Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék."— Előadás másolata:

1 Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék

2 Vizsgálataink egyik leggyakoribb kérdése, hogy van-e különbség/változás a kapott eredmények között? Több átlag különbségének vizsgálatára az egyszempontos varianciaanalízis szolgál. Az eljárás a kétmintás t-próba általánosításának tekinthető több minta esetére.

3 A varianciaanalízis ( One-way ANOVA) két fő lépésben számolható: 1.Az ANOVA első lépésében azt mutatja meg, hogy a minták azonos populációba tartoznak-e? Ha az első lépés eredménye szignifikáns (nem tartoznak egy populációba a mintáink), akkor vizsgálandó, hogy ténylegesen mely minták átlagai különböznek egymástól szignifikánsan? Ha az első lépés eredménye nem szignifikáns, akkor az átlagok közötti különbség sem szignifikáns, a számítás befejeződött. 2. A második lépés az „utólagos analízis, a páronkénti összehasonlítás, amit „Post Hoc” analízisnek is hívnak. Több módszerét is alkalmazzák, részünkről a Tukey-féle eljárásokat javasoljuk. A Post Hoc analízis megmutatja, hogy mely mintapárok átlagai közötti különbség szignifikáns.

4 Fábián Gy. – Zsidegh M.: A testnevelési és sporttudományos kutatások módszertana, 106-116. p. Fájl: ergo.sta A tankönyvi példa:

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20 De más értékeket is lekérhetünk, pl.:

21

22 Az ANOVA egyváltozós eljárás, de több váltózóra is lekérhető a számítás (hasonlóan a kétmintás t-próbához). A tankönyvi teljes példa:

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34 Fájl: eufit2004 ccc.sta

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49 The End of one-way ANOVA


Letölteni ppt "Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék."

Hasonló előadás


Google Hirdetések