Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közigazgatási technológia A közigazgatási technológia alapkérdései KRF © 2005.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közigazgatási technológia A közigazgatási technológia alapkérdései KRF © 2005."— Előadás másolata:

1 Közigazgatási technológia A közigazgatási technológia alapkérdései KRF © 2005

2 A tantárgy főbb fejezetei A közigazgatási technológia alapkérdései Irodafejlesztési koncepciók Ügyiratkezelés rendszerei, szervezete technológiája, folyamata Nyilvántartások karakterisztikája, nyilvántartás tervezése Ügymenetvizsgálat, ügymenetmodell, egymenetes ügyintézés Minőség, hatékonyság a közigazgatásban E-government, fejlődése és technikái MITS, MEKIK, interoperabilitás E-önkormányzat KRF © 2005

3 A közigazgatási technológia alapkérdései Közigazgatás:  szakigazgatási rendszer, azaz az állami szervek olyan elkülönült alrendszere, amely az állami akarat gyakorlati végrehajtásának megszervezését hivatásos apparátussal az egész társadalomra kiterjedően látja el  az államra háruló közszolgáltatások megvalósítására rendelt szervezet és tevékenység, az állam feladatainak tényleges megvalósítása Technológia:  az ember, gép, piac, társadalom közötti komplex kapcsolatrendszer  adott tevékenységet támogató technikai háttérelemek (gépek, berendezések, szoftverek, stb.) és eljárási módok összessége KRF © 2005

4 A közigazgatási technológia alapkérdései Közigazgatási technológia: Mindazon technikai berendezések, elemek illetve eljárási módszerek összessége, melyek a közigazgatáshoz, mint az állami feladatok gyakorlati megvalósulásához közvetlenül köthetők, azt támogatják, optimális esetben hatékonyságát és eredményességét fokozzák. 3 alapvető kérdés!?  Mit? ( állam feladatai, azok határai)  Hogyan? (technológia)  (Kinek?) (adatvédelem – jogosultság) KRF © 2005

5 A közigazgatási technológia jelentősége A közigazgatás közszolgáltatás egyik alrendszere  állampolgári elvárások!!! Hatékonyság, költségtakarékosság Minőség Átláthatóság Adatbiztonság, adatvédelem KRF © 2005

6 A közigazgatási technológia jelentősége Állampolgári elvárások: Globalizált a világ! Technológiai forradalom korát éljük! IT (információs társadalom) FELGYORSULT HÉTKÖZNAPOK NÖVEKVŐ INFORMÁCIÓHALMAZ MAGASABB ELVÁRÁSOK KRF © 2005

7 A közigazgatási technológia jelentősége Hatékonyság, költségtakarékosság: Megváltozott az állam funkciójáról alkotott kép!  A klasszikus értelemben vett szociális állam, a „jóléti államok” kora lejárt! MAGYARORSZÁGON IS! Állami bevételek végesek, államapparátusi létszám ésszerűség határain belül minimálisra szorítandó! (állami oldalról) Tovagyűrűző hatások KRF © 2005

8 A közigazgatási technológia jelentősége Minőség: Precizitás Rugalmasság Gördülékenység Eljárási idő lerövidülése Ügyfélbarát eljárás KRF © 2005

9 A közigazgatási technológia jelentősége Átláthatóság: Állami apparátus:  felelősségi hatáskör  információ útja  adatok elérhetősége Állampolgárok  kompetencia  szükséges adatok, dokumentumok köre  egyértelmű útmutatás KRF © 2005

10 A közigazgatási technológia jelentősége Adatvédelem, adatbiztonság: Személyiségi jogok Jogosultságok Nemzeti adatkincs E-security KRF © 2005

11 Aktuális: e-közigazgatás Modernizáció Haszon hatékonysági nyereség befektetői haszon (versenyszféra) elsődleges haszonélvező: A KORMÁNY (68%)

12 Irodalomforrás Budai Balázs Benjámin: E-government, avagy kormányzati és önkormányzati kihívások az on-line demokrácia korában. Aula Kiadó, Budapest p.

13 Köszönöm figyelmüket!!! KRF © 2005


Letölteni ppt "Közigazgatási technológia A közigazgatási technológia alapkérdései KRF © 2005."

Hasonló előadás


Google Hirdetések