Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Trendence Graduate Barometer 2012 Hungarian Engineering/IT Edition Nyugat-Magyarországi Egyetem.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Trendence Graduate Barometer 2012 Hungarian Engineering/IT Edition Nyugat-Magyarországi Egyetem."— Előadás másolata:

1 trendence Graduate Barometer 2012 Hungarian Engineering/IT Edition Nyugat-Magyarországi Egyetem

2 Tartalom 1.Alapinformációk/Eljárás 2.Hallgatók – áttekintés 3.Profil áttekintése 4.Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban 5.Hallgatók elvárásai és a felsőoktatási intézmény értékelése 6.Oktatás és karrier 7.Munkáltatói típusok és kommunikáció

3 © trendence | Page 3 | over 530,000 participants 27 countries 1,150 universities trendence radius of action

4 © trendence | Page 4 | trendence clients Accounting Deloitte & Touche Ernst & Young KPMG PricewaterhouseCoopers Grant Thornton Automotive Industry AUDI BMW Group Bosch Rexroth Brose Daimler DEKRA Hella Mahle Michelin Porsche Škoda Toyota Volkswagen ZF Friedrichshafen Consulting Accenture A.T. Kearney The Boston Consulting Group Capgemini Emerging Hays McKinsey & Company Consumer Goods Beiersdorf Coca-Cola Dr. Oetker Ferrero Henkel Kraft Foods L'Oreal Marks & Spencer Mars McDonald’s Nestlé Deutschland AG Unilever Energy Areva NP BP E.ON Enercon GDF SUEZ Mainova AG Nordex Rehau RWE Stadtwerke München Vattenfall Veolia Vestas Financial Services BAML BNP Paribas Commerzbank Credit Agricole Credit Suisse Deutsche Bank Deutsche Börse Deutsche Bundesbank Deutsche Postbank DZ Bank HSBC JP Morgan KfW Bankengruppe MLP Finanzdienstleistungen Royal Bank of Scotland Société Générale Sparkassen Finanzgruppe Targobank Volks- und Raiffeisenbanken Government Agencies Bundeswehr Deutsche Flugsicherung Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt e.V. (DLR) National Health Service (NHS) Teach First_UK Industry / Manufacturing ABB Bilfinger Berger AG CLAAS KGaA mbH EADS Bouygues Construction BSH Bosch und Siemens Hausgeräte Carl Zeiss Deutsche Lufthansa Evonik euro engineering Ferchau Infineon Technologies Jenoptik Krones Lufthansa Technik MAN Osram Otto Bock Rheinmetall Rolls-Royce Bosch Gruppe Rohde & Schwarz Salzgitter Schaeffler Gruppe Schott Siemens SMA Solar Technology SMS Stihl Texas Instruments Thales ThyssenKrupp Tognum Voith Insurance Allianz AOK Basler Versicherungen ERGO Generali Munich Re IT Solutions AVM DATEV Hewlett Packard IBM SAP Software AG Law Allen & Overy Clifford Chance CMS Hasche Sigle Eversheds Freshfields Gleiss Lutz K&L Gates LLP Linklaters Mayer Brown Noerr LLP Shearman & Sterling LLP Media Axel Springer Bertelsmann Pharmaceutical/Chemical Industry BASF Bayer Dräger Fresenius Merck Roche Retail Aldi Süd Edeka Enterprise Rent-A-Car (ERAC) H&M IKEA Kaufland Lidl Metro OBI Otto Peek & Cloppenburg REWE Rossmann Tchibo Telecommunication Deutsche Telekom Telefonica Vodafone Tourism / Logistics Accor Hotellerie DB Mobility Logistics Deutsche Post DHL Groupe La Poste SNCF Thomas Cook

5 © trendence | Page 5 | Eljárás: trendence Graduate Barometer - European Edition Válaszadás Átfogó információ Módszer:Online kérdőív Felmérés időtartama:2011. szeptember február Részvétel: Elemzés: Hallgatói csoportok: Média beszámoló: meghívás a karrier irodán keresztül ben; a válaszadás névtelensége biztosított; díjazás és jutalom ellenében Adatelemzés statisztikai eszköz segítségével; MRS és ESOMAR kódok és ISO alapján európai példa és különböző alcsoportok elemezésére került sor, beleértve Magyarországot és Nyugat-Magyarországi Egyetem hallgatóit Frankfurter Allgemeine Zeitung 2012 Résztvevő felsőoktatási intézmények Válaszadók

6 © trendence | Page 6 | Sajtóközlemény Fontos: Ez a dokumentum nem publikált kutatási eredményeket tartalmaz. Ezzel a személyre szabott jelentéssel szeretnénk megköszönni, hogy részt vettek a trendence Graduate Barometer európai kiadásában. Nagyon örülünk, ha részleteket szeretnének publikálni, de kérjük, hogy ez ügyben egyeztessenek a trendence Intézettel. Ha további anyagokat (különösképpen teljes táblázatokat / grafikákat / chart-okat) kívánnak nyilvánosságra hozni, kérjük, előtte lépjenek kapcsolatba velünk. Az alapja ennek a döntésnek az, hogy minden egyes felsőoktatási intézmény kiértékelése bizalmas adatokat tartalmaz.

7 © trendence | Page 7 | »A trendence Graduate Barometer Európa legnagyobb felmérése, amely a következő témákkal foglalkozik: karrier, felsőoktatás és munkáltatók. 24 ország 950 felsőoktatási intézményével működtünk együtt, és 343,796 hallgató töltötte ki a kérdőívet. »A következő országok vettek részt a felmérésben: »Ausztria, Belgium, Bulgária, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szlovákia és Törökország. »A hallgatókat arról kérdeztük, hogy miket részesítenek előnyben és milyen elvárásaik vannak a jövőbeli karrierükkel és munkáltatójukkal kapcsolatban, és mennyire elégedettek a felsőoktatási intézményükkel. »A felmérés célcsoportja az üzleti/gazdasági és a mérnöki/IT/természettudományi szakok hallgatói, de természetesen az összes hallgató véleménye érdekel minket. Ezért van a trendence Graduate Barometer Partner Reportnak három kiadása: üzleti, mérnöki és összesített (amely minden terület hallgatóit tartalmazza). »A trendence Graduate Barometer Európa legnagyobb felmérése, amely a következő témákkal foglalkozik: karrier, felsőoktatás és munkáltatók. 24 ország 950 felsőoktatási intézményével működtünk együtt, és 343,796 hallgató töltötte ki a kérdőívet. »A következő országok vettek részt a felmérésben: »Ausztria, Belgium, Bulgária, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szlovákia és Törökország. »A hallgatókat arról kérdeztük, hogy miket részesítenek előnyben és milyen elvárásaik vannak a jövőbeli karrierükkel és munkáltatójukkal kapcsolatban, és mennyire elégedettek a felsőoktatási intézményükkel. »A felmérés célcsoportja az üzleti/gazdasági és a mérnöki/IT/természettudományi szakok hallgatói, de természetesen az összes hallgató véleménye érdekel minket. Ezért van a trendence Graduate Barometer Partner Reportnak három kiadása: üzleti, mérnöki és összesített (amely minden terület hallgatóit tartalmazza). A trendence Graduate Barometer 2012 egyedi jellemzői:

8 © trendence | Page 8 | Részvétel

9 © trendence | Page 9 | Részvétel (folyt.)

10 © trendence | Page 10 | Válaszadók

11 | Page 11 | Profil áttekintése: Életkor és nem

12 | Page 12 | Profil áttekintése: Életkor és nem (folyt.)

13 Tartalom 1.Alapinformációk/Eljárás 2.Hallgatók – áttekintés 3.Profil áttekintése 4.Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban 5.Hallgatók elvárásai és a felsőoktatási intézmény értékelése 6.Oktatás és karrier 7.Munkáltatói típusok és kommunikáció

14 | Page 14 | Key Performance Indicators Munkánk része az ígéretes hallgatói profilok értékelése, amellyel a vállalkozókat támogatjuk. A fenti fő teljesítménymutatók választ adnak azokra a kérdésekre, amelyek a munkáltatókat érdeklik. Ahogy a vállalatoknak fel kell tenniük magukban a kérdést, hogy hogyan tudják felhívni átlag feletti teljesítményű hallgatók figyelmét, az egyetemeknek is ugyanúgy fel kell tenniük maguknak a kérdést, mely hallgatókat viszik ki a munkaerőpiacra.

15 | Page 15 | Hallgatók - áttekintés KiválóJóÁtlagosRosszNagyon rossz teljesítmény

16 Tartalom 1.Alapinformációk/Eljárás 2.Hallgatók – áttekintés 3.Profil áttekintése 4.Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban 5.Hallgatók elvárásai és a felsőoktatási intézmény értékelése 6.Oktatás és karrier 7.Munkáltatói típusok és kommunikáció

17 | Page 17 | Vélemény Egyetért-e az alábbi kijelentésekkel?

18 | Page 18 | Profil

19 | Page 19 | Oktatási típus Milyen típusú képzésen vesz jelenleg részt?

20 | Page 20 | Szak Melyik szakra jár?

21 | Page 21 | Felsőoktatás időtartama Melyik évben kezdte meg felsőfokú tanulmányait? Tanulmányai befejezése után előreláthatólag mikor kezd el szakmájában dolgozni?

22 | Page 22 | Felsőoktatási cél Hogyan értékelné tanulmányi eredményét?

23 | Page 23 | Tapasztalat és felsőfokú angoltudás Milyen tapasztalatokat (minimum 3 hónapos) szerzett már? Beszél-e angolul FELSŐFOKON?

24 | Page 24 | Európai felsőfokú szintű angoltudás Beszél-e angolul FELSŐFOKON? „Felsőfokon” az alábbi vonatkozásban azt jelenti, hogy folyékonyan beszél, ír, ért az adott nyelven, nagy szókinccsel rendelkezik és elenyésző nyelvtani hibát vét.

25 | Page 25 | Európai felsőfokú szintű angoltudás (folyt.) Beszél-e angolul FELSŐFOKON?

26 | Page 26 | Személyiségi jellemzők

27 Tartalom 1.Alapinformációk/Eljárás 2.Hallgatók – áttekintés 3.Profil áttekintése 4.Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban 5.Hallgatók elvárásai és a felsőoktatási intézmény értékelése 6.Oktatás és karrier 7.Munkáltatói típusok és kommunikáció

28 | Page 28 | Key Performance Indicators A fő teljesítménymutatók további információkat tartalmaznak arról, hogy hallgatóik mennyire elégedettek egyetemükkel/főiskolájukkal Magyarország összes résztvevő felsőoktatási intézményét tekintve. Itt láthatják, hogy felsőoktatási intézményüknek milyen gyengéi és erősségei vannak, és hogy miben kiemelkedően jók és miben gyengébbek. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ez az értékelés a hallgatók felsőoktatási intézményükről alkotott véleménye alapján készült.

29 | Page 29 | Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban KiválóJóÁtlagosRosszNagyon rossz teljesítmény

30 | Page 30 | Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban (folyt.) KiválóJóÁtlagosRosszNagyon rossz teljesítmény

31 | Page 31 | Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban (folyt.) KiválóJóÁtlagosRosszNagyon rossz teljesítmény

32 Tartalom 1.Alapinformációk/Eljárás 2.Hallgatók – áttekintés 3.Profil áttekintése 4.Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban 5.Hallgatók elvárásai és a felsőoktatási intézmény értékelése 6.Oktatás és karrier 7.Munkáltatói típusok és kommunikáció

33 | Page 33 | Vélemény Egyetért-e az alábbi kijelentésekkel?

34 | Page 34 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése Európában Összességében mennyire elégedett oktatási intézményével/ a tanult szakkal? 1 = nagyon elégedett; 7 = nagyon elégedetlen

35 | Page 35 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése Európában (folyt.) Összességében mennyire elégedett oktatási intézményével/ a tanult szakkal? 1 = nagyon elégedett; 7 = nagyon elégedetlen

36 | Page 36 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése: Érdekeltség vs. elégedettség (Európában) Melyek a legfontosabb szempontok az Ön számára egy felsőoktatási intézmény/szak kiválasztása során? Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

37 | Page 37 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése: Érdekeltség vs. elégedettség (Európában) (folyt.) Melyek a legfontosabb szempontok az Ön számára egy felsőoktatási intézmény/szak kiválasztása során? Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

38 | Page 38 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése: Érdekeltség vs. elégedettség (Magyarország) Melyek a legfontosabb szempontok az Ön számára egy felsőoktatási intézmény/szak kiválasztása során? Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

39 | Page 39 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése: Érdekeltség vs. elégedettség (Magyarország) (folyt.) Melyek a legfontosabb szempontok az Ön számára egy felsőoktatási intézmény/szak kiválasztása során? Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

40 | Page 40 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése: Érdekeltség vs. elégedettség (az egyetemi) Melyek a legfontosabb szempontok az Ön számára egy felsőoktatási intézmény/szak kiválasztása során? Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

41 | Page 41 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése: Érdekeltség vs. elégedettség (az egyetemi) (folyt.) Melyek a legfontosabb szempontok az Ön számára egy felsőoktatási intézmény/szak kiválasztása során? Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

42 | Page 42 | Egyetemi/főiskolai állásbörzék látogatása Milyen rendezvényekre megy el, ha tájékozódni akar a munka- és karrierlehetőségekről?

43 | Page 43 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

44 | Page 44 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

45 | Page 45 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

46 | Page 46 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

47 | Page 47 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

48 | Page 48 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

49 | Page 49 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

50 | Page 50 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

51 | Page 51 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

52 | Page 52 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

53 | Page 53 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

54 | Page 54 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

55 | Page 55 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

56 | Page 56 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

57 | Page 57 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

58 | Page 58 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

59 Tartalom 1.Alapinformációk/Eljárás 2.Hallgatók – áttekintés 3.Profil áttekintése 4.Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban 5.Hallgatók elvárásai és a felsőoktatási intézmény értékelése 6.Oktatás és karrier 7.Munkáltatói típusok és kommunikáció

60 | Page 60 | Vélemény Egyetért-e az alábbi kijelentésekkel?

61 | Page 61 | Optimizmusmutató A trendence Optimizmus-Index azt tükrözi, hogy a diplomások mennyire bíznak az elhelyezkedési lehetőségeikben. Kettő paraméterből tevődik össze, amelyeket minden évben a pályázati folyamatok értékeléséhez választottunk ki. 1) Becsült pályázatok száma. 2) Munkakeresés időtartama. A lehetséges legmagasabb szám, a 100 a piac „túlfűtöttségét” jelképezi: Egy ilyen piacon minden diplomás a lehető legrövidebb időn belül, minimális erőfeszítéssel találna állást magának. Mit gondol, hány hónapig kell majd Önnek állást keresnie (vagy keresett már), amíg szakképzettségének megfelelő munkahelyet talál? Mit gondol, hány pályázatot kell majd elküldenie (illetve küldött már el), amíg szakképzettségének megfelelő munkahelyet talál?

62 | Page 62 | Prioritások a karrierben Mennyire fontosak Önnek az alábbi szempontok, ha a tanulmányai befejezését követő első szakmai munkakörére gondol? A válaszadókat arra kértük, hogy határozzák meg az ellentétpárok közül melyeket részesítik előnyben a tanulmányaik elvégzése utáni szakmájukkal kapcsolatos szempontok közül, és hogy az előnyben részesített szempontok mennyire fontosak számukra. A skála jobb, ill. bal oldalán vannak a súlypontok, a kiemelkedőbb kritériumok definiálják a hallgatók karrierrel kapcsolatos prioritásait.

63 | Page 63 | Pályázati folyamat: Az első állás keresésével töltött becsült időtartam Mit gondol, hány hónapig kell majd Önnek állást keresnie (vagy keresett már), amíg szakképzettségének megfelelő munkahelyet talál?

64 | Page 64 | Pályázati folyamat: Az első állás keresésével töltött becsült időtartam (folyt.) Mit gondol, hány hónapig kell majd Önnek állást keresnie (vagy keresett már), amíg szakképzettségének megfelelő munkahelyet talál?

65 | Page 65 | Pályázati folyamat: Az első állás kereséséhez szükséges pályázatok becsült száma Mit gondol, hány pályázatot kell majd elküldenie (illetve küldött már el), amíg szakképzettségének megfelelő munkahelyet talál?

66 | Page 66 | Pályázati folyamat: Az első állás kereséséhez szükséges pályázatok becsült száma (folyt.) Mit gondol, hány pályázatot kell majd elküldenie (illetve küldött már el), amíg szakképzettségének megfelelő munkahelyet talál?

67 | Page 67 | Elvárások az első álláshoz: Becsült éves bruttó jövedelem / becsült munkaidő Európában Mit gondol, hány órát fog dolgozni ebben a pozícióban? Mit gondol, mennyit fog keresni (bruttó jövedelem) ebben a pozícióban?

68 | Page 68 | Elvárások az első álláshoz: Becsült éves bruttó jövedelem Mit gondol, mennyit fog keresni (bruttó jövedelem) ebben a pozícióban?

69 | Page 69 | Elvárások az első álláshoz: Becsült éves bruttó jövedelem (folyt.) Mit gondol, mennyit fog keresni (bruttó jövedelem) ebben a pozícióban?

70 | Page 70 | Elvárások az első álláshoz: Becsült munkaidő Mit gondol, hány órát fog dolgozni ebben a pozícióban?

71 | Page 71 | Elvárások az első álláshoz: Becsült munkaidő (folyt.) Mit gondol, hány órát fog dolgozni ebben a pozícióban?

72 | Page 72 | Elvárások az első álláshoz: Az első állásban eltöltött becsült időtartam Hány évig szeretne az első pozíciójában dolgozni?

73 | Page 73 | Elvárások az első álláshoz: Az első állásban eltöltött becsült időtartam (folyt.) Hány évig szeretne az első pozíciójában dolgozni?

74 | Page 74 | Vélemény Egyetért-e az alábbi kijelentésekkel?

75 | Page 75 | Mobilitás - hajlandóság elköltözésre Képzelje el, hogy kap egy igen kedvező állásajánlatot. Milyen mértékben volna hajlandó a munka érdekéban lakóhelyváltoztatásra? A munkahely kedvéért hajlandó lennék elköltözni

76 | Page 76 | Mobilitás - emigráció helye Melyik külföldi országban vállalna a legnagyobb valószínűség szerint szakképzettségének megfelelő munkát az egyetem befejezése után?

77 | Page 77 | Érdeklődés külföldi mesterképzések iránt Szeretne külföldön tanulni mesterképzésen (MA)?

78 | Page 78 | Érdeklődés külföldi mesterképzések iránt (folyt.) Szeretne külföldön tanulni mesterképzésen (MA)?

79 | Page 79 | Kívánt hely mesterképzés elvégzéséhez Leginkább mely ország(ok)ban szeretne tanulni mesterképzésen (MA)?

80 Tartalom 1.Alapinformációk/Eljárás 2.Hallgatók – áttekintés 3.Profil áttekintése 4.Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban 5.Hallgatók elvárásai és a felsőoktatási intézmény értékelése 6.Oktatás és karrier 7.Munkáltatói típusok és kommunikáció

81 | Page 81 | Melyek a legkedveltebb munkáltatók Európában? Legszívesebben melyik vállalatnál pályázna állásra tanulmányai befejezése után? Az ezen és a következő oldalakon található táblázatok áttekintést adnak a legvonzóbb munkáltatói típusokról Európában, Magyarországon és az Önök egyetemén / főiskoláján.

82 | Page 82 | Melyek a legkedveltebb munkáltatók Magyarországon? Legszívesebben melyik vállalatnál pályázna állásra tanulmányai befejezése után?

83 | Page 83 | Melyek a legkedveltebb munkáltatók az Önök egyetemén / főiskoláján? Legszívesebben melyik vállalatnál pályázna állásra tanulmányai befejezése után?

84 | Page 84 | Melyek a legaktívabb munkáltatók Magyarországon? Melyik munkaadó törekszik leginkább a diákok megnyerésére az Ön oktatási intézményében? Az ezen és a következő oldalakon található táblázatok áttekintést adnak a legaktívabb munkáltatói márkákról Európában, Magyarországon és az Önök egyetemén / főiskoláján.

85 | Page 85 | Melyek a legaktívabb munkáltatók az Önök egyetemén / főiskoláján? Melyik munkaadó törekszik leginkább a diákok megnyerésére az Ön oktatási intézményében?

86 | Page 86 | Melyek a legaktívabb munkáltatók az Önök egyetemén / főiskoláján? (folyt.) Melyik munkaadó törekszik leginkább a diákok megnyerésére az Ön oktatási intézményében?

87 | Page 87 | Igénybe vett általános kommunikációs csatornák Milyen módon informálódik leginkább a potenciális munkaadókról?A válaszadókat arra kértük, határozzák meg, hogy mely általános kommunikációs csatornák segítségével gyűjtenek információkat a potenciális munkaadókról.

88 | Page 88 | A legvonzóbb egyetemi marketing tevékenységek Egyetemén/ főiskoláján mi keltette már fel figyelmét egy vállalat iránt? Az alábbi diagramm azt mutatja, hogyan tudják a munkaadók a felsőoktatásban résztvevő célközönségüket a legelőnyösebben elérni. Még a legjobb toborzóötlet is kudarcra van ítélve, ha az a hallgatókat nem ragadja meg.

89 Ha bármilyen kérdése van, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot: Nadja Kehler Research Analyst trendence Institut GmbH Markgrafenstrasse Berlin


Letölteni ppt "Trendence Graduate Barometer 2012 Hungarian Engineering/IT Edition Nyugat-Magyarországi Egyetem."

Hasonló előadás


Google Hirdetések