Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,"— Előadás másolata:

1

2

3

4 Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai, gazdaságpolitikai és társadalmi kérdés Sikeres, hatékony, versenyképes munkavállaló kiképzése Vállalkozások érdeke: hosszú távon hasznot hoz Nagy érték a gyors munkába állás képessége Mindenkinek kötelező élet közeli helyzetekben, gyakorlaton részt venni. Iskolai tanműhely felkészít és kiegészít a vállalati gyakorlatra Problémák: alapkészségek hiánya, érdektelenség, teljesítmény nélküliség Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Informatikai Vállalkozások Szövetsége Nemzeti Munkaügyi Hivatal

5 Szakmák számának csökkentése Szakképesítés elágazás megszüntetése Kikerült szakmák: nem volt tanuló/jelentkező az adott szakmára nem volt vizsga az adott szakmából munkaerőpiaci relevanciája csökkent Bizottság határozta meg (MKIK, IVSZ, NJSZT, IT cégek, szakértők) Jelenlegi struktúrában is néhány szakma létjogosultsága megkérdőjelezhető „Unortodox” elképzelések is voltak (pl. kellenek- e egyáltalán informatikus szakmák?) Telekommunikációs szakmák Szoftverfejlesztő Mobil alkalmazásfejlesztő Multimédia- alkalmazásfejlesztő Internetes alkalmazásfejlesztő Informatikai rendszergazda Adatbázis kezelő Szoftverüzemeltető- alkalmazásgazda Webmester Számítógép-szerelő, - karbantartó Gazdasági informatikus Műszaki informatikus Térinformatikus CAD-CAM informatikus Számítógépes műszaki rajzoló Infokommunikációs hálózatépítő és üzemeltető Távközlés és informatikai hálózatszerelő IT Mentor

6 MKIK-IVSZ közös fejlesztés Vállalati és oktatási szakemberek közösen dolgozták ki Validálás több IT cég és szakértő segítségével Egységesítés i(pl. elm/gyak arány, szakmai gyakorlat, vizsgarendszer, stb.) Vizsgabizottság tagi delegálás (Kamara, IVSZ) Modularitás - Előnyök és hátrányok - Egy iskola/szakma VS TISZK - Átjárhatóság, beszámítás Vizsgarendszer egyszerűsödik - Írásbeli: záródolgozat (szakdolgozat) készítése, teszt - Gyakorlat - Szóbeli Szakmai gyakorlat IT iparban nehezen megoldható Nyári szakmai gyakorlat beszámítás/jelentkezés ek miatt nem megoldható Egységesen 8 hét (320ó)

7


Letölteni ppt "Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések