Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan alakítsuk a rajongót vásárlóvá?. KIK VAGYUNK? Magyar tulajdonú marketing- és kommunikációs ügynökségi cégcsoport, Több éves tapasztalat a hazai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan alakítsuk a rajongót vásárlóvá?. KIK VAGYUNK? Magyar tulajdonú marketing- és kommunikációs ügynökségi cégcsoport, Több éves tapasztalat a hazai."— Előadás másolata:

1 Hogyan alakítsuk a rajongót vásárlóvá?

2 KIK VAGYUNK? Magyar tulajdonú marketing- és kommunikációs ügynökségi cégcsoport, Több éves tapasztalat a hazai marketing- és kommunikációs ügynökségi piacon, A Hinora 8 divízióval rendelkezik: ATL, BTL, PR, Digital, Creative, Print, Indoor Media, Publishing, Két budapesti iroda, Több mint 700 sikeres együttműködés, Kis-, közép- és nagyvállalati kategóriában is komoly megrendelők, ügyfelek, Motivált és hozzáértő marketinges csapat és kiterjedt beszállítói, bedolgozói hálózat, Saját grafikusok, programozók, alkalmazásfejlesztők, marketingszakemberek, médiakutatók, Ár–érték arányban egyedülálló mutatók, Saját könyv a piacon Minden, ami marketing címmel, MAKSZ, MMSZ, DIMSZ tagság.

3 Tematika I.Melyik közösségi oldal mire használható üzleti szempontból? II.Hogyan lehet a Facebook like-olást, megosztást minél nagyobb számban elérnünk? III.Hogyan építsünk közösségi adatbázist és hogyan használjuk eredményesen? IV.Mire használjuk az eredményeket?

4 ONLINE MARKETING STRATÉGIA

5 I. Melyik közösségi oldal mire használható üzleti szempontból?

6 Közösségi média platformok

7 Javasolt közösségi média platformok

8 Twitter Magyarországon  A magyar lakosság 7,1 %-a fő (2011)  Az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok 11,45%-a regisztrált Twitter felhasználó (6,2 millió internetezőből)  A magyar felhasználó 4% havonta visszatérő látogató  Elsősorban az IT és Telekommunikáció iránt érdeklődők platformja  Rövid tájékoztatás, érdeklődés felkeltés

9 Google+ Magyarországon  Hatalamas potenciális felhasználó bázis: gmail miatt  Hatalmas infrastruktúra a kiszolgálásra: google  Folyamatos fejlődés: 1 év alatt több mint felhasználó  Elsősorban a év közötti IT és Telekommunikáció iránt fogékony felhasználók vannak jelen  Jelenleg hetente percet töltenek a Magyar felhasználók a Google+ -on  Újdonságokra való figyelemfelhívás  Direkt ajánlatok posztokban

10 YouTube Magyarországon  Az Internet fogyasztás 30%-át a videók teszik ki. Az előrejelzések szerint a következő 3 évben ez 90%-ra emelkedhet.  A Google támogatja a videókat  Az emberek sokkal szívesebben kattintanak egy videóra, mint egy sima linkre.  A 3. leglátogatottabb oldal Magyarországon (google.hu, facebook.com)  A hazai internet felhasználók tömegét 6,2 millió főre becsülik, akikből a YouTube adatai szerint 19% napi rendszerességgel felkeresi a Youtube.com portált  Átlagosan havi 5 óra 45 perc nézettség / lakos (beágyazott és direkt nézettség)  A YouTube-ot direkt is látogató felhasználók havi 8-10 óra nézettséget produkálnak  Videókban közölt információk jobban rögzülnek a felhasználókban  Más platform támogatására használható legjobban

11 Blogolás  A blog személyes, oldott hangvételének köszönhetően segít közvetlen kapcsolatot kialakítani a fogyasztókkal.  Egy jó blog bejegyzés:  Hangneme oldott, közvetlen  Hitelesen tájékoztat  Szakmailag helytálló, de közérthető  Példákat, eseteken keresztül mutatja be az adott terméket, szolgáltatást  Érdemes weblapunktól, webshopunktól külön blogot folytatni

12 LinkedIn  magyar felhasználó  Linkedin üzleti kapcsolatok létesítésére épít.  Személyes, CV szintű profil hozható létre  Céges oldalak hozható létre, bemutatkozóval, szolgáltatásokkal  A cég munkahelyként megjelölhető  hitelesebb a cég, ha az alkalmazottak ismertek  Szakmai csoportok hozhatók létre.  Fent kell lenni, hogy mások akár itt is megtalálják cégünket.

13 Magyarországon a legfontosabb közösségi média platform a Facebook, viszont a másik 3 platformot is érdemes kihasználni, megfelelő erőforrás megosztás mellett. Javasolt erőforrás megosztás:  Facebook: 65%  Blog: 10%  Youtube: 10%  Google+: 5%  Twitter: 5%  LinkedIn: 5% Platform erőforrás megoszlás

14 Facebook Magyarországon  A magyar lakosság 43,25 %-a fő  Az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok 71%-a regisztrált Facebook felhasználó (6,2 millió internetezőből)  A magyar felhasználó 64% naponta visszatérő látogató  A magyar felhasználók korosztály szerinti megoszlása

15 II. Hogyan lehet a Facebook like-olást, megosztást minél nagyobb számban elérnünk?

16 A TARTALOMMENEDZSMENT KÖRÉBEN FELMERÜLŐ LEGFŐBB DILEMMA: Mennyit posztoljunk és mit?

17 Dilemma – mennyiség Mennyit posztoljunk oldalunkon? Sok szempontot érdemes vizsgálni: Miért vagyunk a Facebookon? Miről szól az oldal: Márka, Termék vagy szolgáltatás, hírek/média, szórakozás Rajongók (tudatosan épített vagy duzzasztott) Van e félni valónk? elpártolás A socialbakers.com kimutatása szerint egyes multinacionális cégek nagyjából napi 2-3 posttal kommunikálnak. SAJÁT TAPASZTALATUNK szerint is napi 2-4 poszt tud hatékony lenni, DE! önmagában a mennyiség kevés! MIÉRT?

18 TOP 20 Facebook oldal Magyarországon #PageHU Local Fans Fans 1.Extreme Silver Facebook Page Monitoring Extreme Silver Túró Rudi Facebook Page Monitoring Túró Rudi Kvíz Játékok Facebook Page Monitoring Kvíz Játékok YouTube Facebook Page Monitoring YouTube David Guetta Facebook Page Monitoring David Guetta I ♥ ALVÁS Facebook Page Monitoring I ♥ ALVÁS Love.hu Facebook Page Monitoring Love.hu ♥ Szeretem az anyukámat! ♥ Facebook Page Monitoring ♥ Szeretem az anyukámat! ♥ Mekizni jó! Facebook Page Monitoring Mekizni jó! Facebook Facebook Page Monitoring Facebook Norbi Update Facebook Page Monitoring Norbi Update Family Guy Facebook Page Monitoring Family Guy South Park Facebook Page Monitoring South Park Milka Facebook Page Monitoring Milka Milka Facebook Page Monitoring Milka Rihanna Facebook Page Monitoring Rihanna Showder Klub Facebook Page Monitoring Showder Klub Remény Alapítvány Facebook Page Monitoring Remény Alapítvány I ♥ Magyarország Facebook Page Monitoring I ♥ Magyarország perc.net Facebook Page Monitoring 5perc.net

19 Dilemma – minőség Arra kell törekedni, hogy posztjaink változatosak legyenek, videók, képek, sima szöveges postok váltogassák egymást. Tapasztalataink: Nem jó, ha mindig csak magunkról beszélünk, mert unalmasak leszünk. Találjunk olyan témákat, amik kapcsolhatók a tevékenységünkhöz és érdekes lehet a közösség számára. Olyan témákat válassz, amiben hiteles tudsz lenni! Tiszteld a rajongókat!

20 Dilemma – minőség A legtöbb interakciót kiváltó poszt típusok MÉRFÖLDKŐ VIDEÓ FÉNYKÉP(ALBUM) ESEMÉNY KÉRDÉS Hivatkozás SZÖVEG

21 Dilemma – minőség Leggyakoribb interakció fajták LIKE KÉP MEGTEKINTÉSE VIDEÓ MEGTEKINTÉSE LINK MEGNYITÁSA HOZZÁSZÓLÁS MEGOSZTÁS

22 Dilemma – mennyiség EDGE RANK 1. Affinity (vonzódás): Annak a mérőszáma, hogy az adott felhasználó milyen gyakran és milyen interakciót mutat az adott oldal posztjai iránt. 2. Edge Weight (súlyozás): A poszttípusok és posztokra érkezett interakciók összességéből számított érték. A különféle post típusoknak más-más az értékelése, ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a szöveges bejegyzés a legsúlytalanabb a videós post pedig a legerősebb. Az interakciók más- más súlyt képviselnek értékeléskor, a legerősebb a megosztás és leggyengébb a szimpla kattintás. 3. Recency (korszerűség): Vagyis, hogy az adott bejegyzés mennyire friss, minél újabb annál jobb! Ennek a három tulajdonságnak van egy-egy értéke, melyeket a Facebook összeszoroz és ez alapján születik meg a döntés, hogy az adott post megjelenik-e az embernél vagy sem.

23 Példák Posztolási hatékonyság - Hyundai Magyarország A posztok átlagosan Posztok száma Kép 4691 Videó 3736 Hivatkozás 5580 Csak szöveg 15 Elért egyedi felhasználók Megjelenések száma Interakció Lájkok száma 2270 Megosztások száma 412 Kommentek száma 48

24 Index értékek: Január 1-től Június 30-ig. Index értékek: Július 1-től december 31-ig. Példák TAT index - Hyundai Magyarország

25 III. Hogyan építsünk közösségi adatbázist és hogyan használjuk eredményesen?

26 Alkalmazásokkal!

27 Gyakori nyereményjáték hibák Facebook funkciók használata A Facebook szabályai szerint tilos a Facebook funkcióit használni egy promóció részvételi feltételeként. Pl. Lájkold az oldalunkat és nyerj… vagy Oszd meg a bejegyzést és nyerj… Átverjük a játékosokat, hiszen csak az utolsó 500 lájkolót látjuk és ezt egyre többen tudják! Rossz nyeremény választás: ha rossz a nyeremény, akkor vagy kevés embert vonz, vagy túl sokat, akik nem tartoznak a célcsoportba, aminek az lesz a következménye, hogy rossz lesz a Facebook oldal rajongói összetétele. TUDATOS TAGGYŰJTÉS! Nem reklámozni eleget: Sokan követik el azt a hibát, hogy egyetlen egyszer raknak fel egy bejegyzést a kampány induláskor az oldalukra, és soha többet. A kampányokat érdemes többször posztolni és Facebook PPC-vel támogatni. NEM ALKALMAZÁST HASZNÁLNAK: A Facebook előírja, hogy a különböző promóciós tevékenységünket egy önálló alkalmazásban szabad csak lefolytatni. Se a Facebook fotó albumot, se az üzenőfalat, se a lájk gombot nem használhatjuk kampány során.

28 Alkalmazáshasználat előnyei Egyedi kommunikáció lehetséges Automatizált folyamatok Időmegtakarítás Az (egyedi) alkalmazás marketing és PR előny Aktív tagok megtalálása Új tagok bevonzása Adatbázis építési lehetőség

29 Leggyakoribb alkalmazások Welcome oldal Kvízjátékok Memóriajátékok Fénykép feltöltő és szavazó játékok Kupon generáló játékok Különbségkereső játékok Identitást fejlesztő alkalmazások (kitüntetések) Ügyességi játékok Gyorsasági játékok Stb…

30 Adatbázis építés Az adatokat külön jóváhagyással marketing adatbázisba menthetjük: Nem elég az alkalmazás engedélyeztetése, az alkalmazáson belül is jóvá kell hagyattatni a feliratkozást, az adatszolgáltatást. Reklámtörvénynek megfelelő kezelést igényel Adatvédelmi nyilatkozat Adatkezelés bejelentése az adatvédelmi hatóságnak  Adatkezelési azonosítót fel kell tüntetni az adatvédelmi nyilatkozatban. Eredménye: releváns, érdeklődő felhasználók adatbázisa

31 PPC hirdetésekkel!

32 Kattintás alapú hirdetésforma Alacsony kattintási árak: 10 – 50 Ft Licit alapú árazás Kitűnő célzási lehetőség: Ország, város Nem, kor Érdeklődési kategóriák Érdeklődési körök Közösségi hatás: XY ismerősöm már rajongó / lájkolta / játszik vele FACEBOOK HIRDETÉSEK

33 Page post like story Sponsored page post Page like story Facebook ads for page

34 IV. Mire használjuk az eredményeket?

35 Kommunikációnk között megjelenő termék vagy szolgáltatás promóció Termék vagy szolgáltatás bemutató posztok Termék vagy szolgáltatás akció kommunikálása Facebook Offers poszt – kifejezetten a rajongóknak szól Esemény hatékony promotálása I. Eredmény: Aktív közösség

36 Attól függően, milyen adatokkal rendelkezünk Hírlevelek küldése Direct marketing Területi statisztikák alapján Hosztess promóciók (Hol voltak fogékonyabbak az üzenetükre?) II. Eredmény: Adatbázis

37 III. Eredmény: Weboldalt támogató platform

38 IV. Eredmény: Hatékonyabb integrált kommunikáció 1.A Facebook, mint önálló platform, integrált kommunikáció nélkül 2.Az integrált kommunikáció segítségül hívása egy Facebook kampányhoz (Hogyan tudunk egy Facebook kampányt megtámogatni integrált kommunikációval?) 3.A Facebook szerepe és annak használata az integrált kommunikációban

39 Konklúzió

40 Látogató Tartalommenedzsment Alkalmazások PPCVÁSÁRLÓ Webshop vagy eladók szerepe nagy!

41 Hinora Bálint Managing Director Cím: 1142 Budapest, Kassai utca 71. Mobil: Web: Fb.:

42 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Hogyan alakítsuk a rajongót vásárlóvá?. KIK VAGYUNK? Magyar tulajdonú marketing- és kommunikációs ügynökségi cégcsoport, Több éves tapasztalat a hazai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések