Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére Winkler Ágoston Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére Winkler Ágoston Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék."— Előadás másolata:

1 Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére Winkler Ágoston Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék

2 Bevezetés Egyéni közlekedés térnyerése Közforgalmú közlekedés szerepe csökken Finanszírozási problémák Torlódások, környezetszennyezés Kitörési lehetőség: közforgalmú közlekedés előnyben részesítése  Visszatartó intézkedések  Húzó intézkedések  INNOVATÍV FEJLESZTÉSEK

3 Előadás felépítése Győr közösségi közlekedésének jelenlegi helyzete, az ide vezető út Autóbusz-közlekedési koncepció Innovatív kísérletek  Belvárosi autóbusz-körjárat (citybusz)  Éjszakai közlekedés Hosszabb távú megoldások  Kötöttpályás közlekedés  Vízi közlekedés Komplex koncepció

4 Győr közösségi közlekedése 130 ezer lakos 115 autóbusz 5,5 millió hasznos kilométer / év Modal split: 35% körül Előnyben részesítés teljes hiánya Vonalhálózat, forgalomirányítás, utastájékoztatás, díjszabási rendszer napjainkra elavult

5 Utasszám csökkenése

6 Díjmentesen utazók > 25% !

7 Autóbusz-közlekedési koncepció Kisalföld Volán Zrt. által 2007-ben kidolgozott koncepció Központi forgalomirányítás Dinamikus utastájékoztatás Jegykiadási és díjszabási rendszer korszerűsítése Előnyben részesítés: „zöld út”-kérés Vonalhálózat átfogó átalakítása Megvalósítás: Nyugat-Dunántúli Operatív Program segítségével

8 Innovatív kísérletek Európai Mobilitási Hét keretén belül 2007: belvárosi körjárat (citybusz) 2008: éjszakai autóbusz

9 Belvárosi körjárat (citybusz)

10 Éjszakai autóbuszjárat

11 Kötöttpályás közlekedés tervei (Elő)városi vasút  Tarifaközösség  Új megállóhelyek (Újváros, Ipari Park, Adyváros, Marcalváros,TESCO, Ménfőcsanak-lakópark)  Nagyobb járatsűrűség (Győr állomás a szűk keresztmetszet!) Közúti villamosvasút  Lakótelepek (Adyváros, Marcalváros, leendő Városrét), egyetem és a városközpont között

12 Vízi közlekedés Napjainkban: alacsony vízszint, jelentős ingadozás  hajózhatóság esetleges 3-5 év múlva torkolati műtárgy épül a Győr- Gönyű kikötő projekt részeként  városi vízszintek (Mosoni-Duna, Rába, Iparcsatorna) emelhetők Menetrendszerinti városi hajózás, „vízibuszok” bekapcsolhatók a hálózatba (hivatásforgalmi és turisztikai céllal is!)

13 Vízibusz-vonal

14 Vízibusz-látványterv: Radó sziget

15 Vízibusz-látványterv: Mosoni-Duna

16 Vízibusz-látványterv: Egyetem

17 Komplex koncepció A város hosszú távú közösségi közlekedési koncepciója előkészítés alatt áll Cél: legalább a város központi részén a közösségi közlekedés vonzóbbá tétele, az egyéni forgalom mérséklése Eszközök:  P+R parkolók  Közforgalmú közlekedési ágazatok tevékenységének összehangolása Előrelátó, komplex tervezés nagyon fontos!

18 Lehetséges koncepció

19 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére Winkler Ágoston Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék."

Hasonló előadás


Google Hirdetések