Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései Nagyné Hajnák Zsuzsanna BDF Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései Nagyné Hajnák Zsuzsanna BDF Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium."— Előadás másolata:

1

2 Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései Nagyné Hajnák Zsuzsanna BDF Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

3 „ Az ember úgy közelít a tudáshoz, „ Az ember úgy közelít a tudáshoz, mint ahogy háborúba megy: mint ahogy háborúba megy: éberen, félelemmel, tisztelettel éberen, félelemmel, tisztelettel és teljes meggyőződéssel. és teljes meggyőződéssel. Háborúba indulni, vagy tanulásba kezdeni Háborúba indulni, vagy tanulásba kezdeni bármilyen más módon hiba, bármilyen más módon hiba, és aki másként tesz, és aki másként tesz, élete végéig bánni fogja.” élete végéig bánni fogja.” (Carlos Castaneda)

4 Mire való az iskola? Az ember megtanuljon tanulni Az ember megtanuljon tanulni Felébredjen tudásvágya Felébredjen tudásvágya Megismerje a jól végzett munka örömét Megismerje a jól végzett munka örömét Megízlelje az alkotás örömét Megízlelje az alkotás örömét Megtanulja szeretni, amit csinál Megtanulja szeretni, amit csinál Megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog Megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog Szent-Györgyi Albert nyomán

5

6

7

8 A tanulás tanítása

9 Mi a probléma? Nem tudnak tanulni. A tanulás- hoz való viszony: ?jövőkép? Tanulási szokások hiánya Tanulási módszerek elégtelen- sége Tanulón kívüli problémák Tanulási képességek szintje: gyenge

10

11

12 TMT beillesztési lehetőségei Intenzív kurzus tanév elején Intenzív kurzus tanév elején Szakaszos intenzív kurzus az év során Szakaszos intenzív kurzus az év során Hálóterv alapján Hálóterv alapján Órarenden kívül választhatóan Órarenden kívül választhatóan Tantárgyszerűen – szöveges értékeléssel Tantárgyszerűen – szöveges értékeléssel Egyéni foglalkozás Egyéni foglalkozás Táborban Táborban Segítő, kulturális intézményekben Segítő, kulturális intézményekben művelődési házkönyvtárnevelési tanácsadó művelődési házkönyvtárnevelési tanácsadó AZÉRT „piros” MERT EZ A RÉSZ A LEGNEHEZEBB AZ ÜGYBEN

13

14 Tanítási – tanulási technikák Tanítva tanulás Tanítva tanulás Felfedezve tanulás Felfedezve tanulás Minden érzékszervvel való tanulás Minden érzékszervvel való tanulás Belső látással való tanulás Belső látással való tanulás Tanórán való tanulás Tanórán való tanulás

15 A tanulásmódszertani foglalkozások célja: A tanulás tanítása A tanulás tanítása Tanulási szokások ki-átalakítása Tanulási szokások ki-átalakítása Képesség- és tehetségfejlesztés Képesség- és tehetségfejlesztés Személyiség sz-építés Személyiség sz-építés A tanuláshoz való v-iszony formálása A tanuláshoz való v-iszony formálása

16 Szövegértés Szövegértés Lényegfelfogás Lényegfelfogás Szövegreprodukció Szövegreprodukció Absztrakció Absztrakció Memóriafejlesztés Memóriafejlesztés Regressziógátlás Regressziógátlás Adatkeresés Adatkeresés Ritmikus szemmozgás Ritmikus szemmozgás Periférialátás-növelés Periférialátás-növelés A Dinamikus olvasás gyakorlattípusai Fixációszélesség-növelés Fixációszélesség-növelés

17

18

19

20

21

22 Lufi

23

24

25

26 ABC - nyolcas + ELEFÁNT

27 Az otthoni egyéni tanulás algoritmusa 1. ráhangolódás, rendcsinálás 1. ráhangolódás, rendcsinálás 2. a délelőtti órák áttekintése, megerősítése 2. a délelőtti órák áttekintése, megerősítése 3. a következő napi órarendi tárgyak eszközeinek előkészítése, sorrend elhatározása 3. a következő napi órarendi tárgyak eszközeinek előkészítése, sorrend elhatározása 4. az egyes tárgyak tanulása 4. az egyes tárgyak tanulása visszatekintés visszatekintés füzet áttekintése füzet áttekintése írásbeli elkészítés (ha megy) írásbeli elkészítés (ha megy) szóbeli megtanulás szóbeli megtanulás próbafelmondás (folyamatos beszéd, 1 perc) próbafelmondás (folyamatos beszéd, 1 perc) írásbeli elkészítése (ha nem ment) írásbeli elkészítése (ha nem ment)

28 Át + kialakuljak? Hogyan? LLL ! 1. TERV - 2 óra 1. TERV - 2 óra 2. LISTA „+,-” 2. LISTA „+,-” 3. TECHNIKÁSAN, IZGALMASAN 3. TECHNIKÁSAN, IZGALMASAN 4. CSOMÓZVA 4. CSOMÓZVA 5. ÉRTSD MEG 5. ÉRTSD MEG 6. VÁGÓ-D? 6. VÁGÓ-D? ÉRZÉKKEL ÉRZÉKKEL 8. PIHI 5,5 HP 8. PIHI 5,5 HP 9. 60% + 40% 9. 60% + 40% 10. PAPÍRON 10. PAPÍRON

29

30 Képességfejlesztés

31 TARTALOMJEGYZÉK * Napkezdő énekek * Memoriterek * Tanulási tanácsok és módszerek Memoriterek tanulása Helyes tanulási szokások kialakítása Figyelmi képességek fejlesztése A tiszta és helyes beszéd elsajátítása Az élőbeszéd gördülékennyé tétele A szókincs gyarapítása A felolvasás gyakorlása A szövegértés fejlesztése Az emlékezet erősítése A gondolkodás művelése A testi és lelki egyensúly fenntartása

32 * Gyakorlatok FigyelemfejlesztésBeszédtechnika SzókincsgyarapításÉlőbeszéd FelolvasásSzövegértés EmlékezetfejlesztésGondolkodtatás * Önvizsgálatok * Tanulási képesség mérése

33

34

35

36

37 EDUKINESZTETIKA

38 NLP Neuro-LingvisztikusProgramozás Az új lehetőség

39

40 Vizuális Konstruált Akusztikus Konstruált Kinesztétikus Olfaktorikus Gusztatorikus Vizuális Emlék Akusztikus Emlék Akusztikus Digitális belső A szemmozgásból leolvasható modalitások

41 Amit szerintem tőlem kértek… Amit a nagybátyámnak elmagyaráztam… Ahogy ő megtervezte… Ahogy a nagybátyám építette… Ahogy én felszereltem… Amit tulajdonképpen szerettek volna… Apu, csinálj nekünk hintát!

42 Tehetségfejlesztés

43

44

45

46 A tanuláshoz való viszony formálása

47 Megéri tanulni ? / !

48

49 „ Válasszál olyan szakmát, amit szeretsz és aztán egy percet sem kell dolgoznod.” „ Válasszál olyan szakmát, amit szeretsz és aztán egy percet sem kell dolgoznod.”Konfucius

50 Matekpélda TANULÁS Céltudatos Céltudatos Rendszeres Rendszeres Ellenőrzött Ellenőrzött3SIKERFantasztikusÖrömteli Hosszú távú 9 + MÓDSZER Egyénileg Egyénileg Kidolgozott Kidolgozott Változatos Változatos3 = x =

51

52

53 necc.hu

54

55

56 Men-Tő-Csónak Papírhajó : Origami-- Emlékezet

57 További feladatok mindenkinek:

58

59 Köszönöm figyelmüket! Véleményüket, kérdésüket szeretettel várom:


Letölteni ppt "Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései Nagyné Hajnák Zsuzsanna BDF Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium."

Hasonló előadás


Google Hirdetések