Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Microsoft Office System áttekintése Kőnig Tibor, Bátorfi ZsoltSoczó Zsolt Microsoft MagyarországNetacademia Microsoft MagyarországNetacademia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Microsoft Office System áttekintése Kőnig Tibor, Bátorfi ZsoltSoczó Zsolt Microsoft MagyarországNetacademia Microsoft MagyarországNetacademia."— Előadás másolata:

1 A Microsoft Office System áttekintése Kőnig Tibor, Bátorfi ZsoltSoczó Zsolt Microsoft MagyarországNetacademia Microsoft MagyarországNetacademia

2 TechNet Szemináriumok 2003 első félévében Biztonságos üzenetkezelés Windows Server 2003 Akadémia – Infrastruktúra Windows Server 2003 Akadémia – Biztonság Microsoft üzleti intelligencia eszközök és megoldások IV. Üzemeltetői Konferencia II. Szoftverfejlesztői Konferencia A Microsoft Office System áttekintése

3 Az információkezelés kihívásai: hol marad a termelékenység? Forrás: “The Knowledge Worker Investment Paradox” c. Gartner-anyag, A vállalatoknál található digitális információ több mint 80%-a különálló PC-k merev- lemezein, személyes mappákban található. Az alkalmazottak által felhalmozott tudás nagy része elveszik, mikor elhagyják a vállalatot. Az alkalmazottak által kapott információk 50-75%-a közvetlenül más személyektől származik.

4 A Microsoft válasza: Microsoft Office System  Könnyen használható alkalmazások, kiszolgálók és szolgáltatások rendszere, amelynek segítségével az emberek és szervezetek kapcsolatba kerülhetnek egymással, a számukra fontos információkkal, valamint az üzleti folyamatokkal.  Az elemek teljes rendszerként, egyéb termékek kiegészítőjeként és önállóan is használhatók.

5 A Microsoft Office System és a vállalati információk irodai alkalmazások (Office) portál (SharePoint Portal Server) BizTalk Server XML web- szolgáltatások vállalati adatok más alkalmazások más felületek

6 Amiről ma szó lesz  Az Office System felhasználási területei  kommunikáció (ügyféloldal)  csoportmunka  részvétel az üzleti folyamatokban  Kávészünet  Az Office System felhasználási területei  kommunikáció (kiszolgálói oldal)  portálok  tevékenység- és projektmenedzsment  Ebéd

7 Microsoft Office System Kommunikáció  Cél: hatékony kommunikációs környezet  könnyen kezelhető, jól áttekinthető, intelligens (az információ előzetes feldolgozásában, szervezésében, a lényeg kiemelésében segítő) levelező ügyfél  Megoldás: az új Outlook 2003  minden egy képernyőn: mappák, nézetek, üzenetek, műveletek  könnyen átrendezhető, jelölhető üzenetlista  sokkal jobban olvasható betekintő ablak

8

9

10 Microsoft Office System Kommunikáció  Cél: a felhasználó számára fontos információ automatikus kiemelése  adott feltételeknek megfelelő üzenetek naprakész gyűjteményének karbantartása és elérhetővé tétele  Megoldás: Outlook 2003 keresőmappák  elnevezett és mentett keresési utasítások  mappa formájában jelennek meg  dinamikusan kiértékelésre kerülnek, és mindig friss információt tartalmaznak

11 Microsoft Office System Kommunikáció  Cél: teljes értékű a hálózati környezettől függetlenül  vékony és vastag kliensről, vállalaton belül és kívül, online és offline, gyors és lassú kapcsolat esetén  Megoldás: Exchange 2003/Outlook 2003  új Outlook Web Access  sávszélesség-takarékosság helyi gyorsítótárral  teljes Outlook-élmény RAS nélkül is a MAPI over HTTP-vel

12 Exchange 2003/Outlook 2003 Helyi gyorsítótár  Gyorsítótár üzemmód (Cached Mode)  a postaláda helyi másolatának létrehozása és használata  sebességtől független felhasználói élmény  kisebb kiszolgáló- és hálózati terhelés  kevesebb szerverhez fordulás (roundtrip), tömörítés  Intelligens kapcsolódás és szinkronizálás  profilok magas és alacsony sávszélességhez

13 Exchange 2003/Outlook 2003 RPC over HTTP  A vállalati Exchange postaláda elérése Outlookkal, RAS/VPN nélkül belső hálózat DMZInternet külső tűzfal belső tűzfal ISA Server RPC Proxy Domain Controller Global Catalog Exchange 2003 Back End Outlook ügyfél 80/443 80/443

14 Microsoft Office System Kommunikáció  Cél: a munkatársak elérhetőségének követése, szöveges és multimédia kommunikáció  jelenlét-érzékelés, adatlekérdezés, azonnali üzenetek küldése, audio- és videkonferencia  Megoldás: Real-Time Communications Server  az Exchange Conferencing Server utódja  integrált az Office-szal, a SharePoint technológiákkal és az Exchange-dzsel

15 Microsoft Office System Csoportmunka  Cél: egyszerűbb tartalomelőállítás  dokumentumkezelő alapszolgáltatások (kivétel/beadás, verziókezelés)  jelenlétérzékelés és kommunikáció  elérés irodai alkalmazásokból, ből és böngészőből  Megoldás: Office 2003 és Windows SharePoint Services  kulcsrakész dokumentum-munkaterületek

16 Dokumentum-munkaterületek Szolgáltatások  Beadás és kivétel, verziókezelés  Szabad szöveges keresés, értesítések  Elemszintű védelem: Information Rights Management

17 Dokumentum-munkaterületek Létrehozás és használat  Az Office-alkalmazásokban  a Megosztott munkaterület (Shared Workspace) munkaablak segítségével  Az Outlookban  melléklet üzenethez csatolásakor  A Windows SharePoint Servicesben  bármely dokumentumtár dokumentumainak legördülő menüjéből  A hosszú ideje nem használt munkaterületek (figyelmeztetés és jóváhagyás utáni) törlése

18 Microsoft Office System Csoportmunka  Cél: dokumentálható megbeszélések  a megbeszélésekhez kapcsolódó információk (napirend, háttéranyagok, döntések, stb.) tárolására, több felhasználó általi módosítására nincs jó megoldás  csak a szervező módosíthat, fölösleges adat- forgalmat és ismétlődő üzeneteket genarálva  Megoldás: Outlook 2003 és Windows SharePoint Services  kulcsrakész megbeszélés-munkaterületek

19 Megbeszélés-munkaterületek Szolgáltatások  Egyszeri és ismétlődő megbeszélések  Célok, napirendi pontok, résztvevők, döntések  Önállóan is használható környezet

20 A Windows SharePoint Services felépítése  Fejlesztői újdonságok:  FPSE helyett ASP.NET  menedzselt kód, objektummodell, webszolgáltatások  új portál- és kijelzői keretrendszer  Üzemeltetői újdonságok:  terheléselosztás, fürtözés  mentés, visszaállítás, felügyelet  egyszerű bevezetés vastag ügyfél vékony ügyfél hardveres/szoftveres terheléselosztás SMTP kiszolgáló beállítás- adatbázis tartalom- adatbázis fürt webkiszolgáló (állapotmentes) SOAPHTTP

21 Microsoft Office System Részvétel az üzleti folyamatokban  Cél: az irodai alkalmazásokban rejlő üzleti adatok elérhetővé tétele  integráció az üzleti háttérrendszerekkel  Megoldás: XML-támogatás az Office-ban  a tartalom XML sémához rendelése  a teljes dokumentum vagy az üzleti szempontból fontos adatok mentése XML formátumban  intelligens dokumentumok

22 Miért ilyen fontos az XML-támogatás? Csak a lényeg kell Nehéz kinyerni és újra felhasz- nálni az irodai alkalmazásokkal készült dokumentumok üzleti szemponból fontos tartalmát. Megoldási lehetőségek: - dokumentumtulajdonságok - szabad szöveges keresés - külső rendszerben tárolt metaadatok - XML

23 Miért pont XML?  eXtensible Markup Language – szabvány, amit mindenki egyértelműen értelmez  a karakterek kódolása megoldott  Platform- és gyártófüggetlen  Könnyen generálható (szöveges)  Könnyen transzformálható  Könnyen lekérdezhető  Le tudjuk írni a struktúráját (XSD)

24 Miért pont XSD?  XML Schema Definition – XML struktúraleírás és típusrendszer  2001 óta W3C Recommendation  Felváltja a korábbi DTD és XDR sémákat  névterek támogatása  típusok  dokumentum egy részére is használható  A következő XML szabványok alapja

25 Miért ilyen fontos az XML-támogatás? Csak a lényeg kell

26 Microsoft Office System Részvétel az üzleti folyamatokban  Cél: egységes információgyűjtés és -megjelenítés  űrlapok tervezése és használata az irodai alkalmazásoknál megszokott szinten  Megoldás: Office InfoPath 2003  XML alapú űrlapkészítő és -futtató alkalmazás  webszolgáltatásokhoz, adatbázisokhoz kapcsolható

27 XML

28 vállalat ACL Biztonság Ami védett, maradjon is az információkmunkatársak külső személyek

29 Biztonság Information Rights Management  Az Office Systemben megvalósított tartalomvédelmi megoldás  a Windows Rights Management Servicesre épül  Outlook: levelek továbbításának megakadályozása  Office-alkalmazások: dokumentumok tárolóhelytől független védelme  Sablonok (pl. "Csak belső használatra") alkalmazása

30

31 Amiről ma szó lesz  Az Office System felhasználási területei  kommunikáció (ügyféloldal)  csoportmunka  részvétel az üzleti folyamatokban  Kávészünet  Az Office System felhasználási területei  kommunikáció (kiszolgálói oldal)  portálok  tevékenység- és projektmenedzsment  Ebéd

32 Követelmények egy portállal szemben  Vállalati információk rendszerezése  „Mindent elérek, mindent megtalálok”  Testreszabott, személyes információk szolgáltatása  „Csak a számomra fontos dolgokat lássam”  Integráció az ügyviteli alkalmazásokkal  „Az adataimat is kérem, elemzési lehetőséggel”  Központi intranet felügyelet  „Mindent szabályozhassunk felülről”

33 Portál technológiák Microsoft platformon  SharePoint Portal Server 2001  Átfogó keresőmotor  Portál keretrendszer  Dokumentumkezelés  Azért maradtak még kihívások...  Teljesítmény, skálázhatóság, rendelkezésre állás, menedzselhetőség  Programozhatóság, fejlesztői támogatás, alkalmazás integráció

34 Portál technológiák Microsoft platformon Office SharePoint Portal Server 2003 Személyes oldalak Vállalat Szervezeti egység Munkacsoport webkijelzők, webszolgáltatások 3 rd -Party Apps Külsö alkalmazás Webkijelzők, webszolgáltatások Külső webkijelzők Egyedi webkijelzők Application Connectors

35 Követelmények egy portállal szemben  Vállalati információk rendszerezése  „Mindent elérek, mindent megtalálok”  Testreszabott, személyes információk szolgáltatása  „Csak a számomra fontos dolgokat lássam”  Integráció az ügyviteli alkalmazásokkal  „Az adataimat is kérem, elemzési lehetőséggel”  Központi intranet felügyelet  „Mindent szabályozhassunk felülről”

36 A vállalati információk rendszerezése  Cél: elsődleges belépési pont a vállalati információkhoz  Szolgáltatások  Átfogó keresőmotor  Kiértesítő rendszer  Könyvtárszolgáltatás  Hírcsatornák  Intranet címtár

37 Átfogó keresőszolgáltatás  Nem csak dokumentumokra terjed ki  felhasználók, munkaterületek, webek, témakörök, leíró információk  Átgondolt megjelenítés  rendezés, csoportosítás  egyedi lekérdezések  Nyelvi támogatás  magyar ragozott alakra is!  Programozható  Előregyártott webkijelzők .Net osztályok, webmetódusok

38 Változáskövető szolgáltatás  Többféle eseményforrás  Dokumentum, lista, felhasználó (!), téma, keresés  Kiértesítő felületek  My Alerts, , Outlook Alerts  Kiterjeszthető  RTC szerver, SQL notification services, SMS  Programozható .Net Framework támogatás

39 Központi könyvtárszolgáltatás  A tartalomszervezés eszköze  Témafelelősök  Dokumentumok, szakértők közzététele  Jóváhagyás/elutasítás  Célcsoportok  „Best bet”-ek  Archíválás  Autokategorizálás  Manuális előtanítás  A keresőmotor tölti fel  Testreszabható  Minden téma egy „WSS site”! .Net FW támogatás

40 Hírcsatornák  Beépített tartalom kezelés  Hírgazdák, közzététel, jóváhagyás, célcsoportok, elévülési idő, keresés  Hírkijelzők  legfrissebb, hírcsoportok  Testreszabható  WSS listák, webkijelzők

41 Központi intranet címtár  Provízionálás  Intranetek létrehozása beavatkozás nélkül  Házirendek  Ki, hol, mit hozhat létre?  Autoindexelés  A központi kereső mindent „lát”  Site könyvtár  Témakör szerint, legújabbak, „az én intranetjeim”

42  Egy gyógyszergyár portálja...  Hírcsatornák  Könyvtárszolgáltatás  Keresőmotor  Intranet címtár

43 Követelmények egy portállal szemben  Vállalati információk rendszerezése  „Mindent elérek, mindent megtalálok”  Testreszabott, személyes információk szolgáltatása  „Csak a számomra fontos dolgokat lássam”  Integráció az ügyviteli alkalmazásokkal  „Az adataimat is kérem, elemzési lehetőséggel”  Központi intranet felügyelet  „Mindent szabályozhassunk felülről”

44 Testreszabható, személyes információk  Cél: A felhasználók a számukra leghasznosabb információkat érik el  Szolgáltatások  Egyéni webkijelzők  Személyes oldalak  Nyilvános profilok  Célcsoportok  Online jelenlét  Office integráció

45 Felhasználói profilok  Központi adatbázis  A portál „tud” a felhasználókról  AD integráció  Beépített Active Directory konnektor  Kiterjeszthető  Tetszőleges leíró felvehető  Integráció a keresővel  Felhasználókat és dokumentumaikat is megtalálja

46 Személyes oldalak  „My Site”  Mindenkinek van egy személyes portálja!  Személyre szabott  A nekem szánt hírek, linkek, témák, dokumentumok  Testreszabható  intelligens oldalak  egyéni webkijelzők  Integráció a keresővel  Minden lementett dokumentum indexelésre kerül

47  Nyilvános és személyes oldalak

48 Követelmények egy portállal szemben  Vállalati információk rendszerezése  „Mindent elérek, mindent megtalálok”  Testreszabott, személyes információk szolgáltatása  „Csak a számomra fontos dolgokat lássam”  Integráció az ügyviteli alkalmazásokkal  „Az adataimat is kérem, elemzési lehetőséggel”  Központi intranet felügyelet  „Mindent szabályozhassunk felülről”

49 Integráció a vállalati és külső alkalmazásokkal  Cél: ügyviteli információk 360°-ban  Szolgáltatások:  Intelligens oldalak, webkijelzők  FrontPage integráció .Net fejlesztői támogatás  Sablonok  Központi hitelesítés  BizTalk integráció

50 Intelligens oldalak, webkijelzők  Velejéig.Net!  Intelligens oldal = ASP.NET page  Webkijelző = ASP.NET custom webcontrol  Új: személyes/közös nézetek, webpart connections, kijelző könyvtárak, célcsoportok  Testreszabás  Webpart property sheets  FrontPage integráció  VS.Net támogatás  Minden beépített kijelző lecserélhető, kiterjeszthető

51 Kompozit alkalmazások - BizTalk integráció SharePoint Portal Prezentációs szolgáltatások WebServices Web Part Web Part Web Part Integration: BizTalk Alkalmazás integráció Single Sign-On Orchestration Business Rules Schema Mapping Load Balancing Sync/Async Auditing SAPSiebel... Meglévő ügyviteli alkalmazások BT Adapters App Server: Windows.Net Connectors

52  Oldalak testreszbása  Intelligens oldalak  Webkijelzők  Integráció az ügyviteli alkalmazásokkal  Raktárkészlet  Eladási információk  Önkiszolgáló HR oldalak

53 Követelmények egy portállal szemben  Vállalati információk rendszerezése  „Mindent elérek, mindent megtalálok”  Testreszabott, személyes információk szolgáltatása  „Csak a számomra fontos dolgokat lássam”  Integráció az ügyviteli alkalmazásokkal  „Az adataimat is kérem, elemzési lehetőséggel”  Központi intranet felügyelet  „Mindent szabályozhassunk felülről”

54 Központi intranet felügyelet  Cél: Nagy rendelkezésre állású, gyors, jól adminisztrálható intranet  Szolgáltatások:  Elosztott architektúra (.Net FW+SQL2000)  Integrált bejelentkezés, hitestelesítés  Webes, parancssori adminisztráció  Vírusellenőrzés  Fájlblokkolás  Mentés/helyreállítás  Migrációs eszközök  Intranet provízionálás  „Holt” webek törlése  MOM monitoring  Felhasználási elemzések

55 Skálázhatóság, rendelkezésre állás Web front end Office kliensek Böngésző Böngésző SQL Content DB Config DB HW/SW teljesítmény elosztás Adattárpartícionálás SQL Back-End fürtök Állapotmentes Front-End kiszolgálók SOAP HTML

56 Portál topológiák – „Kis Farm” Web Team DB Index Portal DB Search Search

57 Portál topológiák – „Nagy Farm” Web Portal DB Központi portálszolgáltatások + szervezeti egység szintű farmok Web Search Web SearchIndex Portal DB

58 Néhány adat a korai tapaszatalatok alapján...  Általános adatok  Microsoft implementáció  >50000 felhasználó, mindenkinek van személyes oldala  7 regionális adatközpont  Farm standard: 2 FE – 2 BE, konkurrens kapcsolat  >18000 WSS site, bárki létrehozhat csoportmunka webet  >5 millió dokumentum az intraneten, a keresőmotor minden belső IIS, fájl, PF mappát leindexel  A központi portál SPS 2003 felett

59 Összefoglalás  SharePoint Portal Server 2003  Rendkívül gazdag szolgáltatás készlet  Teljesen új architektúra: SQL Server +.Net Framework!  Skálázhatóság, rendelkezésre állás  Testreszabás és személyesítés  További információk  Office 2003 Beta 2 Kit  Termékinformációk: ttp://www.microsoft.com/sharepoint/ttp://www.microsoft.com/sharepoint/  Vegyenek részt a SharePoint fejlesztő konferencián! 

60 Microsoft Office System Tevékenység- és projektmenedzsment  Cél: a vállalat egészére kiterjedő projektszerű működés támogatása  multiprojekt-környezet, erőforrások, kommunikáció  dokumentum-, probléma- és kockázatkezelés  Megoldás: Office Project 2003  integrált, szerep alapú, kulcsrakész eszköz  integrálható a címtárral és a külső üzleti alkalmazásokkal (HR, időelszámolás)

61 SharePoint Portal Server SQL Server Exchange Server Project Server WindowsSharePointServices RTC Server Microsoft Office System Magyarul FrontPagePublisher InfoPathBusinessContactManagerOneNote Visio Project MapPoint Word Excel ExcelOutlook Power-Point Access

62


Letölteni ppt "A Microsoft Office System áttekintése Kőnig Tibor, Bátorfi ZsoltSoczó Zsolt Microsoft MagyarországNetacademia Microsoft MagyarországNetacademia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések