Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."— Előadás másolata:

1 Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

2 Reklám I. 118. lecke

3 A kommunikáció főbb jellemzői a marketingben Az információk növekvő mennyisége Az információáramlás fokozódó sebessége Egyre irányíthatóbb médiumok terjedése (internet) A globális marketing terjedése

4 A kommunikációs eszközök jellemzői Promóciós mixKommunikációs célHatás idejeElsődleges célcsoport Reklám /Hirdetés/ Értékesítésösztönzés imázsnövelés RövidFogyasztói célcsoport Értékesítés- ösztönzés Értékesítés növelésRövidPotenciális vásárlók Public Relations ImázsépítésHosszúÁltalános véleményalkotók Direkt- marketing EladásKözép/hosszúEgyéni és szervezeti fogyasztók

5 A REKLÁM fogalma Reklámnak nevezzük elképzelések, áruk vagy szolgáltatások bemutatásának és promóciójának minden nem személyes, azonosítható forrásból származó fizetett formáját.

6 Reklám hatása Növeli az eladható mennyiséget, és ezáltal csökkenti a fajlagos termelési költségeket Növeli az értékesítés hatékonyságát Csökkenti a verseny révén az árakat Növeli a fogyasztók tájékozottságát és ezáltal csökkenti a kiszolgáltatottságukat

7 Reklámcélok Tájékoztatás (bevezetéskor) Meggyőzés Emlékeztetés

8 A reklám hatásmodellek AIDA –Figyelem - Attention –Érdeklődés - Interest –Vágy - Desire –Vásárlás - Action ATR –Figyelem - Awareness –Vásárlás - Trial –Megerősítés - Repurchase

9 Reklámprogram kidolgozásának legfontosabb döntései (5M) Küldetés (Mission): Melyek a reklám céljai? Pénz (Money): Mennyibe kerülhet? Üzenet (Message): Mi legyen a továbbítandó üzenet? Médium (Media): Milyen médiumot alkalmazzunk? Mérés (Measurement): Milyen módon értékeljük az eredményeket?

10 Legmegfelelőbbnek látszó médiamix kiválasztása Milyen jellegű a termék és piaca Milyen az értékesítés formája és a terítés szélessége Mi a reklám vagy reklámkampány célja A reklámüzenet milyen érveket használhat fel A rendelkezésre álló költségkeret nagysága Az adott hordozót a konkurensek milyen mértékben veszik igénybe A hordozó szórásának milyen a mértéke A célcsoport jellege

11 A reklám formái Hirdetés Értékesítésösztönzés Direktmarketing Online marketing Public Relations Személyes eladás

12 Hirdetés Személytelen, fizetett reklámüzenet Tömegmédián keresztül zajlik Egyirányú közlés –Nyomtatott (terve a layout) –Sugárzott médiák TV (1 Spot: 30 mp) Drága, hatékony (több érzékszervre hat; terve a story-board) Rádió: Szlogen a lényeges

13 Az értékesítésösztönzés fogalma Minden olyan tevékenység vagy dolog, ami az áru értékét növelve vagy azt vonzóbbá téve a saját eladószemélyzet, a kereskedők vagy a fogyasztók személyében közvetlen vásárlásra ösztönöz. Értékesítésösztönzés három kulcsszava: –Ingyen –Megtakarítás –Nyeremény

14 Az értékesítésösztönzés alkalmazhatóságának szempontjai I. Rendelkezésre álló források: Alkalmas termék Pénzeszközök Személyek (számban, képzettségben) Infrastruktúra (technikai háttér)

15 Az értékesítésösztönzés alkalmazhatóságának szempontjai II. Az akciók várható hatása a fogyasztói magatartásra: Az ingyenesség a vásárlás kockázatát minimalizálja, az első kipróbálást segíti, de a márkaérték erodálódásával jár! A megtakarítások a gazdaságosabb döntési alternatívát támogatják A nyeremény a vásárlás örömét, izgalmát fokozza

16 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."

Hasonló előadás


Google Hirdetések