Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia 2007-2013.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia 2007-2013."— Előadás másolata:

1 1 Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia

2 Készítette: Németh Viktória2 Egy kis bevezetés Számos sajátos vonással, egyediséggel bíró régió A turizmusfejlesztés céljából az alaperőforrások széles tárháza áll rendelkezésre: táji-természeti adottságok, tárgyi-fizikai örökségek, szellemi javak. A belföldi turizmus piacán az elsők között foglal helyet, míg a külföldi vendégkör vonzásában relatív versenyelőnyt tud felmutatni. A Régió turisztikai portfoliójának alakítása a 2007 – 2013 közötti időszakra az egészség-, az öko- és a kulturális turizmus adottságaira épülő keresletorientációt célozza meg.

3 Készítette: Németh Viktória3 A stratégia irányultsága A as időszakra vonatkozó turizmusfejlesztési stratégia optimista irányultságú. A Régió turizmusa növekedési szakaszban van és a nemzetközi turizmus trendjei, valamint a belföldi életszínvonal javulása révén növekvő keresletre lehet számítani mind a belföldi, mind a külföldi turisták részéről. A kínálati versenyképesség alakításával, a hatékony értékesítési és integrált marketingkommunikációs tevékenység alkalmazásával, valamint a hálózati együttműködések erősítésével valósulhatnak leginkább a kitűzött célok. Amennyiben megfelelő együttműködést sikerül megvalósítani, úgy Nyugat-Dunántúl sikeresen pályázhat a „Vezető Rekreációs Régió” címre.

4 Készítette: Németh Viktória4 Jövőkép és régió Egyedi karakterrel bíró területté válhat Hosszú távú pozícionálása többirányú:  egészségturizmus (rekreáció)  ökoturizmus  kulturális turizmus Turisztikai kínálata komplex egységként fokozza a régió „eladhatóságát” bel-és külhonban. Kiemelten fontos két világöröksége:  Pannonhalmi Bencés Főapátság  Fertő-táj Kiemelt üdülőkörzete:  Sopron-Kőszeg hegyalja

5 Készítette: Németh Viktória5 Kiemelt célcsoportok A fejlesztendő prioritások között három kiemelt célcsoport szerepel:  Ifjúság  Családok  Seniorok

6 Készítette: Németh Viktória6 SWOT elemzés ERŐSSÉGEK Földrajzi elhelyezkedés Jelentős termál- és gyógyvízkincs Vonzó természetföldrajzi adottságok Gazdag kulturális örökség Épített vonzerők Bővülő magán- és kereskedelmi szálláshely kapacitás Javuló szolgáltatási színvonal Magas életszínvonal Bővülő konferenciaturizmus helyszínek Sportolási lehetőségek Egyre népszerűbb incentive turizmus Folyamatos fürdőfejlesztések Erősödő határon átnyúló együttműködések Magas a külföldi közvetlen tőke- befektetések aránya. Kedvező ár-érték arány Jó közbiztonság.

7 Készítette: Németh Viktória7 GYENGESÉGEK közlekedési infrastruktúra egyenetlen kiépítettsége fejletlen észak-déli közlekedési (közúti és vasúti) kapcsolatok. Vonzerők kidolgozatlansága, elhanyagoltsága tematikus kínálat mennyisége nem kielégítő sok helyen nem ismerték még fel a turizmusban rejlő lehetőségeket. Jelentősek a finanszírozási problémák beutaztatás nem megfelelő szintje statisztikai régió és a turisztikai régió területe nem egyezik meg magánszféra és az állami szféra együttműködése alacsony szintű Turisztikai marketing gyengesége Érintett szervezetek szakmai felkészületlensége Kihasználatlan az EU- tagság

8 Készítette: Németh Viktória8 LEHETŐSÉGEK nő a belföldi turizmus, illetve a vállalkozói kedv Határmenti együttműködések sokasodnak. A 3. korosztály utazásainak száma dinamikusan növekszik növekvő kereslet a wellness, a gyógy- és termálfürdőzés irányába üzleti utazások, a konferencia és kongresszusi turizmus népszerűségének növekedése A természeti környezet minősége, az érintetlen természet vonzereje növekszik Erősödik a kulturális utazási motiváció Erősödik a gasztronómiai és borturizmus népszerűsége. Erősödik a kereslet a Világörökség-helyszínek felé

9 Készítette: Németh Viktória9 VESZÉLYEK Magyarország, mint turisztikai desztináció vonzereje tovább csökken A „versenyszellem” további erősödése miatt nem alakul ki partnerség Romló közbiztonság Környezeti terhelés növekedése A közúthálózat fejlesztésének elmaradása A gazdaságilag aktív népesség csökkenése Zalában, negatív mérlegű be- és kivándorlások Nyugdíj- és egészségbiztosító rendszerek megingása ill. összeomlása itthon, valamint a fő piacainkon A régió turisztikai vonzerejének és vendégforgalmának csökkenése, versenyhátrány kialakulása Külföldi ingatlanvásárlások miatt a regisztrált és adózó vendégforgalom csökkenése

10 Készítette: Németh Viktória10 A stratégia alapcéljai A régió versenyképességének és piaci részesedésének erősítése A fenntartható fejlődés lehetőségeinek megteremtése Turisztikai vonzerő erősítése tudatos termékfejlesztéssel és attrakciószervezéssel, arculatformálás az önálló turisztikai tájegységek fejlesztésének eredőjeként Humánerőforrás-fejlesztés, turisztikai vállalkozás- tanácsadási rendszer kialakítása, együttműködés erősítése Elérhetőség javítása

11 Készítette: Németh Viktória11 Fejlesztési irányok meghatározása (prioritások) 1. Egészségturizmus integrált fejlesztése 2. Öko-turizmus feltétel és eszközrendszerének fokozása 3. Kulturális turizmus fejlesztése 4. Család-barát regionális desztináció-fejlesztés 5. Ifjúsági turisztikai kínálat bővítése, minőség-fejlesztése 6. Senior turizmus feltételrendszerének fejlesztése 7. Falusi turizmus 8. Aktív turizmus: kerékpár, víziturizmus fejlesztése 9. Bor- és gasztronómia 10. Hivatásturizmus fejlesztése


Letölteni ppt "1 Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia 2007-2013."

Hasonló előadás


Google Hirdetések