Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”"— Előadás másolata:

1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!” Konczosné dr. Szombathelyi Márta

2 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 1 Tananyagbeosztás ^1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része ^2.PR-elméletek ^3.A PR szakma története ^4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése ^5.A PR tevékenység eszközei ^6. A PR tevékenység részterületei ^7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR (CSR) ^8.Hírnév, imázs ^9.Sajtókapcsolatok (Media Relations) ^10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi ^11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) ^12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) ^13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása ^14. A házi dolgozatok értékelése

3 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 2 4.A PR tevékenység folyamata, tervezése, értékelése, PR-ügynökségek ^A PR tevékenység munkafolyamata vA RACE-modell vA SMART-modell vAz ötlépcsős modell ^Az ügynökségi munka Szeles-féle folyamatmodellje ^Tervek a PR tevékenységben vA tervezés szakmai folyamata vTervezési szempontok vA tervek megvalósításával kapcsolatos minimális követelmények vA PR tevékenység értékelése vJelentősége, értelmezése, alapelvei, szabályai, módszerei

4 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 3 A PR tevékenység munkafolyamata/1. ^A RACE-modell (4 szakaszú) vA PR tevékenység nemzetközileg legismertebb konstrukciója w Research (kutatás, a probléma meghatározása) w Action (akciótervezés) w Communication (megvalósítás – kommunikáció) w Evaluation (ellenőrzés - kiértékelés) ^A SMART-modell (5 szakaszú) vLedingham 5 lépcsős modellje w Scan (környezetfigyelés) w Map (feltérképezés – helyzet-meghatározás) w Action (akciótervezés) w Roll-out (megvalósítás) w Track (ellenőrzés) ^SMART-RACE vA két modell alapjában megegyezik, a kutatási munkafázis kettéosztását kivéve

5 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 4 A PR tevékenység munkafolyamata/2. ^Az ötlépcsős modell vAz amerikai PR szövetség (PRSA) modellje w Kutatás (probléma-meghatározás, célkitűzés, stratégia) w A célközönség meghatározása w A program tartalma w A program irányítása w Kutatás (a program sikerének értékelése) ^Közös vonások a 3 modellben vCiklikusság vA kutatás jelentősége, a program kutatás általi megalapozottsága

6 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 5 Az ügynökségi munka Szeles-féle folyamatmodellje és a nemzetközi előírások ^Szakmai szolgáltatás (az ügyfél és a PR szolgáltató közti kapcsolat folyamata) ^Elemei (döntési pontok, csal az ügyfél pozitív válasza esetén folytatódik): vAjánlat vA PR program végső tervezete vA PR program megvalósítási folyamata vA PR program megvalósítása során jelentkező változtatási igények vA PR program teljesítettségének értékelése ^Nemzetközi előírások vBriefing (eligazítás, a munkához szükséges információk) vAjánlat vKutatás és tervezés vDokumentálás vMegvalósítás vÉrtékelés ^„Az ügynökségek akkor szolgálják az ügyfeleiket, ha teljes erőbedobással igyekeznek elérni ügyfeleik üzleti céljait, és ezért tisztességes árat számolnak fel”

7 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 6 Tervek a PR tevékenységben ^Többszörösen korlátozott „játéktér” vEgyedi tervek vÁltalános írott és íratlan szabályok (rendeletek, törvények, szokások, nemzetközi és hazai etikai normatívák) ^3 féle terv (hierarchikus viszonyban) vStratégiai terv w Nem konkrét akciók, hosszú távon érvényes célkitűzések w Ált. 3-5 év, de lehet év is vTaktikai terv w Ált. éves szinten készül, de rövidebb is lehet vAkcióterv (kampány) w A kampányok sokféle típusa (tudatosság növelése, tájékoztatás, köznevelés, attitűd és magatartás megváltoztatása vagy megerősítése) w előnyben a direkt kommunikáció (tárgyalás, találkozó, fogadás, bál, termékbemutató)

8 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 7 A tervezés szakmai folyamata (SWOT-analízis) ERŐSSÉGEK(Strengths)GYENGESÉGEK(Weaknesses) LEHETŐSÉGEK(Opportunities)VESZÉLYEK(Threats)

9 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 8 A tervezés szakmai folyamata (háttéranalízis) hírnév értéke- lések konku rencia személy zet tulajdo nosok politi kusok törvényekK+F szervezeti kultúra trendek Külső-belső hatások Pénzügyi jelentések fogyasztókimage

10 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 9 Célcsoportok képzése ^Célközönség meghatározása ^A program tartalma ^A közönség kisebb, homogénebb csoportokra osztása növeli a kommunikáció hatékonyságát Közön- ség Szeg- mensek Jellem -zőik Fontos -sági sorrend jük Közönség szegmens Célkitű- zés Módsze- rek Eszközök

11 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 10 A tervezés folyamata ^Az üzenetek meghatározása vFő- és kiegészítő üzenetek ^Kommunikációs eszközök tervezése ^Költségtervezés (Cost – dologi kiadás, Fee - munkadíj) EszközÖsszegÜtemezésÜzenet

12 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 11 A hatékony kommunikáció 10 szabály Sam Black professzor szerint 1.Mindig ragaszkodj az igazsághoz és a teljes körű információhoz! 2.Üzeneted legyen egyszerű és lényegre törő! 3.Ne igyekezz túl erőszakosan eladni az árud, kerüld a túlzást! 4.Ne felejtsd el, higy a közönséged fele nő! 5. Keresd a drámait, ne tedd a kommunikációt unalmassá! 6. Csomagold a üzenetet megfelelően (ne túl díszes, ne túl extravagáns)! 7.Mindig fordíts időt a közvélemény meghallgatására! 8.Ne felejtsd el, hogy a folyamatosság létfontosságú! 9.Próbálj pozitív és építő lenni a kommunikáció minden vonatkozásában! 10.Cselekedj, ne csak reagálj!

13 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 12 A PR tevékenység komplex értékelése/1. ^USA: 1960-as évektől fokozódó érdeklődés va nagy kutatási programok megrendelői az amerikai elnökök: Kennedy, Johnson, Nixon ^Európa: 1980-as, 90-es évektől kap fokozott szakmai jelentőséget ^„Achilles-sarok”: Hogyan lehet, sőt lehet-e mérni a PR tevékenység eredményességét? vDisztribúciós statisztika (megszámolni az interjúkat, a sajtókiadványokat, a beszédeket stb.) vMédiatartalom elemzése vCélcsoport-elemzés (célcsoportra gyakorolt hatás) vStatisztikai elemzés (fizikai reakciók: látogatók száma, kiadványt megvásárlók száma) vKommunikációs audit (a szervezet kommunikációs csatornáinak elemzése) vPanaszok elemzése

14 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 13 A PR tevékenység komplex értékelése/2. 1.Fókuszcsoportos megkérdezés 2.Mélyinterjúk 3.Felmérések 4.Elő- és utótesztek 5.Diszkrét adatgyűjtés 6.Kísérleti tanulmány 7.A tevékenység eredménye

15 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 14 A public relations szakember


Letölteni ppt "SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések