Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-3.2.4-08/1-2009-0011 „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-3.2.4-08/1-2009-0011 „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás."— Előadás másolata:

1 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében TÁMOP / – Tudásbázis és disszemináció a Nyugat- magyarországi régióban az oktatás hatékonyságának javítására Barki Katalin projektmenedzser

2 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében A pályázat célja A NymE közgyűjteményi hálózata a partner könyvtárakkal együttműködve támogassák: -a formális oktatáson kívüli önálló ismeretszerzést -a digitális írástudás fejlesztését -a módszertani paradigmaváltást -új tanulási stratégiák kialakítását

3 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében A pályázat célja A NymE közgyűjteményi hálózata a partner könyvtárakkal együttműködve támogassák: -a kompetencia alapú oktatást az óvodától a felnőttkorig -az élethosszig tartó tanulás igényének kifejlesztését -a távoli, 24 órában elérhető szolgáltatások fejlesztését

4 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Együttműködők NymE Könyvtári Hálózat NymE Könyvtári Hálózat

5 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Együttműködők Közoktatás Szivárvány Óvoda Mesevár Óvoda „Aranyhíd” Bercsényi Miklós Á lt. I. Brenner János Óvoda, Á. I. és Koll. Gothard Jenő Á. I. Neumann János Á. I. Paragvári Utcai Á. I. Reguly Antal Á. I. Móra Ferenc Á. I. és A. M. I Puskás Tivadar Fém- és Villamosipari Szakképző I. és Koll. Gépipari és Informatikai Műszaki Szakközépisk. és Koll. Kanizsai Dorottya Gimn. Nagy Lajos Gimn. Térségi együttműködés: –Berzsenyi Dániel Könyvtár –Dr. Bendefy László Városi Könyvtár –Galgóczi Erzsébet Városi Könyvtár Szakterületi együttműködés: –OFI – OPKM –Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet –Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

6 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében A pályázat célcsoportjai egyetemi hallgatók és oktatók könyvtárosok, könyvtárostanárok óvónők, pedagógusok általános- és középiskolai diákok a régió lakosai

7 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Megvalósítás

8 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Katalógusok bővítése Miért jó az egyetemnek? a tudástartalmak széleskörű hozzáférhetősége a dokumentumok bekerülnek az ODR szolgáltatásába Magyar Országos Közös Katalógus

9 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Magyar Országos Közös Katalógus

10 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Tudástár az egyetemen Projektek kapcsolódása az NymE-en keletkezett tudástartalmak gyűjtésére feldolgozására szolgáltatására A projektben vállalt tartalom: Szakdolgozatok TDK dolgozatok Tananyagok AV dokumentumok Helyismereti dokumentumok Képkönyvtár

11 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Többnyelvű weblapok Nyitás a világhálóra Kapcsolatok bővülése Kéthetente frissítés Interaktivitás

12 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Könyvtári portálok Egyetemi Közoktatási

13 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Retrospektív konverzió

14 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Olvasásnépszerűsítés

15 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Író-olvasó találkozók Bosnyák Viktória, Berg Judit, Gáspár Ferenc, 3-3 helyszínen

16 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Használóképzési programok Az óvodától a forrásközpontig, a meséskönyvtől az adatbázisig A színes krétától a digitális tábláig Ne csak keress, találj is! Használóképzés filmes eszközökkel Táborok: Vakációzzunk együtt! Iránytű a digitális erődbe! Egyetemre készülök Tini- és gólyagalopp Egy lépés a toleranciáért! Virtuális könyvtári séta

17 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Virtuális könyvtári séta

18 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Nem formális oktatás Rendhagyó szakórák Az élet dolgai – szabadegyetem Az olvasás-szövegértési kompetencia és könyvtárhasználat Iskolai könyvtárosok régiós konferenciája Projektzáró

19 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Szaktudás fejlesztése Akkreditált képzések indítása Irodalmi adatbázisok Digitalizálás, digitális dokumentumok közzététele az interneten Az Excel és a PowerPoint alkalmazási lehetőségei a pedagógus munkájában A könyvtárpedagógia módszertana Open Public Library

20 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Retrospektív konverzió rekord Használóképzés 4656 fő Nem formális oktatás 1588 fő Szaktudás megújítása 115 fő Akkreditált képzés 7 db Indikátorok - célértékek

21 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében SWOT analízis Erősségek a könyvtárak megjelenése a pályázati tevékenységben forrás biztosítása együttműködés erősítése kapcsolatrendszer bővülése a könyvtárosok elkötelezettsége a megvalósításban az országos közös katalógusba való kapcsolódás kiszélesedése adatbázisok építésének felgyorsítása rendezvények számának jelentős növekedése (nem formális) oktatási funkció erősödése a használóképzés módszertanának megújítása az elkészült produktumok Lehetőségek újabb pályázat kiírása a könyvtárosok kreativitásának kibontakoztatása a könyvtárosok önbizalmának növekedése a szakmai tudás megújításának igénye az elindított munkafolyamatok tovább vitele (retrospektív, oktatás stb.) a könyvtárak, könyvtártípusok közötti együttműködés sokrétűbbé tétele a felsőoktatás – közoktatás kapcsolatának erősítése az olvasói és használói létszám növekedése a nem hagyományos használóképzés és olvasásfejlesztő programok további színesítése, gazdagítása a könyvtár presztízsének emelése sajtónyilvánosság, mint PR fenntartása

22 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében SWOT analízis Gyengeségek a többcsatornás kommunikáció (közvetlen kapcsolat igénye) pénzügyi elszámolások lassúsága a pályázati kiírás nem tartalmazott egzakt összegeket (pl. konverzió díja, személyi megbízás óradíja, oktatók óradíja, sajtó bevonása a pályázatba stb. (-tól, -ig összegek ) Veszélyek a fenntartás időszakában forrás- elvonások (pénz, létszámleépítés) a kultúra, benne a könyvtár háttérbe szorulása a könyvtárhasználók alulmotiváltsága – a motiváltság fenntartásának bizonytalansága az internet szerepének túlhangsúlyozása különös tekintettel a tudományos munkára a könyvtárosok elkötelezettségének csökkenése nem lesz forrás újabb pályázat kiírására

23 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében Köszönet az Európai Uniós pályázati lehetőség kivívóinak az Európai Unió és a magyar állam támogatásának a projektekben résztvevőknek a megvalósítóknak és a külső szolgáltatóknak

24 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében A hangulatról

25 TÁMOP / „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "TÁMOP-3.2.4-08/1-2009-0011 „ Tudásdepó-Expressz” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések