Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A GONDOLATTÉRKÉP. 1. Óravázlat Gondolattérkép Házi feladat Isme- retlen szavak A FÜZETOLDAL.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A GONDOLATTÉRKÉP. 1. Óravázlat Gondolattérkép Házi feladat Isme- retlen szavak A FÜZETOLDAL."— Előadás másolata:

1 A GONDOLATTÉRKÉP

2 1. Óravázlat Gondolattérkép Házi feladat Isme- retlen szavak A FÜZETOLDAL

3 10 százalékát használjuk agyunknak? Egy mítosz története A HIRDETŐK SZERINT „Mentális képességeinek rejtett 9/10-ed része kiaknázatlanul fekszik a felszín alatt. Fedezze fel, szabadítsa fel és használja fel újabb sikerek elérésére, életének jobbítására – éljen teljesebb, gazdagabb életet”. A szöveg az 1956-ban megjelent The Magic Power of Your Mind (Elméd mágikus ereje) című könyvet reklámozta. „Agyunk potenciáljának csak 10 százalékát használjuk” – egy másik hirdetés 1999-ből. Számtalan további hirdetésből és cikkből idézhetnénk még, amelyek egyhangúlag ezt a 10 százalékot propagálják. A KÉRDÉS Agyunknak tényleg csak egy kis részét használjuk? Ha ugyanis a válasz igen, akkor nem kell mást tennünk, mint megtanulni azt, hogy miképpen tudjuk elérni a „nem használt” részt, majd felszabadítani és így máris csúcsteljesítményeket érhetünk el. De valóban igaz az, hogy agyunknak csak 10 százalékát használjuk? – teszi fel a kérdést Dr. Eric Chudler neurofiziológus Media Igaz?

4 GONDOLATTÉRKÉP FOGALMI TÉRKÉP SZEMANTIKAI TÉRKÉP ISMERETTÉRKÉP SZÓLÁNC HÁLÓTERV CSOPORTOSÍTÁS ÉRTELMI TÉRKÉP GONDOLATLÁNC GONDOLATI ÁGRAJZ ELMETÉRKÉP GRAFIKUS RENDEZŐ MIND MAP

5 A GONDOLATTÉRKÉP KÉSZÍTÉSÉNEK CÉLJA A KULCSFOGALMAK MEGHATÁROZÁSA A GONDOLATOK KÖZTI KAPCSOLATOK KIMUTATÁSA AZ ISMERT ÉS MEGÉRTETT DOLGOK ÉRTELMEZHETŐ SZERKEZETÉNEK KIALAKÍTÁSA

6 A GONDOLATTÉRKÉP-KÉSZÍTÉS MEGTANÍTÁSÁNAK LÉPÉSEI 1.A FOGALOM MEGHATÁROZÁSA 2.A KULCSSZÓ MEGTALÁLÁSA 3.A KAPCSOLATOK MEGLÁTÁSA, MEGÉRTÉSE 4.A GONDOLATTÉRKÉP-KÉSZÍTÉS SZABÁLYAI 5.A GRAFIKUS RENDEZŐK

7 A FOGALOM MEGHATÁROZÁSA  BÁRMELY SZÓ, AMELYNEK JELENTÉSE VAN  A FOGALOMRÓL GONDOLATBAN KÉPET ALKOTHATUNK  A FOGALOM JELENTÉSE MINDNYÁJUNKBAN AZONOS KÉPET IDÉZ FÖL, SOK ESETBEN AZONBAN NEM FELTÉTLENÜL EGYÉRTELMŰ ÉS KÖNNYEN MEGHATÁROZHATÓ

8 A FOGALOM MEGÉRTETÉSE 1.A FOGALOM MEGHATÁROZÁSA, MEGMAGYARÁZÁSA 2.PÉLDÁK 3.A KOMMUNIKATÍV MEGÉRTÉS SEGÍTÉSE SAJÁT SZAVAS ELMONDÁSSAL

9 A GRAFIKUS RENDEZŐK EGÉSZ RÉSZ RÉSZ RÉSZ PÓKHÁLÓ VENN DIAGRAM RÉSZ

10 A GRAFIKUS RENDEZŐK ÖSSZEKAPCSOLÁS FOLYTONOSSÁGI LÁNCOLAT HÁLÓZATOK

11 KULCSSZAVAK GAZDAGÍTHATÓ KÖZPONTI KÉP FŐ ÁGAK = FŐ TÉMÁK KÓDOKKAL KÉPEKKEL SZÍNEKKEL KÖZPONTBÓL NYOMTATOTT BETŰK VONALRA ÍRVA ÁGAKON GONDOLATTÉRKÉP

12

13 A TÉKÉPFORMÁTUM BEILLESZTÉSE 1.TÁJÉKOZÓDÓ OLVASÁSSAL A FŐ PONTOK MEGÁLLAPÍTÁSA 2.NAGY TÉRKÉPVÁZLAT KÉSZÍTÉSE 3.ÚJRAOLVASÁS FIGYELMESEN 4.A KULCSTÉNYEK ÉS LÉNYEGES RÉSZEK TÉRKÉPRE RÖGZÍTÉSE - TÉRKÉPBŐVÍTÉS 5.A FOGALMAK EGYBESZERVEZÉSE 6.ÚJ TÉRKÉP RAJZOLÁSA, HA A VÁZLAT VÁLTOZTATÁSRA SZORUL

14 BEILLESZTÉS TÁJÉKOZÓDÓ OLVASÁS TÉRKÉPVÁZLAT ÚJRAOLVASÁS TÉRKÉPBŐVÍTÉS FOGALOMSZERVEZÉS ÚJ TÉRKÉP

15 A TÉRKÉPFORMÁTUM ÁTLÁTHATÓ RUGALMAS VÁLTOZTATHATÓEGYÉNI JOBB AGYFÉLTEKÉS KÉPKÉNT TÁRLÓDIK TANULÁSRA ELŐADÁSRA AUTOMATIKUSSÁ VÁLIK SAJÁT STÍLUSÚ TÉRI INGERKÉNT HAT

16 A HATÉKONYABB TANULÁS ÉRDEKÉBEN RAJZOLJUNK MINÉL TÖBB TÉRKÉPET! RENDSZERESEN EGÉSZÍTSÜK KI A MEGLEVŐKET!


Letölteni ppt "A GONDOLATTÉRKÉP. 1. Óravázlat Gondolattérkép Házi feladat Isme- retlen szavak A FÜZETOLDAL."

Hasonló előadás


Google Hirdetések