Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kognitív önszabályozás perspektívája A megismerés és cselekvés viszonya.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kognitív önszabályozás perspektívája A megismerés és cselekvés viszonya."— Előadás másolata:

1 A kognitív önszabályozás perspektívája A megismerés és cselekvés viszonya

2 Hogyan vezet a megismerés cselekvéshez?  Cselekvéssémák Motoros séma Cselekvésterv Cselekvések felismeréséhez használt sémák  Mi az összefüggés a cselekvésfelismeréshez használt sémák és a cselekvéssémák közt?

3 Az értelmezési séma előfeszítő hatása a sémával kapcsolatos viselkedésre

4 Viselkedéses szándékok (Fishbein és Ajzen)

5 Szándékok, célkitűzések (Gollwitzer)  Szándékok: Célszándék Végrehajtási, kivitelezési szándék  Célkitűzések: Mérlegelő célkitűzés Végrehajtó célkitűzés

6 Célok  Energizálják a viselkedést  Rövidebb és hosszabb távú célok  Életfeladatok (Cantor, Kihlstrom)  Személyes törekvések (Emmons)  Aktuális érdeklődés (Klinger)  Személyes tervek (Little)

7 A célválasztás és a teljesítmény  Értékmentes és értékelt célok  Specifikus és „mindent bele” célok  Irreális és reális célok  A cél színvonala és a teljesítmény

8 Az önszabályozás és a visszacsatoláson alapuló kontroll  A visszacsatolási hurok

9 Az önmagunkra irányuló figyelem és a komparátorműködés

10 A visszacsatolás hatása a teljesítményre  A visszajelzés információ  A visszajelzés megerősítés

11 Elágazó láncolatok  Döntési fa:

12 Hierarchikus szerveződés  Visszacsatolási hierarchia (Powers)  A magasabb szinten álló visszacsatolási kör kimenete az alacsonyabb szint vonatkoztatási értéke

13 Nyitott kérdések  Az alacsonyabb szintek néha „átveszik” a vezetést  A program összeütközésbe kerülhet az elvvel  Ugyanaz a program különböző elvet szolgálhat, ugyanahhoz az elvhez sok program tartozhat  A hierarchia ugyanazon szintjén több cél lehet, ezek néha konfliktusba kerülhetnek egymással

14 A félbeszakítás és az elvárások hatása  További erőfeszítés vagy a célok feladása  A megszakítás után újraértékeljük a célelérés valószínűségét  Siker-elvárás, kudarc-elvárás  Énhatékonyság-elvárás (Bandura)

15 Az érzelem kérdése  Simon (1967): az érzelmek döntő szerepet játszanak az információfeldolgozásban  Carver, Scheier (1990): az érzelmek olyan önszabályozó rendszer termékei, amely a célok felé tett elmozdulást monitorozza  Weiner: az okok attribúciója  Bower: Az érzelemről szóló információ is a háló csomópontja

16 Személyiségmérő eljárások  Éntudatosság-skála (Fenigstein)  Célok feltérképezése

17 Viselkedészavarok értelmezése  Célok közötti ellentétek  A célhoz vezető viselkedést nem tudják azonosítani  Nem tudják feladni céljaikat

18 A terápiás folyamat  Kanfer: az emberi viselkedések többsége automatikus, a terápia a rossz automatizmusok megszakítására és új automatizmusok kialakítására irányul  A terápiás folyamat dinamikus feed-back rendszer, a célok hierarchiáját lehet közben változtatni  A terápia a problémamegoldókészség javítására irányul  Az eszköz-cél rendszer kidolgozása lényeges  A visszacsatolással korrigálhatjuk viselkedésünket


Letölteni ppt "A kognitív önszabályozás perspektívája A megismerés és cselekvés viszonya."

Hasonló előadás


Google Hirdetések