Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Számítógépes Hálózatok GY 9. Gyakorlat Bitmap, Binary countdown, Routing, Dijkstra, AIMD Számítógépes hálózatok GY1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Számítógépes Hálózatok GY 9. Gyakorlat Bitmap, Binary countdown, Routing, Dijkstra, AIMD Számítógépes hálózatok GY1."— Előadás másolata:

1 Számítógépes Hálózatok GY 9. Gyakorlat Bitmap, Binary countdown, Routing, Dijkstra, AIMD Számítógépes hálózatok GY1

2 Bitmap protokoll  Bitmap protokoll  N állomás esetén N versengési/szavazási rés. Minden állomás a saját időszeletében jelezheti, hogy küldeni akar-e az adott fordulóban, avagy sem. A periódus végén minden állomás tudni fogja a küldési sorrendet.  Ekkor kezdődik az átvitel a meghatározott sorrendben. Az átvitelt követően új forduló kezdődik.  Ha a j -edik állomás küldeni akar, akkor 1 -es bitet küld a j -edik bit időrésében.  Versenymentes protokoll! Számítógépes hálózatok GY2

3 Feladat bitmap protokollra Az állomások legyenek { A,B,C } halmaz elemeivel azonosítva. Generálásnál nincs késleltetés. Az A állomás mindig folyamatosan, a B állomás minden második időegységben, a C állomás minden harmadik időegységben sugározni akar. Szimuláljuk a bittérkép protokollt! (Az egyszerűség kedvéért feltehető, hogy a versengési időrések együtt és az adat átvitel is egységnyi idő alatt történik meg.) Számítógépes hálózatok GY3

4 Binary countdown protokoll  Binary countdown protokoll  Minden állomás rendelkezik egy fix hosszú, egyedi virtuális azonosítóval. Az állomások saját azonosítójukat sugározzák bitenként, és figyelik a csatornát:  Ha a sugárzott bit 0-ás, és 1-es bitet érzékel, akkor feladja a próbálkozást.  Egyébként tovább sugározza azonosítójának következő bitjét.  Aki a végéig benn marad az küldhet. A küldés után új kör indul.  Mok-Ward módosítása:  Aki küldött, az megkapja a legkisebb virtuális azonosítót. A többiek pedig ciklikusan magasabb azonosítót kapnak. Számítógépes hálózatok GY4

5 Feladat Binary countdown protokollra  Szimuláljuk a bináris visszaszámlálás protokollt 6 állomás esetén, ahol az állomás azonosítók rendre a {A, B, C, D, E, F} halmaz elemei. A virtuális állomás azonosítókat ábrázoljuk 4 biten, és ezek rendre a következők:  1001, 0111, 0101, 1100,1110 illetve  Tegyük fel, hogy A, C, D és E állomások akarnak egy-egy csomagot átvinni.  (Nézze meg mi módosulna a Mok- és Ward-féle változat esetén.) Számítógépes hálózatok GY5

6 IP címzés 1. Tegyük fel, hogy egy router épp most kapta meg a következő új IP címeket: /21, /21, /21 és /21. Lehet-e csoportosítani ezeket, ha mindegyik ugyanazt a kimeneti vonalat használja? Ha igen, mi lesz a csoportos cím? Ha nem, miért nem? Számítógépes hálózatok GY6

7 IP címzés 2. Egy router forgalomirányító táblázatában a következő (CIDR) bejegyzések találhatók: Cím/maszk Következő ugrás /22 0. interfész /22 1. interfész /23 1. router alapértelmezett 2. router Mit tesz a router, ha rendre a következő IP-címeket tartalmazó csomagok érkeznek?      Számítógépes hálózatok GY7

8 Dijsktra Számítógépes hálózatok GY8

9 9

10 10

11 Számítógépes hálózatok GY11

12 Distance Vector Tegyük fel, hogy egy ” Distance Vector ” routing protokollban a B és E router- ek távolság vektora az alábbi ábrán található. – Hogyan változik B távolság vektora, miután B megkapja E távolság vektorát? – Ha a kapcsolat A és B között megszűnik és B újra a fenti távolság vektort kapja E -től, hogyan aktualizálja B a távolság vektorát? Számítógépes hálózatok GY12


Letölteni ppt "Számítógépes Hálózatok GY 9. Gyakorlat Bitmap, Binary countdown, Routing, Dijkstra, AIMD Számítógépes hálózatok GY1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések