Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN Egészségturizmus 5. Előadás/Szeminárium.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN Egészségturizmus 5. Előadás/Szeminárium."— Előadás másolata:

1 EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN Egészségturizmus 5. Előadás/Szeminárium

2 KULCSSZAVAK  Globalizáció;  Specializáció;  Értékmegőrzés és értékteremtés;  „Együttműködve versenyezni”;  Egészségturizmus ~ Hungarikum.

3 GLOBALIZÁCIÓ ÉS LOKALIZÁCIÓ A SZOLGÁLTATÓ SZEKTORBAN  Szolgáltatások nemzetköziesedése;  A globalizáció következménye a felerősödő lokalizáció;  Globális verseny: „bárhonnan-bármit-bárhol- bárhová”-elv;  A lokális piacon a tartós versenyelőny forrása a lokalitás és a specializáció;  Tartós versenyelőnyt jelent a földrajzi elhelyezkedés.

4 SPECIALIZÁCIÓ  „Ha egy utazó leböki a sétapálcáját Magyarország bármely pontján, akkor ott a felszínre termálvíz fakad” (Török utazó);  Geotermikus grádiens: a föld belső hőmérséklete 100 méterenként átlagosan 3 C°-al növekszik, a növekedés ütemét nevezzük geotermikus grádiensnek;  Geotermikus adottságok rangsora: 1. Japán 2. Izland 3. Olaszország 4. Franciaország 5.MAGYARORSZÁG;  Fürdő: hungarikum és önálló turisztikai termék.

5 PANNON-TÉRSÉG  Földrajzi elhelyezkedés;  Egyediség  geotermikus grádiens;  Erősödő hazai és nemzetközi verseny;  Nagy volumenű egészségturisztikai fejlesztések;  Kitörési pont: egészségturizmus és klaszterizáció.

6 KLASZTER „ Együttműködő és versenyző vállalatok, kapcsolódó és támogató iparágak, pénzügyi intézmények versenyen alapuló földrajzi koncenrtrációja” (M. Porter); „Egy adott iparághoz tartozó független vállalatok és hálózataik, valamint a hozzájuk kapcsolódó gazdasági szektorok és intézmények olyan halmaza, amelyek relatíve nagy arányban használják egymás termékeit és szolgáltatásait, ugyanazon tudásbázisra és infrastruktúrára támaszkodnak, valamint hasonló innovációkat tudnak hasznosítani” (Enright).

7 PANNON TERMÁL KLASZTER  június 22.;  Fejlődő fürdők;  Bővülő gyógy- és wellnessfürdő kínálat;  Égető igény a megváltozott körülményekhez való igazodás;  A régió egységes megjelenítése;  A kínálat integrálása Közép-Európa gazdaságszerkezetébe.

8 PANNON TERMÁL KLASZTER FELADATOK:  A régió gyógyászati és rekreációs központtá történő fejlesztése;  A humán erőforrás komplex fejlesztése;  Tartós versenyképesség biztosítása;  Az egyéni karakterek ösztönzése;  Nemzetközi megjelenés elősegítése;  Új-határon átnyúló-közös promóciók kialakítása. JÖVŐKÉP:  Az egészségturizmus kínálatának nemzetközi versenyképességgel rendelkező hálózatának a kialakítása;  Földrajzilag ésszerű határok közötti működés, elősegítve ezzel a bel- és külföldi együttműködést;  Oktatás, minőségbiztosítás, szakmai tanácsadás;  Összefogni az innovációs közösség munkáját és publikálni annak eredményeit;  A határokon átnyúló együttműködés távolabbi piacokon is biztosítja a megjelenést.

9 PANNON TERMÁL KLASZTER ErősségekGyengeségek - határközelség - jónak mondható közúti elérhetőség - termálkutak - gyógyfürdők - szép természeti környezet - EU-s együttműködésben való részvétel - messze van a fővárostól -nem közelíthető meg autópályán -infrastrukturális hiányosságok LehetőségekVeszélyek - a gyógyfürdő és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése - szélesebb körű marketingstratégia -konkurencia(Bük, Zalakaros) - árverseny

10 EUROPEAN SPA WORLD  Ausztria: 1999, 2001;  ;  Előnyös természeti adottságok;  Közös turisztikai márka;  Egységes fellépés;  Közös marketingakciók;  Digitális Turizmus Asszisztens rendszer.

11 EURÓPA LEGNAGYOBB WELLNESS RÉGIÓJA  m² pihentető termálvíz;  341 szauna;  226 golfpálya;  gondoskodó kéz;  nyugágy;  m csúszda;  km kijelölt kerékpárút.

12 A PANTERM ESW-BEN VALÓ RÉSZVÉTELE ErősségekGyengeségek - 3 ország régióinak összefogása - szuperlatívuszokban való gondolkodás - know-how átvétel - imázs erősítő - egyedülálló európai együttműködés - a tagok a befizetett pénzek arányában jelennek meg a közös kiadványokban -MTZRT. fizeti atagdíjat, így nincs meg a megfelelő ösztönzés az együttműködésben való aktív részvételre LehetőségekVeszélyek - EU-s pályázatok igénybevétele - Külföldi vásárokon, illetve kiállításokon való részvétel -a Digitális Turizmus Asszisztens rendszer csak a szállásokkal rendelkező tagoknak ad lehetőséget, így számos fürdő nem tud részt venni ebben a kezdeményezésben - globalizáció

13 EGYÜTTMŰKÖDÉS A FÜRDŐKÉRT BurgenlandDunántúl - Interreg III/A CÉL:  együttműködés  népszerűsítés  Fürdők és turisztikai szolgáltatók

14 THE DOMAIN NAME IS REGISTERED DOMÉNA JE ZAREGISTROVÁNA DOMENA JEST ZAREJESTROWANA A DOMAIN NÉV REGISZTRÁLT

15 KÖZÖS MAGYAR-SZLOVÁK FEJLESZTÉSI PROGRAM MAGYARORSZÁG-SZLOVÁKIA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉS OPERATÍV PROGRAM Építésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium; Pozsony-, Nagyszombat-, Nyitra-, Besztercebánya- és Kassa megye; Nemzeti Fejlesztési Ügynökség; Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom, Pest, Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár- Bereg megye.

16 KÖZÖS MAGYAR-SZLOVÁK FEJLESZTÉSI PROGRAM MAGYARORSZÁG-SZLOVÁKIA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉS OPERATÍV PROGRAM millió euró; határon átnyúló üzleti és gazdasági infrastruktúra létesítése, vagy a meglévő fejlesztése; közös iparági együttműködések –klaszterek- támogatása; közös turisztikai termékek fejlesztése; határon átnyúló nemzeti parkok és természetvédelmi területek fejlesztése.

17 KÖZÖS MAGYAR-SZLOVÁK FEJLESZTÉSI PROGRAM MEDICALWELLNESS HATÁROK NÉLKÜL gyógyforrás; Tradicionális és modern gyógymódok, terápiák; : Turizmusfejlesztési stratégia; Új törvény a klaszterek létrehozására és támogatására; gyógyforrás; Tradicionális és modern gyógymódok, terápiák; Működő és életképes klaszterek.

18 KÖVETKEZTETÉSEK  Globalizáció  Kooperáció  lokális szintű egyediség  értékmegőrzés és értékteremtés  értékmegőrzés és értékteremtés


Letölteni ppt "EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN Egészségturizmus 5. Előadás/Szeminárium."

Hasonló előadás


Google Hirdetések