Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)"— Előadás másolata:

0 PR, a bizalomépítés művészete „Dolgozz jól és beszélj róla!”
Konczosné dr. Szombathelyi Márta

1 Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi 11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) 12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) 13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása 14. A házi dolgozatok értékelése 1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része 2.PR-elméletek 3.A PR szakma története 4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése 5.A PR tevékenység eszközei 6. A PR tevékenység részterületei 7.Belső kommunikáció, (Internal PR) és külső PR tevékenység (CSR)

2 6. A PR tevékenység részterületei
Tanácsadás Kommunikáció Kutatás Belső kommunikáció Személyes kapcsolatok Külső kapcsolatok Nonprofit PR Profit PR Corporate PR Marketing PR Ágazati kapcsolatok Szakmai kapcsolatok Pénzügyi kapcsolatok Támogatás Társadalmi ügyek kezelése Kormányzati és közösségi kapcsolatok Médiakapcsolatok

3 Tanácsadás, kommunikáció
Tanácsadás (Counselling) A szervezetek vezetői tevékenységének segítése a döntésekben Véleményezés, javaslattétel Kommunikáció (Communication) Információk cseréje Kutatás (Research) Információgyűjtő és elemző tevékenység, amelynek célja a szervezet belső és külső viszonyainak megismerése Belső kommunikáció (Internal communications, Employee Relations) A szervezet vezetőinek, csoportjainak és munkatársainak egymás közti információcseréje

4 Személyes kapcsolatok, külső kapcsolatok
Személyes kapcsolatok (Human Relations) Az egyének közötti kommunikáció alakítása Külső kapcsolatok (External Reations) A szervezet teljes külső kapcsolatával kialakított kommunikációs kapcsolatok szervezése, a további kategóriák gyűjtőneve) Nonprofit, profit, corporate, marketing PR ágazati, szakmai, pénzügyi kapcsolatok támogatás, társadalmi ügyek kezelése kisebbségi, kormányzati, közösségi és médiakapcsolatok

5 Nonprofit PR, Profit PR, Corporate PR, Marketing PR
A nem profitorientált szervezetek PR tevékenységének szervezése Profit PR A profitorientált szervezetek PR tevékenységének szervezése Corporate PR A szervezeti imázs gondozása Marketing PR (Consumer Relations) Értékesítés-centrikus információcsere, a marketing kommunikáció egyéb elemeihez kapcsolódik

6 Ágazati, szakmai, pénzügyi kapcsolatok
Ágazati kapcsolatok (Indrusty Relations) A partnerekkel és versenytársakkal kapcsolatos kommunikációs kapcsolatok Szakmai kapcsolatok (Professional Relations) A szakterülethez kapcsolódó tudományos, oktatási, szakmai, érdek-képviseleti szervekkel való kommunikáció szervezése Pénzügyi kapcsolatok (Financial Relations) Befektetői kapcsolatok Részvényes kapcsolatok Pénzügyi-szervezeti kapcsolatok

7 Támogatás, társadalmi ügyek kezelése
Cél: a szervezet kedvező megítélésének elősegítése, más szervezet vagy egyén presztízsének felhasználásával Szponzorálás (sponsorship) (ellentételezett támogatás) Mecenatúra (donation) (ellentételezés nélküli támogatás) Társadalmi ügyek kezelése (Issue Management) a társadalom egészét vagy csoportjait foglalkoztató, a szervezetet érintő kérdések kezelése

8 Kisebbségi, kormányzati és közösségi kapcsolatok, médiakapcsolatok
Kisebbségi kapcsolatok (Minority Relations) Kisebbségi csoportokkal kapcsolatos kommunikáció szervezése Kormányzati és közösségi kapcsolatok (Public Affairs) Lobbizás Kormányzati kapcsolatok Önkormányzati kapcsolatok Érdek-képviseleti kapcsolatok Médiakapcsolatok (Media Relations) A nyomtatott és elektronikus sajtó intézményeivel fenntartott kapcsolatok szervezése a szervezet publicitása érdekében (szerkesztőségi, újságírói kapcsolatok)

9 Public Relations Corporate PR
Belső PR Külső PR Vezetői inf. rendszer MARKETING PR MÉDIA KAPCSOLATOK PUBLIC AFFAIRS PÉNZÜGYI KAPCSOLATOK A szervezet irányítása Ágazati kapcsolatok Kiadói és szerkesztői kapcsolatok Kormányzati kapcsolatok Befektetői kapcsolatok Alkalmazott tájékoztatás Kisebbségi kapcsolatok Újságírói kapcsolatok Lobbizás Részvényesi kapcsolatok Érdekképviselet Szakmai kapcsolatok Issue management Önkormányzati kapcsolatok Pénzügyi szervezeti kapcsolatok Menedzsment tanácsadás Érdekképviseleti kapcsolatok Támogatás Civil szféra Szponzorálás Mecenatúra Válságkezelés


Letölteni ppt "Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések