Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az iskola a XIX.-XX. században, a szépirodalom tükrében

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az iskola a XIX.-XX. században, a szépirodalom tükrében"— Előadás másolata:

1 Az iskola a XIX.-XX. században, a szépirodalom tükrében
Készítette: Lőrincz Szidónia Rápolti Renáta

2 “Az iskolának az a feladata, hogy a kérdezést természetes és leküzdhetetlen szokásunkká tegye.” ~Örkény István~

3 Ottlik Géza: Iskola a határon
az Iskola a határon a XX. századi magyar irodalom egyik legjelentősebb alkotása az iskola katonai intézmény a növendékek a szülői házból kerülnek a kollégiumba, a civil életből a katonaiba, a gyermekkorból a felnőttek világába, vagyis a védettségből az egyéni helytállást követelőbe, a szabadságból az alávetettségbe és kiszolgáltatottságba a tiszthelyettesek vak fegyelmet és feltétlen alázatot követelnek a növendékektől, gyakran alkalmaznak különböző büntető eszközöket

4 Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig
a regény kezdetén egy másodikos, tizenegy esztendős kisdiák áll szemben a debreceni kollégium „nagy, komor, négyszögletű" épületével a történet végén azonban teljesen másképp viszonyul már a kollégiumhoz, nem akar többé debreceni diák lenni

5 Milyen iskoláról álmodoznak, álmodozhatnak a gyermekek?
Milyen varázslatos iskoláról?

6 Bibliográfia: Ambrus Ágnes, Bodó Anna, Péter Sándor(2003): Metszet, Sepsiszentgyörgy ( ) ( ) ( ) ( )


Letölteni ppt "Az iskola a XIX.-XX. században, a szépirodalom tükrében"

Hasonló előadás


Google Hirdetések