Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása"— Előadás másolata:

1 Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TÁMOP /1/B

2 Kompetencia alapú oktatásra felkészítő tanulási segédletek szakmódszertan kurzusokra
Moduláris rendszerű (folyamatosan bővíthető) és digitálisan hozzáférhető taneszköz-fejlesztés a bolognai képzés magyar-, történelem-, német-, angol-, földrajz-, biológia-, kémia-, orosz-, olasz-, matematika-, ének-zene, testnevelő tanár MA képzés szakmódszertan kurzusaihoz

3 jelszó: PTEBabits

4 célja Az MA képzés szakmódszertan kurzusaihoz közös pedagógiai-didaktikai alapokra építve, moduláris tematika összehangolásával hozunk létre a szakmódszertani képzésben felhasználható tanulási segédleteket. Olyan tanári filozófia, pedagógiai tudás és módszertani eszköztár felhasználásával kívánjuk a kitűzött célt megvalósítani, amely a tanári (kulcs)kompetenciák fejlesztését, a tanári önreflexióra való képességet állítja a középpontba. A moduláris rendszerben való építkezés a választhatóság lehetőségét kínálja fel, és nyitva hagyja a fejlesztést. Így a tanulási segédletek a későbbiek folyamán továbbírhatóak, kínálatuk újabb és újabb modulokkal bővíthető.

5 Meghatározóan a pedagógusjelöltek kompetencia alapú pedagógiai munkára való felkészülésének a segítése a cél, különös tekintettel az IKT technológiák alkalmazására, továbbá a projektmódszerre, a portfólióra, a differenciált munkaformák (kooperatív tanulás, felzárkóztatás, tehetséggondozás), a tevékenység-centrikus és élményszerű tanulás folyamatainak tervezésére és szervezésére, valamint a pedagógiai értékelés újszerű, fejlesztő irányú lehetőségeire. Produktum: Szakonként, illetve tantárgyanként 6-16 modul a jelentkezők számához és a szakmódszertan képzés szükségleteihez igazított terjedelemben. Összesen: 55 ív terjedelemben és 35 vágott órafelvétellel

6 ÜTEMEZÉS 2010. január – március 2010. április – június
a vonatkozó pedagógiai és módszertani szakirodalom áttekintése a közös keretek kimunkálása a szakmódszertani modulok témáinak, szerkezetének megtervezése, a szakok, illetve tantárgyak tematikájának (problémacsoport, módszertani fókuszok) összehangolása 2010. április – június a szakmódszertani modulok vázlatainak megírása 2010. július – szeptember szakmódszertani modulok első változatainak megírása Vége: november 30. 3havonkénti bontás

7 A „keretek” közös elméleti háttér (konstruktív pedagógia, kritikai gondolkodás, RJR-modell) az egyes modulok szerkezeti felépítésének összehangolása szerkesztési kisokos terjedelem 1-1 ív ( leütés szóközökkel együtt)

8 Alkonyiné Pethő Zsuzsanna Berényi Éva Czanikné Dezső Emőke
1. munkacsoport ív + 8 órafelvétel magyar nyelv és irodalom, ének-zene témafelelős: Bálint Andrea Betlehem Márta Maul Borbála Pethőné Nagy Csilla Alkonyiné Pethő Zsuzsanna Berényi Éva Czanikné Dezső Emőke Iglicz Ágnes Mészáros Zsoltné Nagyné Sörös Erika Kucserka Zsófia Horváth Viktor

9 1.875.000 fejlesztés (magyar) ív (55.000) 10 mb. szerz. 550.000
órafelvétel (magyar) db 6 mb. szerz. 36.000 fejlesztés (ének-zene) 3 mb. szerz. órafelvétel (ének-zene) 2 mb. szerz. 12.000 vágás, szerkesztés óra (3) 24 mb. szerz. lektorálás ív (35.000) 13 mb. szerz. digitalizálás ív (15.000)

10 2. munkacsoport 8 ív + 5 órafelvétel történelem témafelelős: Rutsch Nóra
Sárváriné Lóky Gyöngyi Magasi András Bosnyákné Szűcs Erzsébet Katicsné Simon Gyöngyi Dombiné Borsos Margit Stehler György Dévényi Anna

11 1.110.000 fejlesztés (történelem) ív (55.000) 8 mb. szerz. 440.000
órafelvétel db 5 mb. szerz. 30.000 vágás, szerkesztés óra (3) 15 mb. szerz. 90.000 lektorálás ív (35.000) digitalizálás ív (15.000) 8 mb.szerz.

12 3. munkacsoport 18 ív + 12 órafelvétel földrajz, biológia, kémia, testnevelés témafelelős: Száraz Tamás Szabóné Bárdos Csilla Kanyar Gyöngyi Bodó Jánosné Bisztricz Anikó

13 2.272.000 fejlesztés (földrajz) ív (55.000) 6 mb. szerz. 330.000
órafelvétel (földrajz) db 4 mb. szerz. 24.000 fejlesztés (biológia) órafelvétel (biológia) fejlesztés (kémia) órafelvétel (kémia) 2 mb. szerz. 12.000 fejlesztés (testnevelés) órafelvétel (testnevelés) vágás, szerkesztés óra (3) 36 mb. szerz. lektorálás ív (35.000) 18 mb. szerz. digitalizálás ív (15.000)

14 4. munkacsoport 7 ív + 4 órafelvétel német témafelelős: Jaszenovics Sándor
Sátayné Gáll Veronika Juhász Krisztina Muráth Eszter Németh Andrea Polgár Rita Stehler György Katicsné Simon Gyöngyi

15 981.000 fejlesztés (német) ív (55.000) 7 mb. szerz. 385.000
órafelvétel (német) db 4 mb. szerz. 24.000 vágás, szerkesztés óra (3) 12 mb. szerz. 72.000 lektorálás ív (35.000) digitalizálás ív (15.000)

16 5. munkacsoport 9 ív + 6 órafelvétel orosz, angol, olasz témafelelős: Dr. Pap Gáborné
Joó Éva Horváth Krisztina Hegyi Zsófia Rózsahegyi Ágnes Tarnai Gábor

17 1.071.000 fejlesztés (orosz) ív (55.000) 3 mb. szerz. 165.000
órafelvétel (orosz) db 2 mb. szerz. 12.000 fejlesztés (angol) órafelvétel (angol) fejlesztés (olasz) órafelvétel (olasz) vágás, szerkesztés óra (3) 36 mb. szerz. lektorálás ív (35.000) 9 mb. szerz. digitalizálás ív (15.000)

18 6. munkacsoport digitalizálás témafelelős: Vezér András
Perjés Zsolt Ónodi Emőke Magyar Ferdinánd Horzsa Gáborné Kasznai Gyula Kerekes András

19 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések