Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Villamos fékezés Kompakt építésmód Programmozható (ABS, ESP, stb.) Kieg. funkciók lehetségesek Egyszerű szerelés Áramfelvétel 2 A (tartás) 50 A-ig (ABS)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Villamos fékezés Kompakt építésmód Programmozható (ABS, ESP, stb.) Kieg. funkciók lehetségesek Egyszerű szerelés Áramfelvétel 2 A (tartás) 50 A-ig (ABS)"— Előadás másolata:

1

2 Villamos fékezés Kompakt építésmód Programmozható (ABS, ESP, stb.) Kieg. funkciók lehetségesek Egyszerű szerelés Áramfelvétel 2 A (tartás) 50 A-ig (ABS) 42 V esetén Ergonómia javítása (pedál modul) Hátrányok mint előbb A rugózatlan tömegek növekedése Rendszerek/komponensek: „X-by-Wire

3

4 Rendszerek/komponensek: EVT Vill. szelepműködtetés, elv Elektromágneses Villamos motoros

5 Rendszerek/komponensek: EVT Villamos szelepműködtetés Elmarad a vezértengely, fogasszíj/vezérműlánc Szelepfojtási veszteségek elmaradása Optimális szelepvezérlési idők Egyedi szelepvezérlési idők Üzemanyagmegtakarítás 15 %-ig Benzin-közvetlen befecskendezés konkurrense (Még?) zajkeltés Költségek, igényes elektronika

6 Energiamenedzsment Az energiaellátás problémái „Energiamenedzsment” ma Árambalanszírozás „Fekve maradások” minimalizálása Generátor, akkumulátor túlméretezése Üresjárati fordulatszám megemelése Egyes fogyasztók pulzált lekapcsolása Komfortcsökkenés elkerülése Fogyasztók nagy száma Komfortreleváns vill. rendszerek bővülése Generátor, akkumulátor méretezése

7 Energiamenedzsment Energiaellátás holnap Hierarchikus döntéshozatal Helyzettől függő döntéshozatal Az akkumulátormenedzsment vezérlése Áramfogyasztás szabályozása Komfortcsökkenés elkerülése Magas fokon biztonságos Magas fokon „vízszintes” funkciók

8 Energiamenedzsment Energiamenedzsment, mint horizontálisan működő funkció

9 A 42 V-os fedélzeti hálózat szabványosítása A fórum 1996 évi határozata 1996 nov.-ben a FAKRA-nak és a VDA-nak bemutatva 1997 szept.-ben akceptálták Az AGN 1. Találkozója 1998 áprilisában, 10 résztvevő (DaimlerChr., Renault, Lisa Dräxlmeier, Siemens, Bosch, TÜV Autom. Süd, Sican) Alap „Specifikációs javaslat 14V/42V….-ra” (DaimlerChr., BMW), a fórum 1997-ben elfogadta

10 A 42 V-os fedélzeti hálózat szabványosítása Innováció A feszültségeknek a vezetékekhez történő specifikációja, az „okozó elv” bevezetésével a zavarok csökkentése

11 „Szabványosítás” munkacsoport (AGN)

12 A szabványosítási tevékenység célja Nem foglalkozik meghat. technológiák specifikációjával (architektúra, akkumulátor) Gyártók és beszállítók közötti összhang Követelmények egyszerűsítése Az „okozó” elv bevezetésével költségcsökkentés Nemzetözi szabvány, nemzetközileg összehangolt Lehető leggyorsabb elfogadás

13 A szabványosítás: eredmények FAKRA AA-I 3 akceptálja a tervezet címében a „42 V”-ot Indoklás 2000 április: AGN elfogadja a tervezetet, FAKRA/ISO-hoz benyújtva A „42 V” fogalmat ebben az összefüggésben nemzetközileg elfogadták A „36 V” az ólom-savas akkumulátort „rögzítené” A „névleges feszültség”-et nem az akkufeszültséghez kötik (ISO - tervezet

14 A szabványosítás: eredmények Villamos és elektronikus gépjármű-felszerelések 42 V-os fedélzeti hálózathoz 1. rész: Általános meghatározások 2. Rész: 42 V-os rendszerek/komponensek villamos igénybevétele

15 A szabványosítás: eredmények

16

17

18 A szabványosítás: definiciók


Letölteni ppt "Villamos fékezés Kompakt építésmód Programmozható (ABS, ESP, stb.) Kieg. funkciók lehetségesek Egyszerű szerelés Áramfelvétel 2 A (tartás) 50 A-ig (ABS)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések