomagajánlatok  Ajánlórendszerek Marketing  Keresőoptimalizálás (SEO)  Keresőmarketing (SEM)  marketing  Közösségi felületek  Márkaépítés (PR, display, broadcast, stb. eszközökkel)

7 A TECHNOLÓGIAI OLDAL 7 Főbb jellemzők technológiai megközelítésből B2BB2C Alkalmazott technológia Általában JAVA,.NET, stb.Belépési szint: OS, bérelt Fizetési módokNemzetközi tranzakciókhoz igazított fizetési szolgáltatások Még mindig túlsúlyban az utánvét Back-officeVállatirányítási rendszerAdmin felület, esetleg CRM Felhő / CloudÁrazás (SW), tárhelyTárhely User adatbázisokSzegmentálás

8 PÉLDÁK 8 Megkülönböztetés: ki hogyan tűnt ki a tömegből?  Zappos.com:  ingyenes szállítás mindkét irányba  24/7 ügyfélszolgálat helyi csapattal ingyen hívható számon  Alibaba.com  Kína -> Európa, USA kisvállalkozói B2B platform  Edigital.hu:  Reputáció építése profi ügyfélszolgálattal (pl. fórumok)  Aktív márkaépítés  Kisvállalkozási példák:  Farmer szóra SEO-ban első helyen -> többmilliós megrendelés  Még meg sem nyílt szállodának weboldal Kelet-Magyarországon

9 MIT HOZ A KÖZELJÖVŐ? 9 A technológia folyamatosan változik  Konverzió növelése ajánlórendszerekkel, user szegmentálásokkal  Konverzió növelése konverzióoptimalizással  M-kereskedelem terjedése  In-App-purchase (okostelefonok)  T-Commerce, azaz TV-n keresztüli kereskedelem

10 TANULJON MÁSOK TAPASZTALATAIBÓL! A sikeres e-kereskedelemről bővebben:

11 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! TANÁCSADÁS KÉPZÉSEK KOORDINÁCIÓ: DIGITÁLIS MARKETING: SEGÍTHETÜNK?


Letölteni ppt "Az internetes kereskedelem (B2B, B2C) sajátosságai Dunder Krisztián Webáruházak, Webkereskedelem – a nyerő értékesítési forma KKV-Akadémia, BKIK / Piac&Profit."

Hasonló előadás


Google Hirdetések