Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bemutatom iskolám GEOPOLITIKAI HELYZETETE GEOPOLITIKAI HELYZETETE TERMÉSZETI KÖRNYEZETE TERMÉSZETI KÖRNYEZETE ÉPÍTETT KÖRNYEZETE ÉPÍTETT KÖRNYEZETE TÁRSADALMI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bemutatom iskolám GEOPOLITIKAI HELYZETETE GEOPOLITIKAI HELYZETETE TERMÉSZETI KÖRNYEZETE TERMÉSZETI KÖRNYEZETE ÉPÍTETT KÖRNYEZETE ÉPÍTETT KÖRNYEZETE TÁRSADALMI."— Előadás másolata:

1 Bemutatom iskolám GEOPOLITIKAI HELYZETETE GEOPOLITIKAI HELYZETETE TERMÉSZETI KÖRNYEZETE TERMÉSZETI KÖRNYEZETE ÉPÍTETT KÖRNYEZETE ÉPÍTETT KÖRNYEZETE TÁRSADALMI KÖRNYEZETE TÁRSADALMI KÖRNYEZETE TANULÓI REKRUTÁCIÓJA (KIK A TANULÓI?) TANULÓI REKRUTÁCIÓJA (KIK A TANULÓI?)

2 Az iskola mint rendszer A rendszer alapelemei (egy elem változása visszahat az egészre) input(bemenet)folyamatokoutput(kimenet)

3 Az iskola mint rendszer A rendszer alapelemei Input (spirituális, emberi, tárgyi) elvárásokszabályoknormákmakrotársadalom helyi társadalom partnerektanulókszülőkpedagógusok egyéb személyzet épület, szervezett terek berendezésfelszereléstaneszközfolyamatokmenedzselésInterakciókérdek-érvényesítésnevelésoktatás-tanulásszociálisgondoskodásoutput „megnevelt, megokosított” tanulók tapasztaltabb, fáradtabb, megélhetéshez jutott alkalmazottak elhasznált terek, berendezések, felszerelések műveltebb, szervezettebb társadalom elhasznált költségvetés

4 Az EFQM rendszere

5 AZ ISKOLA (2) ÉPÜLETE ÉPÜLETE BERENDEZÉSE, ESZKÖZPARKJA BERENDEZÉSE, ESZKÖZPARKJA PÉNZÜGYI-GAZDASÁGI HELYZETE PÉNZÜGYI-GAZDASÁGI HELYZETE FUNKCIÓJA FUNKCIÓJA TANULÓLÉTSZÁM, CSOPORTLÉTSZÁMOK. MENNYISÉGI VISZONYOK TANULÓLÉTSZÁM, CSOPORTLÉTSZÁMOK. MENNYISÉGI VISZONYOK SZERVEZETE, SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE SZERVEZETE, SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE STÁB (NEVELŐTESTÜLET) STÁB (NEVELŐTESTÜLET) VEZETÉS VEZETÉS

6 AZ ISKOLA (3) CÉLJAI, ALAPELVEI CÉLJAI, ALAPELVEI EREDMÉNYEI 1 (TOVÁBBTANULÁS) EREDMÉNYEI 1 (TOVÁBBTANULÁS) EREDMÉNYEI 2 (EGYÉB) EREDMÉNYEI 2 (EGYÉB) CURRICULUMMAL ÖSSZEFÜGGŐ TÖRTÉNÉSEK CURRICULUMMAL ÖSSZEFÜGGŐ TÖRTÉNÉSEK EXTRACURRICULUM A (OKTATÁS, MŰVELŐDÉS) EXTRACURRICULUM A (OKTATÁS, MŰVELŐDÉS) EXTRACURRICULUM B (NEVELÉS) EXTRACURRICULUM B (NEVELÉS) EXTRACURRICULUM C (SZOCIÁLIS ELLÁTÁS) EXTRACURRICULUM C (SZOCIÁLIS ELLÁTÁS) TEHETSÉGGONDOZÁS TEHETSÉGGONDOZÁS HÁTRÁNYOS HELYZETŰEK SEGÍTÉSE HÁTRÁNYOS HELYZETŰEK SEGÍTÉSE TANULÁSI NEHÉZSÉGEKKEL KÜZDŐK SEGÍTÉSE TANULÁSI NEHÉZSÉGEKKEL KÜZDŐK SEGÍTÉSE GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGVÉDELMI TEVÉKENYSÉG GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGVÉDELMI TEVÉKENYSÉG ETNIKAI-KISEBBSÉGI NEVELÉS-OKTATÁS ETNIKAI-KISEBBSÉGI NEVELÉS-OKTATÁS SPECIÁLIS BÁNÁSMÓDOT IGÉNYLŐK (GYP) FOGLALKOZTATÁSA SPECIÁLIS BÁNÁSMÓDOT IGÉNYLŐK (GYP) FOGLALKOZTATÁSA KÖZÖSSÉGI LÉT, KÖZÖSSÉGI SZERKEZET KÖZÖSSÉGI LÉT, KÖZÖSSÉGI SZERKEZET ÉRDEKÉRVÉNYESÍTÉS, JOGOK ÉRDEKÉRVÉNYESÍTÉS, JOGOK

7 Az iskola (4) KAPCSOLAT FENNTARTÓVAL KAPCSOLAT FENNTARTÓVAL KAPCSOLAT MÁS OKTATÁSI INTÉZMÉNYEKKEL (ÓVODA, KOLLÉGIUM, MÁS ISKOLA STB.) KAPCSOLAT MÁS OKTATÁSI INTÉZMÉNYEKKEL (ÓVODA, KOLLÉGIUM, MÁS ISKOLA STB.) KAPCSOLAT CIVIL MOZGALMAKKAL(ALAPÍTVÁNYOK, GYEREKSZERVEZETEK, SZÜLŐI SZERVEZETEK, SZAKMAI SZERVEZETEK STB.) KAPCSOLAT CIVIL MOZGALMAKKAL(ALAPÍTVÁNYOK, GYEREKSZERVEZETEK, SZÜLŐI SZERVEZETEK, SZAKMAI SZERVEZETEK STB.) KAPCSOLAT CSALÁDDAL KAPCSOLAT CSALÁDDAL KAPCSOLAT EGYÉB SZERVEZETEKKEL, INTÉZMÉNYEKKEL KAPCSOLAT EGYÉB SZERVEZETEKKEL, INTÉZMÉNYEKKEL

8 Az iskola Tradíciók, időtényező a leírásban Tradíciók, időtényező a leírásban Egyéb, besorolhatatlan Egyéb, besorolhatatlan

9 A modern tömegiskola/népiskola Háttérben: polgárosodás (demokratizálódó tudáskép) reformáció-ellenreformáció (küzdelem a lelkekért)

10 A modern tömegiskola/népiskola Pillérek 3/1/ + 2/1/ Protestánsok (Comenius) Osztály Osztály Tanév Tanév Tanóra (tantárgy) Tanóra (tantárgy) (önkormányzás) (önkormányzás) Ellenref. (jezsuiták) Tanterv Tanterv Osztályozás Osztályozás (iskoladráma) (iskoladráma)

11 A N É G Y A L A P V E T Ő N E V E L É S I I D E O L Ó G I A Mihály Ottó felfogásában TradicionálisIskola(töltőállomás)Reformiskola(üvegház)ForradalmiIskola (maga a forradalom) Megegyezés és alku iskolája (agora, piac) a tradicionális iskola 3 alternatívája a tradicionális iskola 3 alternatívája

12 A tradicionális iskola Az iskola mint„töltő-állomás” A „klasszikus” műveltségfelfogás A „klasszikus” műveltségfelfogás A gyermek mint üres „edény” – meg kell tölteni, A gyermek mint üres „edény” – meg kell tölteni, „hiánylényből” kulturált lényt formálni, „hiánylényből” kulturált lényt formálni, ellátni a műveltség kánonjainak megfelelő tudásokkal ellátni a műveltség kánonjainak megfelelő tudásokkal Kívülről („magas kultúra”), tradicionális értékek Kívülről („magas kultúra”), tradicionális értékek Átadni a jelen generációnak a múlt információit, szabályait, értékeit Átadni a jelen generációnak a múlt információit, szabályait, értékeit Tradicionális, intézményesült,megszokott, rögzült Tradicionális, intézményesült,megszokott, rögzült

13 A növendék passzív! (a nevelés „végbemegy” rajta) „végbemegy” rajta)

14 Alternatív iskolák A növendék valamilyen módon aktív, Részese a nevelési folyamatnak

15 Alternatíva 1. A reformiskola Az iskola mint„melegház” Az iskola mint„melegház” A „romantikusok”Rousseau, Neill A „romantikusok”Rousseau, Neill A gyermek mint növény (kertészhasonlat: a nevelő segíti, hogy saját törvényei szerint ő maga fejlődjön, megvédi az ártalmaktól) A gyermek mint növény (kertészhasonlat: a nevelő segíti, hogy saját törvényei szerint ő maga fejlődjön, megvédi az ártalmaktól) Belülről, kívánság, hajlam, „természet” Belülről, kívánság, hajlam, „természet” Egy olyan kényszerítő környezetet létrehozni,amely a belső kvalitásokat„felszínre hozza”. Egy olyan kényszerítő környezetet létrehozni,amely a belső kvalitásokat„felszínre hozza”. Egyedi, újszerű és egyéni Egyedi, újszerű és egyéni

16 Alternatíva 2. A forradalmi iskola Az iskola mint„eszköz” Az iskola mint„eszköz” A „forradalmárok” A „forradalmárok” A gyermek maga is – nevelkedése közben - a társadalmi változás ágense, nevelkedése a valóság „forradalmi” átalakításának visszatükröződése, lenyomata önmagán (az „új ember kovácsa”) A gyermek maga is – nevelkedése közben - a társadalmi változás ágense, nevelkedése a valóság „forradalmi” átalakításának visszatükröződése, lenyomata önmagán (az „új ember kovácsa”) Az új rendszer, a forradalom politikai,gazdasági igénye Az új rendszer, a forradalom politikai,gazdasági igénye Új embert nevelni az újtársadalmi rend számára Új embert nevelni az újtársadalmi rend számára Az iskolát mint a szociális változások emeltyűjét használni Az iskolát mint a szociális változások emeltyűjét használni

17 Alternatíva 3. Az alku és megegyezés iskolája A „progresszivisták” pragmatisták A „progresszivisták” pragmatisták A gyermek mint filozófus, problémamegoldó „alkusz”(a célokban s eszközökben való megegyezés maga a nevelési folyamat fő eszköze és célja is egyben) A gyermek mint filozófus, problémamegoldó „alkusz”(a célokban s eszközökben való megegyezés maga a nevelési folyamat fő eszköze és célja is egyben) Interakció belül és kívül Interakció belül és kívül Olyan környezetet kreálni,amely táplálja a tanuló és a társadalom. közötti természetes konfliktusokat és egyezkedéseket, Olyan környezetet kreálni,amely táplálja a tanuló és a társadalom. közötti természetes konfliktusokat és egyezkedéseket, Megoldható, de valódi problémák vagy konfliktusok a megszokott és a kibontakozó között Megoldható, de valódi problémák vagy konfliktusok a megszokott és a kibontakozó között

18 A reális iskola „koktél”: osszon el 100%-ot a komponensek közt! TRFA

19

20 terek beren dezés SZ1./ F Mene dzs mentSz2./FKisegítők SZ3. /F Tanítók, tanárok, nevelők. Nemzetközi szerződések törvények Korm.rendelet felsze relés tanulók Miniszteri rendelet épület Fenntartói rendeletek Nevelőtestület Valamely iskolai szervezet, közösség


Letölteni ppt "Bemutatom iskolám GEOPOLITIKAI HELYZETETE GEOPOLITIKAI HELYZETETE TERMÉSZETI KÖRNYEZETE TERMÉSZETI KÖRNYEZETE ÉPÍTETT KÖRNYEZETE ÉPÍTETT KÖRNYEZETE TÁRSADALMI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések