Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Előadó: Dr. Temesvári Zsolt Kari PR és média vezető KVK.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Előadó: Dr. Temesvári Zsolt Kari PR és média vezető KVK."— Előadás másolata:

1 Előadó: Dr. Temesvári Zsolt Kari PR és média vezető KVK

2 Szeretettel köszöntjük Leendő Hallgatóinkat és a megjelent Kedves Vendégeinket !

3 3 Budapesti Műszaki Főiskola (BMF) Kandó Kálmán Villamosmérnöki Főiskolai Kar Bánki Donát Gépészmérnöki Főiskolai Kar Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar Neumann János Informatikai Főiskolai Kar Keleti Károly Gazdasági Főiskolai Kar

4 4 Kar szervezeti felépítése

5 5

6 6

7 7 A Kar Telephelyei A Kar három telephelye:  Budapest, Józsefváros  Budapest, Óbuda  Székesfehérvár  Székesfehérvár

8 8 A kar három telephelye  Budapest (Józsefváros)  Budapest (Óbuda)  Székesfehérvár

9 9 A kar három telephelye  Budapest (Józsefváros)  Budapest (Óbuda)  Székesfehérvár

10 10 A kar három telephelye  Budapest (Józsefváros)  Budapest (Óbuda)  Székesfehérvár

11 11 A kar három telephelye  Budapest (Józsefváros)  Budapest (Óbuda)  Székesfehérvár

12 12 HALLGATÓI LÉTSZÁMADATOK 2005

13 13 Milyen feladatokat lát el a mai villamosmérnök ? A Kandót végzett villamosmérnök tanulmányainak és egyéni szakmai érdeklődésének megfelelően:  Berendezéseket, rendszereket tervezhet  Ezek gyártásában bemérő, minősítő, ellenőrző feladatköröket láthat el  Részt vehet üzembe helyezésükben, üzemeltetésükben  Szervizmérnöki, termékmenedzseri, stb. feladatokat végezhet

14 14 A villamosmérnöki karon folyó képzés A képzés szintjei szerint az alábbi lehetőségek közül lehet választani: I.Felsőfokú szakképzés keretében villamos- mérnökasszisztens képzés,  Főiskolai szintű alapképzés a villamosmérnök szakon, BSc képzés  Kooperatív képzés, 1-2 félév  Főiskolai szakirányú továbbképzés (Szakmérnök képzés)

15 15 Villamos-mérnökasszisztens képzés (felsőfokú szakképzés keretében) Kidolgozott szakirányaink, melyekre az első két félév sikeres teljesítése után lehet jelentkezni, a következők:  Folyamatirányítási szakirány,  Automatizálási szakirány,  Kommunikációs szakirány,  Villamosenergetika szakirány,  Műszertechnikai szakirány,  Számítástechnikai szakirány,  Világítástechnikai szakirány,  Stúdiótechnika szakirány

16 16 Mérnök asszisztens képzés Gimnázium vagy Szakközépiskola Gimnázium vagy Szakközépiskola Mérnök asszisztens képzés 4 félév Mérnök asszisztens képzés 4 félév Kandó Kálmán Villamos- mérnöki Főiskolai kar Kandó Kálmán Villamos- mérnöki Főiskolai kar Mérnök asszisztens diploma Mérnök asszisztens diploma

17 17 A villamosmérnök képzés A képzés az alábbi formákban folyik:  Nappali (7 félév)  Levelező (8 félév)  Távoktatási (8 félév)

18 18 A villamosmérnök képzés A villamosmérnök hallgatók matematikai, informatikai, számítástechnikai, természettudományi és az ezekre épülő műszaki alapismereteket kapnak, majd a szakon belül egy szűkebb mérnöki területen (ezt nevezzük szakiránynak) elméleti és gyakorlati készséget is szereznek.

19 19 A villamosmérnök képzés Az első tanév: azonos alapozó tárgyak. Matematika, informatika, számítástechnika, villamosságtan. Első év végén: szakirány választás. Második év végén: szakterületi modul (tömb) választás

20 20  Automatizálási  Elektronikus eszközök  Híradástechnika  Információ-technológiai rendszerek  Műszer-automatika  Villamosenergetika  Ipari informatika  Mechatronika A villamosmérnök képzés szakirányai

21 21 A villamosmérnök képzés szakirányai  Automatizálási  Elektronikus eszközök  Híradástechnika  Információ-technológiai rendszerek  Műszer-automatika  Villamosenergetika  Ipari informatika  Mechatronika

22 22 A villamosmérnök képzés szakirányai  Automatizálási  Elektronikus eszközök  Híradástechnika  Információ-technológiai rendszerek  Műszer-automatika  Villamosenergetika  Ipari informatika  Mechatronika

23 23 A villamosmérnök képzés szakirányai  Automatizálási  Elektronikus eszközök  Híradástechnika  Információ-technológiai rendszerek  Műszer-automatika  Villamosenergetika  Ipari informatika  Mechatronika

24 24 A villamosmérnök képzés szakirányai  Automatizálási  Elektronikus eszközök  Híradástechnika  Információ-technológiai rendszerek  Műszer-automatika  Villamosenergetika  Ipari informatika  Mechatronika

25 25 A villamosmérnök képzés szakirányai  Automatizálási  Elektronikus eszközök  Híradástechnika  Információ-technológiai rendszerek  Műszer-automatika  Villamosenergetika  Ipari informatika  Mechatronika

26 26 A villamosmérnök képzés szakirányai  Automatizálási  Elektronikus eszközök  Híradástechnika  Információ-technológiai rendszerek  Műszer-automatika  Villamosenergetika  Ipari informatika  Mechatronika

27 27 A villamosmérnök képzés szakirányai  Automatizálási  Elektronikus eszközök  Híradástechnika  Információ-technológiai rendszerek  Műszer-automatika  Villamosenergetika  Ipari informatika  Mechatronika

28 28 Automatizálási szakirány választható szakterületi tömbjei:  Villamos gépek  Robotok és CNC gépek  Hajtásszabályozás  Teljesítményelektronika  Számítógépes termelésirányítás  Járműelektronika  Közmű és épületautomatizálás

29 29 Elektronikus eszközök szakirány választható szakterületi tömbjei:  Világítástechnika  Környezetvédelmi  Szenzorok és mikroáramkörök  Készülék- minőség-design

30 30 Elektronikus eszközök szakirány választható szakterületi tömbjei:  Világítástechnika  Környezetvédelmi  Szenzorok és mikroáramkörök  Készülék-minőség- design

31 31 Elektronikus eszközök szakirány választható szakterületi tömbjei:  Világítástechnika  Környezetvédelmi  Szenzorok és mikroáramkörök  Készülék- minőség-design

32 32 Híradástechnika szakirány választható szakterületi tömbjei:  Digitális átviteltechnika  Digitális központtechnika  Műszaki akusztika  Mikrohullámú technika  Rádió és távközléstechnika  Távközlési informatika  Stúdiótechnika

33 33 Híradástechnika szakirány választható szakterületi tömbjei:  Digitális átviteltechnika  Digitális központtechnika  Műszaki akusztika  Mikrohullámú technika  Rádió és távközléstechnika  Távközlési informatika  Stúdiótechnika

34 34 Híradástechnika szakirány választható szakterületi tömbjei:  Digitális átviteltechnika  Digitális központtechnika  Műszaki akusztika  Mikrohullámú technika  Rádió és távközléstechnika  Távközlési informatika  Stúdiótechnika

35 35 Híradástechnika szakirány választható szakterületi tömbjei:  Digitális átviteltechnika  Digitális központtechnika  Műszaki akusztika  Mikrohullámú technika  Rádió és távközléstechnika  Távközlési informatika  Stúdiótechnika

36 36 Híradástechnika szakirány választható szakterületi tömbjei:  Digitális átviteltechnika  Digitális központtechnika  Műszaki akusztika  Mikrohullámú technika  Rádió és távközléstechnika  Távközlési informatika  Stúdiótechnika

37 37 Híradástechnika szakirány választható szakterületi tömbjei:  Digitális átviteltechnika  Digitális központtechnika  Műszaki akusztika  Mikrohullámú technika  Rádió távközléstechnika  Távközlési informatika  Stúdiótechnika

38 38 Híradástechnika szakirány választható szakterületi tömbjei:  Digitális átviteltechnika  Digitális központtechnika  Műszaki akusztika  Mikrohullámú technika  Rádió távközléstechnika  Távközlési informatika  Stúdiótechnika

39 39 M ű szer-automatika szakirány választható szakterületi tömbjei:  Digitális műszerek és mérőrendszerek  Felügyeleti informatika és elektronikus vagyonvédelem  Orvostechnikai készülékek és rendszerek  Automatizálási informatikai rendszerek  Számítógépes folyamatautomatizálás  Irodai informatika

40 40 Információ-technológiai rendszerek választható szakterületi tömbjei:  Hardver  Hálózatok alkalmazástechnikája  Számítógép hálózatok  Rendszerszervező  Internet technológia  Szoftverfejlesztő- és gyártó

41 41 Villamosenergetika szakirányban választható:  Villamosenergia-rendszerek  Villamos fogyasztói berendezések  Villamos szigeteléstechnika  Villamos készülékek  Energetikai informatika

42 42 Kooperatív képzés A nappali tagozatot eredményesen befejezett hallgatók hónapos önkéntes szakmai gyakorlaton vehetnek részt a képzést támogató cégeknél. A hét négy napján már mérnöki feladatokat ellátó hallgatók egy napot a főiskolán is töltenek, ahol 150 órás elméleti képzésben részesülnek. A szakmai gyakorlattal kiegészített képzés illeszkedik a nyugat-európai négyéves műszaki főiskolai oktatáshoz is.

43 43 Kooperatív képzés Nappaliképzés 7 félév Nappaliképzés 1 vagy 2 Gyakorlatifélév GyakorlatifélévMSCképzésMSCképzés TámogatóVállalatTámogatóVállalat Főiskolai Főiskolai Egyetemi Főiskolai Főiskolai Egyetemi Mérnöki diplomaMérnöki diploma Mérnöki diploma kiegészítéssel Mérnöki diplomaMérnöki diploma Mérnöki diploma kiegészítéssel

44 44 MSC képzés lehetőségei 1. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar 2. Külföldi Egyetemek: Németország, Csehország, stb. 3. Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar

45 45 BSC-MSC képzés tervei a bolognai folyamat alapján BsC - Alapképzés 3 és 1/2 év MsC - Mesterképzés + 1,5 év PhD képzés

46 46 Távoktatás A jelentkezés feltétele: érettségi bizonyítvány, a felvételhez egy beszélgetésen kell részt venni. A képzés térítési díja: ,- Ft/félév. A térítési díj tartalmazza az adott félévre a tantervben előírt konzultációs órák, kontaktórák és tantárgyanként az első vizsgák, valamint az oktatási csomag (jegyzetek, tankönyvek, stb.) költségeit.

47 47 Távoktatás A távoktatási képzés februárban (keresztfélévben) és szeptemberben is indul. Ezzel a lehetőséget kívánunk biztosítani mindazok számára, akik nem kerültek be ősszel a műszaki felsőoktatásba, vagy elkerülte figyelmüket ezen tanulási lehetőség.

48 48 Távoktatás  12 trimesters  Kontakt előadások: 536 (őszi és tavaszi)  Labor gyakorlatok: 230 (nyári)  1 év  Őszi trimester ( )  Tavaszi trimester ( )  Nyári trimester (Július, augusztus )

49 49 Villamos mérnöktanár képzés MŰSZAKI SZAKOKTATÓ KÉPZÉS (BSc) MÉDIATECHNOLÓGUS-ASSZISZTENS KÉPZÉSI SZAKASSZISZTENS MÉRNÖKTANÁR KÉPZÉS (MSc) AKKREDITÁCIÓ FOLYAMATBAN

50 50 Szakirányú továbbképzés A Kar a végzett hallgatóknak tudásuk elmélyítéséhez vagy újabb szakterületek elsajátításához 3-4 féléves szakirányú továbbképzési szakokat ajánl, amelyek évente kerülnek meghirdetésre.

51 51 Szakirányú továbbképzés szakirányai  Számítógép-hálózatok,  Világítástechnika

52 52 Távközléstechnikai szakmérnök továbbképzés szakirányai  Mobil Távközlés  Űrtávközlés  Optikai Hálózatok és technológiák  IP alapú távközlés  Digitális média

53 53 Miért a Kandós BSc ? -Konvertálható szakmai tudás -Gyakorlat orientált képzés, korszerű laboratóriumok -Széleskörű ipari kapcsolatok -Jó lehetőségek a munkaerő piacon itthon és külföldön -Kooperatív képzés után még jobb álláslehetőségek -Továbbtanulási lehetőség itthon és külföldön -MAB által elismert értékek -BME vel egyeztetett tantervek -Bekapcsolódási lehetőség a kutatási munkákba -Külföldi tanulmányutak -Kedvező visszajelzések szakmai és emberi vonatkozásokban

54 54Levél Tisztelt Tanárnők, Tanárurak, HIPI, Kandó! Az "ÉLET" első éve mögöttem van. Sokat dolgozom, de nagyon szívesen teszem, imádom a munkám, amit az idén gyűjtött, ötszázat meghaladó túlóráim is igazolnak. Főként C++ fejlesztőként alkalmaznak, de sokat vagyok üzleti úton is, "szoftver-support" címen. Többek között gyakran járok Magyarországra, az Állami Nyomdába, ami a cégünk egyik ügyfele. Két hónappal azután, hogy elkezdtem dolgozni, a páromnak sikerült áthelyezni a tanulmányait Münsterből Regensburgbi Egyetemre (természetesen még mindig Katarináról, a szlovák leányzóról van szó), így már mindössze 50 km választ csak el bennünket egymástól. Azt ugye hozzá se kell tennem, hogy huzamosabb ideig ilyen közel még sosem laktunk egymáshoz az elmúlt hét év alatt... :-) Az igazság pillanata pedig valószínűleg jövőre jön el, amikor végre összeköltözhetünk Regensburgban. De 4-5 évnél többet nem valószínű, hogy itt maradunk, persze ez nagyban függ az aktuális lehetőségektől. A munkahelyemen teljes mértékben befogadtak a kollegáim, szakmailag, és személyesen egyaránt. Nem csak a közvetlen munkatársaimmal van nagyon jó kapcsolatom, hanem már a cég magasabb köreiben is bizalmat kapok. Azt tapasztalom, hogy minden hír ellenére a németek nem zárnak alapból ajtókat. A nyíltságra, őszinteségre, poénra, ha nem is rögtön, de előbb-utóbb hasonlóképpen reagálnak. Hogy mennyire jól érzem magam, azt talán azon a pár soron keresztül tudnám érzékeltetni, amit a múltkoriban egy üres órámban, friss hóban és szikrázó napsütésben csámborogva írtam le: - Szerintem nem létezik nálam boldogabb ember a világon. Nem tudom ennél jobbnak elképzelni az életet. Egyszerűen minden jó. Semmi nem hiányzik, tökéletesen elégedett vagyok. Sosem hittem, hogy létezik ilyen. De létezik. Nyilván az segít hozzá ehhez az érzéshez, hogy nemsokára életem eddigi legnagyobb álma valósul meg, de rájöttem, hogy nem is magában az tesz leírhatatlanul boldoggá, hogy napokon belül megfoghatom álmaim Alfa Romeojának bőrkormányát, hanem az az érzés, hogy sikerült eljutni odáig, hogy ezt megtehessem. Hogy a saját munkámmal, saját erőmből hoztam össze. Biztosan sokan mondanák, hogy persze, könnyű boldognak lenni vastag pénztárcával. De én vallom, hogy nem az teszi boldoggá az embert, hogy mennyi pénze van, hanem a mögötte rejlő személyes sikere. A londoni étterem mosogatójának partján töltött fél év moslékban turkálás alatt még szó sem volt sok pénzről, mégis nagyon nagy sikernek éreztem, hogy meg tudtam állni a saját lábamon, 19 évesen. Boldog voltam, mert tudtam, hogy jó úton vagyok. A sikerélmény nem pénzfüggő. Nem a megfogható dolgok megszerzése teszi elégedetté az embert. Valaminek a megszerzése, vagy elérése csak egy útszakasz vége, a jéghegy csúcsa. Minél hosszabb, és nehezebb volt az út, minél nagyobb a jéghegy, annál nagyobb a sikerélmény, annál boldogabb az ember a végén. Én mindig a nehezebb utat, az akadályokat kerestem, keresem. Minél elérhetetlenebbnek tűnik valami az elején, annál inkább motivál. Nem arra gondolok, hogy ha nem sikerül, elbukok, hanem hogy át fogom küzdeni magam a nehézségeken, akárhogy is lesz. Szóval a "bátraké a cseresznye" bizony nagy igazság. Meggyőződésem, hogy semmi nem befolyásolja az ember sikerességét annyira, mint az elszántság, az akaraterő, a kitartás. Az ambíció döntően meghatározza az eredményt, és szinte minden negatív tényezőt képes elnyomni. A lottón nyerni jó dolog, de sokan elfelejtik, hogy olyankor nincs jéghegy, csak csúcs. Nincs mögötte kemény munka, nehézség, így a sikerélmény is elmarad. Tehát magában az ölbeeső jótól az ember biztos, hogy nem lesz boldog. Véleményem szerint mindenki csak és kizárólag a saját nehézségei, küzdelme, útjának göröngyei árán juthat el a boldogsághoz. Bárcsak mindenki így érezné magát, ahogy én magam. Elmondhatatlanul boldog vagyok. - Így az év vége felé közeledve szeretnék ezúton is olyan Boldog Karácsonyt kívánni minden Kandós tanárnak és diáknak, mint amilyen nekem lesz, és remélem, hogy az Új Esztendő legalább annyi győzelmet hoz mindenkinek, mint amennyit nekem ez az év hozott. Még egyszer hálásan köszönöm a suli segítségét, és támogatását, ami nélkül minden bizonnyal sokkal nehezebben másztam volna meg a cseresznyefát... ;-) Üdvözlettel: Rimanóczy Szabolcs

55 55 Tudományos Diákköri Konferencia  Karunk minden évben megrendezi a Tudományos Diákköri Konferenciát.  Az itt eredményesen szereplő hallgatók továbbjuthatnak az Országos Tudományos Diákköri Konferenciára, és elnyerhetik a Budapesti Műszaki Főiskola Ösztöndíját.

56 56 Hallgatóink külföldön 1.  A BMF Kandó Kálmán Villamosmérnöki kara számos komoly lehetőséget biztosít hallgatói számára nemzetközi területen is.  Legjobb hallgatóink egy félévet, vagy akár egy tanévet tölthetnek ösztöndíjjal külföldön.  Ennek elősegítésére a Kar ösztöndíjas helyeket pályáz meg a hallgatók javára.

57 57 Hallgatóink külföldön 2.  Erasmus pályázat: Hallgató és oktató cserék élországok: Célországok: Anglia, Belgium, Finnország, Franciaország, Görögország, Németország, Spanyolország

58 58 Hallgatóink külföldön 3.  Partner főiskolák száma a fenti országokban: 25 Részleteket a következő címen lehet megtudni:

59 59 Hallgatóink külföldön 4. Egyéb pályázati lehetőségek:  Ceepus – Románia, Csechország, Szlovákia  Leonardo: Németország, szakmai gyakorlat  Karunk országos szinten is élenjár a hallgatók nemzetközi mobilitásának támogatásában

60 60 Hallgatóink külföldön 5. Egyéb lehetőségek:  Rendszeres, évenkénti csere fős hallgatói csoportokra Németországban, Egyiptomban  IAESTE: nyári szakmai munkalehetőségek szerte a világban, lásd:

61 61 Nyelvi képzés A diploma kiadásának feltétele: Legalább egy idegen nyelvből alapfoku “C” típusú, állami - vagy azzal egyenértékű nyelvvizsga.

62 62 Sportolási lehetőségek a Kandóban  A téli és nyári vizsgaidőszakok végén sí-, vízi- és kosárlabda táborokat szervezünk az érdeklődő hallgatóinknak.  Kandó Sport Club: Kandó Sport Club szakosztályai biztosítanak megfelelő feltételeket karunk hallgatóinak, volt hallgatóinak és dolgozóinak, akik a rendszeres, szakszerű edzés és versenyzés magasabb szintű követelményeit igénylik és vállalják.

63 63 Sportolási lehetőségek a Kandóban Versenyek és bajnokságok:  Kandós Ifjúsági Napok  Tanár-diák meccsek  Challenge Day  Országos Műszaki Főiskolai Sportnapok, természetjáró túrák  Házibajnokságok (asztalitenisz, labdarúgás, lábtenisz, sakk, streetball, tenisz, tollaslabda, triatlon)

64 64 További információk KVK TANULMÁNYI OSZTÁLY H-1034 BUDAPEST, BÉCSI ÚT Telefon: , ; Fax: ; Honlap:

65 65 INFORMÁCIÓK Új európai úton a diplomához: a magyar felsőoktatás modernizációja Többciklusú képzési rendszer bevezetésének ütemezése (OM honlap: Jelentkezés az új képzésekre: praktikus információk a jelentkezőknek (OM honlap:

66 Köszönöm a Megtisztelő Figyelmüket !


Letölteni ppt "Előadó: Dr. Temesvári Zsolt Kari PR és média vezető KVK."

Hasonló előadás


Google Hirdetések