Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)"— Előadás másolata:

0 PR, a bizalomépítés művészete „Dolgozz jól és beszélj róla!”
Konczosné dr. Szombathelyi Márta

1 Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi 11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) 12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) 13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása 14. A házi dolgozatok értékelése 1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része 2.PR-elméletek 3.A PR szakma története 4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése 5.A PR tevékenység eszközei 6. A PR tevékenység részterületei 7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR (CSR)

2 4.A PR tevékenység folyamata, tervezése, értékelése, PR-ügynökségek
A PR tevékenység munkafolyamata A RACE-modell A SMART-modell Az ötlépcsős modell Az ügynökségi munka Szeles-féle folyamatmodellje Tervek a PR tevékenységben A tervezés szakmai folyamata Tervezési szempontok A tervek megvalósításával kapcsolatos minimális követelmények A PR tevékenység értékelése Jelentősége, értelmezése, alapelvei, szabályai, módszerei

3 A PR tevékenység munkafolyamata/1.
A RACE-modell (4 szakaszú) A PR tevékenység nemzetközileg legismertebb konstrukciója Research (kutatás, a probléma meghatározása) Action (akciótervezés) Communication (megvalósítás – kommunikáció) Evaluation (ellenőrzés - kiértékelés) A SMART-modell (5 szakaszú) Ledingham 5 lépcsős modellje Scan (környezetfigyelés) Map (feltérképezés – helyzet-meghatározás) Roll-out (megvalósítás) Track (ellenőrzés) SMART-RACE A két modell alapjában megegyezik, a kutatási munkafázis kettéosztását kivéve

4 A PR tevékenység munkafolyamata/2.
Az ötlépcsős modell Az amerikai PR szövetség (PRSA) modellje Kutatás (probléma-meghatározás, célkitűzés, stratégia) A célközönség meghatározása A program tartalma A program irányítása Kutatás (a program sikerének értékelése) Közös vonások a 3 modellben Ciklikusság A kutatás jelentősége, a program kutatás általi megalapozottsága

5 Az ügynökségi munka Szeles-féle folyamatmodellje és a nemzetközi előírások
Szakmai szolgáltatás (az ügyfél és a PR szolgáltató közti kapcsolat folyamata) Elemei (döntési pontok, csal az ügyfél pozitív válasza esetén folytatódik): Ajánlat A PR program végső tervezete A PR program megvalósítási folyamata A PR program megvalósítása során jelentkező változtatási igények A PR program teljesítettségének értékelése Nemzetközi előírások Briefing (eligazítás, a munkához szükséges információk) Kutatás és tervezés Dokumentálás Megvalósítás Értékelés „Az ügynökségek akkor szolgálják az ügyfeleiket, ha teljes erőbedobással igyekeznek elérni ügyfeleik üzleti céljait, és ezért tisztességes árat számolnak fel”

6 Tervek a PR tevékenységben
Többszörösen korlátozott „játéktér” Egyedi tervek Általános írott és íratlan szabályok (rendeletek, törvények, szokások, nemzetközi és hazai etikai normatívák) 3 féle terv (hierarchikus viszonyban) Stratégiai terv Nem konkrét akciók, hosszú távon érvényes célkitűzések Ált. 3-5 év, de lehet év is Taktikai terv Ált. éves szinten készül, de rövidebb is lehet Akcióterv (kampány) A kampányok sokféle típusa (tudatosság növelése, tájékoztatás, köznevelés, attitűd és magatartás megváltoztatása vagy megerősítése) előnyben a direkt kommunikáció (tárgyalás, találkozó, fogadás, bál, termékbemutató)

7 A tervezés szakmai folyamata (SWOT-analízis)
ERŐSSÉGEK (Strengths) GYENGESÉGEK (Weaknesses) LEHETŐSÉGEK (Opportunities) VESZÉLYEK (Threats)

8 A tervezés szakmai folyamata (háttéranalízis)

9 Célcsoportok képzése Célközönség meghatározása A program tartalma
A közönség kisebb, homogénebb csoportokra osztása növeli a kommunikáció hatékonyságát Közön-ség Szeg-mensek Jellem-zőik Fontos-sági sorrendjük Közönségszegmens Célkitű-zés Módsze-rek Eszközök

10 A tervezés folyamata Az üzenetek meghatározása
Fő- és kiegészítő üzenetek Kommunikációs eszközök tervezése Költségtervezés (Cost – dologi kiadás, Fee - munkadíj) Eszköz Összeg Ütemezés Üzenet

11 A hatékony kommunikáció 10 szabály Sam Black professzor szerint
1.Mindig ragaszkodj az igazsághoz és a teljes körű információhoz! 2.Üzeneted legyen egyszerű és lényegre törő! 3.Ne igyekezz túl erőszakosan eladni az árud, kerüld a túlzást! 4.Ne felejtsd el, higy a közönséged fele nő! 5. Keresd a drámait, ne tedd a kommunikációt unalmassá! 6. Csomagold a üzenetet megfelelően (ne túl díszes, ne túl extravagáns)! 7.Mindig fordíts időt a közvélemény meghallgatására! 8.Ne felejtsd el, hogy a folyamatosság létfontosságú! 9.Próbálj pozitív és építő lenni a kommunikáció minden vonatkozásában! 10.Cselekedj, ne csak reagálj!

12 A PR tevékenység komplex értékelése/1.
USA: 1960-as évektől fokozódó érdeklődés a nagy kutatási programok megrendelői az amerikai elnökök: Kennedy, Johnson, Nixon Európa: 1980-as, 90-es évektől kap fokozott szakmai jelentőséget „Achilles-sarok”: Hogyan lehet, sőt lehet-e mérni a PR tevékenység eredményességét? Disztribúciós statisztika (megszámolni az interjúkat, a sajtókiadványokat, a beszédeket stb.) Médiatartalom elemzése Célcsoport-elemzés (célcsoportra gyakorolt hatás) Statisztikai elemzés (fizikai reakciók: látogatók száma, kiadványt megvásárlók száma) Kommunikációs audit (a szervezet kommunikációs csatornáinak elemzése) Panaszok elemzése

13 A PR tevékenység komplex értékelése/2.
Fókuszcsoportos megkérdezés Mélyinterjúk Felmérések Elő- és utótesztek Diszkrét adatgyűjtés Kísérleti tanulmány A tevékenység eredménye

14 A public relations szakember


Letölteni ppt "Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések