Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Web-grafika (VRML) 6. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Web-grafika (VRML) 6. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor."— Előadás másolata:

1 Web-grafika (VRML) 6. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor

2 Animációk folytatás Állandó animációk Eseményvezérelt animációk

3

4 Vezérelt animációk Egy VRML világbeli eseményt észlel egy érzékelő, és a ROUTER-eken keresztül küld üzenetet az időzítőnek.Egy VRML világbeli eseményt észlel egy érzékelő, és a ROUTER-eken keresztül küld üzenetet az időzítőnek. Az eseményvezérelt animáció működése ugyanolyan, mint az állandóé, viszont itt a külső események befolyással lehetnek.Az eseményvezérelt animáció működése ugyanolyan, mint az állandóé, viszont itt a külső események befolyással lehetnek.

5 Érzékelők Érzékelő neve Csomópont neve Mit érzékel? Érintés szenzor TouchSensor Érintést és kattintást érzékel Közeledés szenzor ProximitySensor Közeledést érzékel Eltolás szenzor PlaneSensor Egérrel való mozgatást érzékel

6 Érzékelők Gömb szenzor SphereSensor Tetszőleges tengelyek körül forgat Henger szenzor CylinderSensor Adott tengely körül forgat Láthatóság szenzor VisibilitySensor Aktuális nézőpontunkból látható e az objektum Ütközés szenzor Collision Ütközéseket érzékel

7 Érzékelők kötése Néhány érzékelőt objektumhoz kell kötni. Ez azt jelenti, hogy egy közös csomópont gyereke kell legyen mind az objektum, mind az érzékelő. Ilyen lehet például a Group vagy a Transform csomópont children mezőjeNéhány érzékelőt objektumhoz kell kötni. Ez azt jelenti, hogy egy közös csomópont gyereke kell legyen mind az objektum, mind az érzékelő. Ilyen lehet például a Group vagy a Transform csomópont children mezője Ezek a következők: TouchSensor, Plane-, Cylinder-, SphereSensorEzek a következők: TouchSensor, Plane-, Cylinder-, SphereSensor Az utóbbi 3-at másnéven mozgató- szenzoroknak is szoktuk hívniAz utóbbi 3-at másnéven mozgató- szenzoroknak is szoktuk hívni

8 Érintő szenzor TouchSensor {exposedField SFBool enabledTRUE eventOut SFBoolisActive eventOut SFBoolisOver eventOut SFTimetouchTime eventOut SFVec3fhitNormal_changed eventOut SFVec3fhitPoint_changed eventOut SFVec3fhitTexCoord_changed }

9 Közeledés szenzor ProximitySensor {exposedField SFBool enabledTRUE exposedField SFVec3f center0 0 0 exposedField SFVec3f size0 0 0 eventOut SFBoolisActive eventOut SFTimeenterTime eventOut SFTimeexitTime eventOut SFVec3fposition_changed eventOut SFRotationorientation_changed }

10 Láthatóság szenzor VisibilitySensor {exposedField SFBool enabledTRUE exposedField SFVec3f center0 0 0 exposedField SFVec3f size0 0 0 eventOut SFBoolisActive eventOut SFTimeenterTime eventOut SFTimeexitTime }

11 Ütközés szenzor Collision {exposedField SFBool collideTRUE exposedField MFNode children[ ] field SFVec3f bboxCenter0 0 0 field SFVec3f bboxSize-1 -1 -1 field SFNode proxyNULL eventIn MFNodeaddChildren eventIn MFNoderemoveChildren eventOut SFTimecollideTime }

12 Eltolás szenzor PlaneSensor {exposedField SFBool enabledTRUE exposedField SFVec3f offset0 0 0 exposedField SFVec2f maxPosition-1 -1 exposedField SFVec2f minPosition0 0 exposedField SFBool autoOffsetTRUE eventOut SFBoolisActive eventOut SFVec3ftrackPoint_changed eventOut SFVec3ftranslation_changed }

13 Gömb szenzor SphereSensor {exposedField SFBool enabledTRUE exposedField SFRotation offset0 1 0 0 exposedField SFBool autoOffsetTRUE eventOut SFBoolisActive eventOut SFVec3ftrackPoint_changed eventOut SFRotationrotation_changed }

14 Henger szenzor CylinderSensor {exposedField SFBool enabledTRUE exposedField SFFloat diskAngle0.262 exposedField SFFloat maxAngle-1 exposedField SFFloat minAngle0 exposedField SFBool autoOffsetTRUE exposedField SFFloat offset0 eventOut SFBoolisActive eventOut SFVec3ftrackPoint_changed eventOut SFRotationrotation_changed }

15 Vezérelt animációk Egy példa: kék kockát forgatunk henger szenzorral DEF forg Transform{ rotation 0 0 0 0 children [ Shape {appearance Appearance {material Material{ diffuseColor 0 0 1}} geometry Box{}}, DEF szenzor CylinderSensor{}]} ROUTE szenzor.rotation_changed TO forg.set_rotation

16 Animáció: Feladat Készítsünk egy duplaszárnyú lengőajtót. Az egyik szárnyat „kézzel” tudjuk nyitni, míg a másik „fotocellás” legyen. Természetesen egyiken se tudjunk átmenni, mindkettőnek a maximum kitérése 90 fok legyen, és a fotocellás ajtó se vágjon hátba minket!


Letölteni ppt "Web-grafika (VRML) 6. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor."

Hasonló előadás


Google Hirdetések