Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B."— Előadás másolata:

1 Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B

2 Kompetencia alapú oktatásra felkészítő tanulási segédletek szakmódszertan kurzusokra Moduláris rendszerű (folyamatosan bővíthető) és digitálisan hozzáférhető taneszköz-fejlesztés a bolognai képzés magyar-, történelem-, német-, angol-, földrajz-, biológia-, kémia-, orosz-, olasz-, matematika-, ének-zene, testnevelő tanár MA képzés szakmódszertan kurzusaihoz

3 jelszó: PTEBabits

4 célja Az MA képzés szakmódszertan kurzusaihoz közös pedagógiai- didaktikai alapokra építve, moduláris tematika összehangolásával hozunk létre a szakmódszertani képzésben felhasználható tanulási segédleteket. Olyan tanári filozófia, pedagógiai tudás és módszertani eszköztár felhasználásával kívánjuk a kitűzött célt megvalósítani, amely a tanári (kulcs)kompetenciák fejlesztését, a tanári önreflexióra való képességet állítja a középpontba. A moduláris rendszerben való építkezés a választhatóság lehetőségét kínálja fel, és nyitva hagyja a fejlesztést. Így a tanulási segédletek a későbbiek folyamán továbbírhatóak, kínálatuk újabb és újabb modulokkal bővíthető.

5 Meghatározóan a pedagógusjelöltek kompetencia alapú pedagógiai munkára való felkészülésének a segítése a cél, különös tekintettel az IKT technológiák alkalmazására, továbbá a projektmódszerre, a portfólióra, a differenciált munkaformák (kooperatív tanulás, felzárkóztatás, tehetséggondozás), a tevékenység-centrikus és élményszerű tanulás folyamatainak tervezésére és szervezésére, valamint a pedagógiai értékelés újszerű, fejlesztő irányú lehetőségeire. Produktum: Szakonként, illetve tantárgyanként 6-16 modul a jelentkezők számához és a szakmódszertan képzés szükségleteihez igazított terjedelemben. Összesen: 55 ív terjedelemben és 35 vágott órafelvétellel

6 ÜTEMEZÉS január – március  a vonatkozó pedagógiai és módszertani szakirodalom áttekintése  a közös keretek kimunkálása  a szakmódszertani modulok témáinak, szerkezetének megtervezése, a szakok, illetve tantárgyak tematikájának (problémacsoport, módszertani fókuszok) összehangolása április – június a szakmódszertani modulok vázlatainak megírása július – szeptember szakmódszertani modulok első változatainak megírása

7 A „keretek” közös elméleti háttér (konstruktív pedagógia, kritikai gondolkodás, RJR-modell) az egyes modulok szerkezeti felépítésének összehangolása szerkesztési kisokos terjedelem 1-1 ív ( leütés szóközökkel együtt)

8 1. munkacsoport 13 ív + 8 órafelvétel magyar nyelv és irodalom, ének-zene témafelelős: Bálint Andrea Betlehem Márta Maul Borbála Pethőné Nagy Csilla Alkonyiné Pethő Zsuzsanna Berényi Éva Czanikné Dezső Emőke Iglicz Ágnes Mészáros Zsoltné Nagyné Sörös Erika Kucserka Zsófia Horváth Viktor

9 fejlesztés (magyar)ív (55.000)10 mb. szerz órafelvétel (magyar)db6 mb. szerz fejlesztés (ének-zene)ív (55.000)3 mb. szerz órafelvétel (ének-zene)db2 mb. szerz vágás, szerkesztésóra (3)24 mb. szerz lektorálásív (35.000)13 mb. szerz digitalizálásív (15.000)13 mb. szerz

10 2. munkacsoport 8 ív + 5 órafelvétel történelem témafelelős: Rutsch Nóra Sárváriné Lóky Gyöngyi Magasi András Bosnyákné Szűcs Erzsébet Katicsné Simon Gyöngyi Dombiné Borsos Margit Stehler György Dévényi Anna

11 fejlesztés (történelem)ív (55.000)8 mb. szerz órafelvételdb5 mb. szerz vágás, szerkesztésóra (3)15 mb. szerz lektorálásív (35.000)8 mb. szerz digitalizálásív (15.000)8 mb.szerz

12 3. munkacsoport18 ív + 12 órafelvétel földrajz, biológia, kémia, testnevelés témafelelős: Száraz Tamás Szabóné Bárdos Csilla Kanyar Gyöngyi Bodó Jánosné Bisztricz Anikó

13 fejlesztés (földrajz)ív (55.000)6 mb. szerz órafelvétel (földrajz)db4 mb. szerz fejlesztés (biológia)ív (55.000)6 mb. szerz órafelvétel (biológia)db4 mb. szerz fejlesztés (kémia)ív (55.000)4 mb. szerz órafelvétel (kémia)db2 mb. szerz fejlesztés (testnevelés)ív (55.000)2 mb. szerz órafelvétel (testnevelés)db2 mb. szerz vágás, szerkesztésóra (3)36 mb. szerz lektorálásív (35.000)18 mb. szerz digitalizálásív (15.000)18 mb. szerz

14 4. munkacsoport7 ív + 4 órafelvétel német témafelelős: Jaszenovics Sándor Sátayné Gáll Veronika Juhász Krisztina Muráth Eszter Németh Andrea Polgár Rita Stehler György Katicsné Simon Gyöngyi

15 fejlesztés (német)ív (55.000)7 mb. szerz órafelvétel (német)db4 mb. szerz vágás, szerkesztésóra (3)12 mb. szerz lektorálásív (35.000)7 mb. szerz digitalizálásív (15.000)7 mb. szerz

16 5. munkacsoport9 ív + 6 órafelvétel orosz, angol, olasz témafelelős: Dr. Pap Gáborné Joó Éva Horváth Krisztina Hegyi Zsófia Rózsahegyi Ágnes Tarnai Gábor

17 fejlesztés (orosz)ív (55.000)3 mb. szerz órafelvétel (orosz)db2 mb. szerz fejlesztés (angol)ív (55.000)3 mb. szerz órafelvétel (angol)db2 mb. szerz fejlesztés (olasz)ív (55.000)3 mb. szerz órafelvétel (olasz)db2 mb. szerz vágás, szerkesztésóra (3)36 mb. szerz lektorálásív (35.000)9 mb. szerz digitalizálásív (15.000)9 mb. szerz

18 6. munkacsoport digitalizálás témafelelős: Vezér András Perjés Zsolt Ónodi Emőke Magyar Ferdinánd Horzsa Gáborné Kasznai Gyula Kerekes András

19 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B."

Hasonló előadás


Google Hirdetések