Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

NYITOTT KAPUK 2003. október 22. SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM GYŐR KÖZLEKEDÉSMÉRNÖKI SZAK VASÚTI (KÖTÖTTPÁLYÁS) KÖZLEKEDÉSI SZAKIRÁNY KÖZLEKEDÉS TANSZÉK.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "NYITOTT KAPUK 2003. október 22. SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM GYŐR KÖZLEKEDÉSMÉRNÖKI SZAK VASÚTI (KÖTÖTTPÁLYÁS) KÖZLEKEDÉSI SZAKIRÁNY KÖZLEKEDÉS TANSZÉK."— Előadás másolata:

1 NYITOTT KAPUK október 22. SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM GYŐR KÖZLEKEDÉSMÉRNÖKI SZAK VASÚTI (KÖTÖTTPÁLYÁS) KÖZLEKEDÉSI SZAKIRÁNY KÖZLEKEDÉS TANSZÉK

2 Témakörök Elméleti képzés Gyakorlati képzés Elhelyezkedési és karrierlehetőségek Vasút jelentősége Stratégiai esélyek Bemutató

3 Szakirányú elméleti képzés technika: pálya, járművek, bizt. berendezések üzemeltetés/üzem: személysz., árusz., üzemir. üzemgazdaság informatika üzembiztonság szervezet szolgáltatások EU-konformitás

4 Szakirányú gyakorlati képzés vasútüzemi labor (modellvasút) forgalmi szimulációs kabinet szakirányú kirándulások (Záhony, Vasúttörténeti Park, Fonyód stb.) 2. év után 4 hetes nyári szakmai gyakorlat (MÁV Rt., GySEV Rt.) 7. féléves prakting (MÁV Rt.-nél stb.)

5 Elhelyezkedés és karrier MÁV Rt., GySEV Rt., BKV, DKV stb fő/év igény (csak a MÁV Rt.-nél!) külön esély (elöregedett szakgárda) EU-szolgálat ösztöndíjak, mentori rendszer területlefedő szervezet (több mint 600 állomás) ingyenes utazás (belföld-külföld, család)

6 Vasút jelentősége 150 éve (nemzetgazdaság, társadalom, környezet) legnagyobb magyar vállalat - közlekedési alágazat (700 Mrd Ft vagyon, 100 leányvállalat, fő) 100 %-os állami vállalat jövőbeni esélyek: több vállalatra bomlás, új vasútvállalatok, regionalizálás, magánvasutak, EU-vasutak)

7 Stratégiai esélyek EU közlekedéspolitika = vasút „revitalizációja” közlekedési verseny (1/2x repülő - 2x közút) műszaki rehabilitáció (vonalak, állomások, határátmenetek, új termékek: nagysebességű vasutak, kombifuvarozás stb., villamosítás, regionális vasutak) nagy biztonság környezet- és életminőség-barátság

8 Összefoglaló következtetés A VASÚTNAK VAN JÖVŐJE A VASÚTI KÖZLEKEDÉSI SZAKIRÁNY BIZTOS MUNKAHELY STRATÉGIAI SZAKMA

9 Bemutató MÁV RT. SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI ÜZLETÁG

10 A VASÚTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI ÜZLETÁG

11 A vasúti személyszállítás A vasúti személyszállítás szerepe A MÁV egyik alaptevékenysége, amelyet meghatároz az állami megrendelés. A megrendelés teljesítése állami jóváhagyás és hatósági ár alkalmazásával történik. A társadalmi mobilitás egyik alappillére. Feladata A vasúti személyszállítás közszolgáltatás, amely a nagyvárosok között gyors, biztonságos és komfortos utasszállítást és elővárosi forgalmat bonyolít le. A z üzletág alaptevékenysége a MÁV vonalhálózatához kapcsolódóan az állami megrendelések és a piaci igények kielégítését célzó komplex személyszállítási logisztikai folyamat szervezése, a vasúti személyszállítási tevékenység irányítása és felügyelete.

12 A vasúti személyszállítás logisztikai rendszere

13 Közlekedési munkamegosztás

14 A személyszállítási üzletág külső környezete SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI ÜZLETÁG

15 Versenyképességünk portfóliómátrixa

16 A személyszállítás stratégiai elemei, belső összefüggései A személyszállítás stratégiai elemei, belső összefüggései

17 A marketingstratégia fő irányai

18 Jelenlegi termékeink

19 A személyszállítás kiemelt vasútvonalai

20 A vasúti személyszállítás konkurens relációi

21 Fő vasúti irányok Európában

22 Nemzetközi stratégiai útirányok

23 Belföldi IC forgalom kiterjesztése

24 Elosztótengely Európa két fordítókorongja között

25 A MÁV Rt. munkaszervezete SZOLGÁLTATÁS ÜZLET ingatlangazdálkodási üzletág biztonsági igazgató biztonsági igazgató kommunikációs igazgató kommunikációs igazgató belső ellenőrzési igazgató belső ellenőrzési igazgató jogi igazgató jogi igazgató vezérigazgató titkárság projektigazgató pénzügyi vezérigazgató-h pénzügyi vezérigazgató-h humán vezérigazgató-h humán vezérigazgató-h szolgáltatási főigazgató szolgáltatási főigazgató stratégiai vezérigazgató-h stratégiai vezérigazgató-h IRÁNYÍTÁS pályavasúti üzletág gépészeti üzletág árufuvarozási üzletág személyszállítási üzletág

26 Személyszállítási Üzletág szervezeti struktúrája Tarifa osztály Marketing- logisztikai osztály Marketing osztály üzletági irányítás végrehajtás Elemzési és kontrolling osztály Tervezési osztály Marketing igazgató Kontrolling igazgató Üzemeltetési igazgató Szolgáltatás- tervezési osztály Szolgáltatás- felügyeleti osztály Eszközgazdál- kodási osztály Technológiai osztály Értékesítési és ügyfélszolgálati osztály Műszaki osztály Területi Személyszállítási Központok Értékesítési Központ Szolgáltatás-felügyeleti Központ Utasellátó Központ Titkárság Üzletágvezető

27 Komárom a Ózd a c a Kiskunhalas a 100a 120 Püspökladány Kaposvár 5 30a Tapolca Hatvan Celldömölk Békéscsaba Miskolc 750 fő Mezőhegyes Sárbogárd Szombathely 600 fő Győr Cegléd 39 Kecskemét Füzesabony Szeged 860 fő Debrecen 1060 fő Mátészalka Nyíregyháza Záhony Szolnok Rajka Hegyeshalom V.varsány Budapest 1980 fő (Déli,Keleti,Nyugati) Pécs 770 fő Boba Ukk Körmend Szentgotthárd Rédics Murakeresztúr Zalaszentiván Z.grót Zalalövő Keszthely B.szentgyörgy Fonyód Kőszeg Porpác Kisbér Pápa Almásfüzitő Tatabánya Veszprém Gysev Sopron Somogyszob Nagyatád Dombóvár -alsó Tamási Pincehely Csajág Rétszilas Balatonfüred Börgönd Lepsény Paks Dunapataj Kalocsa Gyékényes Barcs Középrigóc SellyeVillány Mohács Bátaszék Komló Szentlőrinc Godisa Szekszárd Baja Balassagyarmat Drégelypalánk Diósjenő Galgamácsa Aszód Kisterenye Mátramindszent Mátranovák Homokterenye Somoskőújfalú Ipolytarnóc Gyöngyös Vámosgyörk Kál- Kápolna Eger Ujszász Szajol Tiszatenyő Putnok Bánréve K.barcika Rudabánya Tornanádaska Hidasnémeti Sajóecseg Sátoraljaújhely Görögszállás Mezőzombor Tokaj Kisvárda Vásárosnamény Nyékládháza Mezőcsát Tiszapalkonya Tiszalök Ohat- Pusztakócs Tiszafüred Kisújszállás Karcag Apafa Nagykálló Nyíradony Nyírbátor Kocsord Ágerdőmajor Zajta Csenger Nyírábrány Létavértes Nagykereki Biharkeresztes Kőrösnagyharsány Vésztő Szeghalom Sáránd Gyoma Mezőtúr Szarvas Kisszénás Kondoros Gyula Kétegyháza Murony BékésKötegyán Battonya Orosháza Kunszentmárton Szentes Makó Hódmezővásárhely Röszke Kelebia Bácsalmás Kiskunmajsa Kiskőrös Fülöpszállás Törökfáj Lakitelek Kunszentmiklós- Tass Kiskunfélegyháza Mezőfalva Dunaújváros Magyarboly Szob Esztergom Tokod Dorog Csorna Szombathely Celldömölk Területi Személyszállítási Központok és egyben csomópontok is Személyszállítási Csomópontok Salgótarján Forgalmi Csomóponti Főnökség Vonatkísérő Telepállomás ( tervezett) Siklós Karbantartóhely és személykocsi telepállomás Lökösháza Ajka Győrszabadhegy Harka Vasvár Lenti Zirc Környe Oroszlány Pötréte Szil-Sopronnémeti Hajmáskér Rábapordány Bősárkány Győrszemere Hodos Mosonszolnok Nyúl Sárpentele Polgárdi- Ipartelepek Balatonfőkajár Fenékpuszta Bajánsenye Székesfehérvár Szerencs Vác Dombóvár Nagykanizsa Zalaegerszeg P.szabolcs Szabadbattyán Felsőbáránd Kiscséripuszta Felsőrajk Baja Dunafürdő Pörböly Ménfőcsanak Bakonyszombathel y Szabadegyház a Nemti Hort- Csány Szászberek Taksony Dunavarsány Gyón Herná d Törökszentmiklós Csengele Tiszajenő alsó Óbög Mezőtárkány Erdőtelek 118 Tarcal Püspökladány- Vásártér Siófok TERÜLETI SZEMÉLYSZÁLLÍTÓ KÖZPONTOK ÉS HATÁRAIK Regionális vasút

28 3. A Területi Személyszállítási Központ feladatai MARKETING Pénztárfelügyelet Utaskiszolgálás Vonatkíséret Oktatás, vizsgázt. Marketing Értékesítés Ügyfélszolgálat ÜZEMELTETÉS Személyszállítás tervezése, ellenőrzése, operatív irányítása Vezénylés irányítása Kocsigazdálkodás Védelmi ügyek KONTROLLING Üzemgazdaság Költséggazdálkodás Kontrolling Adatfeldolgozás Humán- és pénzügyi szolgáltatások igénylése TERÜLETI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI KÖZPONT VEZETÉSE SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI FŐNÖKSÉGEK

29 SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI FŐNÖKSÉG VEZETÉSE ÉRTÉKESÍTÉS Pénztárak működtetése, ellenőrzése Utaskiszolgálás Vonatkíséret Oktatás Értékesítés ÜZEMELTETÉS Személyszállítási techn. végrehajtása operatív irányítása Vezénylés Kocsiüzemeltetés Védelmi feladatok Szolg. megrendelés Kocsitisztítás KONTROLLING Adatszolgáltatás (GIR) Humán-, anyagellátási és pénzügyi szolgáltatás igénylése 3. A Személyszállítási Főnökség feladatai

30 4. Az üzletág létszámváltozása fő fő frontember 430 fő 220 fő

31 A személyszállítás humánstratégiája

32 FIATALÍTÁS DEMOGRÁFIAI ÖSSZETÉTEL JAVÍTÁSA év 40 év MUNKA- TÁRSAK VEZETŐK év 53 év Eredményeink: a humánerőforrás fejlesztése Eredményeink: a humánerőforrás fejlesztése

33 Munkatársakkal szembeni elvárások, a képzés alapvető célkitűzései legyen kreatív számítógépes felhasználó. A jó munkatárs… beszéljen elfogadható szinten egy idegen nyelvet. értsen egy szakterülethez az átlagnál jobban. tudja a személyszállítás legjellemzőbb adatait. képes legyen több munkakört ellátni. ismerje a komplex személyszállítási folyamatot, valamint a szakigazgatóság rövid- és középtávú céljait.

34 SZEMÉLYZETFEJLESZTÉS - ÉLETPÁLYA-MENEDZSELÉS Munkaerő-struktúra tervszerű átalakítása Karrierterv készítés Pályakezdők beilleszkedésének segítése, mentori rendszer, oktatási, képzési program Frontemberek képzése, belső vezetői tréningek, szakmai tanfolyamok Személyiségjegyek fejlesztése - alkotói légkör megteremtését elősegítő tréningek szervezése Eredményeink: a humánerőforrás fejlesztése

35 Megbízható munkahely A MÁV megbízható munkahely, ahol érték a hasznosuló emberi tudás és a becsületes alkotómunka. A MÁV megbízható munkahely, ahol érték a hasznosuló emberi tudás és a becsületes alkotómunka.

36 KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI ÜZLETÁG a Személyszállítási Üzletág nevében!


Letölteni ppt "NYITOTT KAPUK 2003. október 22. SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM GYŐR KÖZLEKEDÉSMÉRNÖKI SZAK VASÚTI (KÖTÖTTPÁLYÁS) KÖZLEKEDÉSI SZAKIRÁNY KÖZLEKEDÉS TANSZÉK."

Hasonló előadás


Google Hirdetések