Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."— Előadás másolata:

1 Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

2 Értékesítési politika I. 116. lecke

3 Értékesítési rendszer Alapkonfliktus: –A gyártó kevés helyen, kevés termékváltozatot nagy mennyiségben gyárt –A fogyasztók sok helyen, változatos termékeket, kis mennyiségekben igényelnek A terméket a gyártótól a vevőig eljuttató rendszer kiküszöböli a termelés és a fogyasztás közötti –Térbeni –Időbeni –Mennyiségi különbségeket Az értékesítési út részei: –Mindazok a szervezetek és funkciók, melyek eljuttatják a terméket a fogyasztóig

4 Értékesítési csatorna fogalma Önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeként a termék vagy a szolgáltatás használatra vagy fogyasztásra rendelkezésre áll.

5 A termékek áramlásának klasszikus útja Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő Végső fogyasztó

6 Értékesítési út Szűkebb értelemben azt az utat érjük, amelyet egy-egy termék megtesz a termeléstől a végső fogyasztásig.

7 A közvetítők típusai Kereskedők *(Nem a méret a lényeg!) –Nagykereskedők: többségében viszonteladóknak értékesítő kereskedői forma –Kiskereskedők: főként a végső fogyasztóknak értékesítő kereskedelmi forma Ügynökök (nem kerül a tulajdonába áru) –Bizományos: Szerződést köthet –Bróker: Tárgyal, közvetít Közreműködők –Fuvarozók –Szállítmányozók –Bankok (finanszírozók)

8 Csatornaszintek I. Minden közvetítő, aki részt vesz a munkában a csatorna egy-egy szintjét alkotja. Zérószintű csatorna: gyártó közvetlenül a végső fogyasztónak értékesít pl.: Tupperware, AVON, Sunrider, stb.

9 Csatornaszintek II. Egyszintű csatorna: egyetlen közvetítőt tartalmaz Kétszintű csatorna: két közvetítő tevékenykedik Háromszintű csatorna: három közvetítőből áll (nagykereskedő-közvetítő-kiskereskedő)

10 Csatorna által a végső fogyasztóknak nyújtott szolgáltatások Megfelelő tételnagyság Kényelmes térbeli elhelyezkedés Termékválaszték Vevőszolgálat

11 A közvetítők száma szerint: 1. Exkluzív elosztás korlátozott számú közvetítő erőteljes ellenőrzés exkluzív forgalmazási megállapodás (pl.: az eladó versenytárs termékeket nem forgalmaz) Termék imázsát javítja Pl.: autókereskedések

12 2. Szelektív elosztás Se túlságosan sok, se túlságosan kevés forgalmazót nem veszünk igénybe Jó munkakapcsolat a kiválasztott közvetítőkkel, átlagosnál magasabb forgalom elérése Pl.: bútorboltok

13 3. Intenzív elosztás Vállalat annyi üzletben forgalmazza termékeit és szolgáltatásait, amennyiben csak lehetséges Általában: napi tömegcikkek esetében Rövid távon hasznos Hosszú távon is!

14 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."

Hasonló előadás


Google Hirdetések