Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”"— Előadás másolata:

1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!” Konczosné dr. Szombathelyi Márta

2 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 1 Tananyagbeosztás ^1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része ^2.PR-elméletek ^3.A PR szakma története ^4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése ^5.A PR tevékenység eszközei ^6. A PR tevékenység részterületei ^7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR tevékenység (CSR) ^8.Hírnév, imázs ^9.Sajtókapcsolatok (Media Relations) ^10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi ^11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) ^12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) ^13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása ^14. A házi dolgozatok értékelése

3 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 2 8.Hírnév, imázs ^Az imázs/identitás/arculat meghatározása (corporate design) vTartalom és forma egysége az arculatban vAz arculat komplex értelmezése ^Az imázs fajtái (corporate identity) vReálfolyamatok szerinti csoportosítás vAz imázs kialakulásmódja szerint vAz imázs történetisége szerint vAz imázs irányultsága szerint ^Identitás/arculat vMeghatározása vÉrtelmezése vTartalom és forma egysége vArculati kézikönyv

4 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 3 A hírnév (reputation) fogalom értelmezése ^Pozitív és negatív pólusú ^Közismertség (szereplés, média), köztisztelet (tettek, teljesítmények), közvélekedés (imázs) ^Amit teszel, amit mondasz és amit mások mondanak rólad ^A PR tevékenység a hírnevet gondozza (a szervezet és környezete közti jóakarat, megértés, bizalom kiépítése) ^ A pozitív hírnév TŐKE!!!, a legértékesebb vagyontárgy vNövekvő szerepet játszik a termékeladásokban vHosszú távú szerepet játszik a részvények/értékpapírok teljesítményében vEgy sikeres cég materiális vagyonát a cég piaci értéke sokszorosan felülmúlja vImmateriális vagyon: hírnév, kapcsolatok, az alkalmazottak kompetenciája, a vállalati kultúra

5 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 4 Immateriális vagyon ^Mérési módszerei vImmateriális Vagyon Figyelő (Immaterial Asset Monitor: IAM) vStratégiai teljesítménymérő számok kiegyensúlyozott rendszere (Balanced Scorecard: BSC) ^Látható vagyon vpénzeszközök, kinnlevőségek, számítógépek, irodák, részvényesek látható tőkéje stb.) ^Láthatatlan vagyon va személyzet kompetenciája, szervezeti tőke, ügyféltőke, márkanév, hírnév, arculat, a részvényesek láthatatlan tőkéje stb.)

6 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 5 A vállalat teljes piaci értékének alakítói Látható tőke (könyv szerinti érték) A dologi javak a látható adóssággal csökkentve Immateriális javak Külső szerkezet Márka, beszállítói, vevői kapcsolatok, hírnév, arculat Belső szerkezet Menedzsment jogi struktúra, stílus- és magatartásfo rmák, utasítások és szabályok rendszere Egyéni kompetencia Képzettség, tapasztalat

7 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 6 Hírnév alapú értékelések ^ ^Fortune Magazin (Corporate Reputation Index) ^ ^Image Power (Landor Associate) ^ ^Brand Vision (Market Facts) ^ ^RQ Gold (The Reputation Institut, RQ: reputation quotient stb.) ^ ^Mért jellemzők: vfogyasztói fókusz vérzelmi vonzerő valkalmazottak vpénzügyi teljesítmény vvezetés vmenedzsment vminőség vmegbízhatóság vtársadalmi felelősségvállalás

8 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 7 Imázs, image, imago ^ ^Képmás ^ ^Asszociációk és értékelések együttese ^ ^Elképzelés vagy vélemény, amely objektív és szubjektív benyomások alapján alakul ki ^ ^Szavak, tettek, fizikai jelenlét (amit az emberek gondolnak, hisznek, éreznek, érzékelnek egy szervezetről, márkáról, személyről) ^ ^3 fő kérdés: vMiképp alakulnak ki az imázsok? w Benyomás+képzelet kombinációja vHogyan lehet őket befolyásolni? w Nyílt és rejtett üzenetekkel, az értelem (vélemény) és érzelem (attitűd) befolyásolásával vMilyen hatással vannak a magatartásra? w döntő

9 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 8 Reálfolyamatok szerinti csoportosítás Imázs-típusok/1. Reálfolyamatok szerinti csoportosítás ^ ^Termék- vagy szolgáltatás-imázs (product image) ^ ^Márkakép vagy védjegy-imázs (band image) ^ ^Vállalat- vagy szervezet-imázs (corporate image) ^ ^Személy-, szakember- vagy vezető-imázs

10 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 9 Az imázs kialakulásmódja szerint Imázs-típusok/2. Az imázs kialakulásmódja szerint ^Spontán keletkezett imázs vLegtöbbször felületes általánosítás ^Tervszerűen kialakított imázs vCorporate Identity vAz eszközök megegyeznek a marketing eszköztárával

11 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 10 Az imázs történetisége szerint Imázs-típusok/3. Az imázs történetisége szerint ^Előzetes vagy meglevő (current )imázs ^Jövőbeni vagy kívánatos (wish) imázs

12 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 11 Az imázs irányultsága szerint Imázs-típusok/4. Az imázs irányultsága szerint ^Önimázs (self-image) ^Tükörimázs (mirror image) ^Imázs: az a kép, melynek alapján a külvilág ítél rólunk, a rólunk kialakult kép. ^Az „image” három alkotórészből tevődik össze: v1. milyennek látnak minket mások v2. milyennek látjuk mi magunkat v3. milyennek szeretnénk látszani mások szemében.

13 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 12 Kulturális sztereotípiák Kulturális sztereotípiák Autosztereotípiák ^ Önkép ^ Mások mit gondolnak rólunk Heterosztereotípiák ^Mi mit gondolunk másokról ^X csoport mit gondol Z csoportról

14 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 13 Identitás/arculat (CI) ^Identitás/arculat vMeghatározása (idem=azonos, entitas=lét) vAz identitás/arculat a szervezet múltja, hitvallása és filozófiája, technológiájának jellege, tuljdonosai, dolgozói, vezetőinek egyénisége, a szervezet erkölcsi és kulturális értékei, működési stratégiája vA= Kép x (KomxTevxFizJel) x (Struk+Kult) vA= Ké x (KoTF) x (S+Ku) vKorszakai w Tulajdonos=Arculat w Egy márka= Egy arculat (Ford, BMW, Pepsi) w Design=Arculat w Vállalat=Ernyő w Image kontra önimage (1970-es évek: a stratégiai gondolkodás kezdete) w Arculat=Tőke

15 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 14 Az arculat formai elemei ^Embléma (cég- és termékvédjegy) ^Logotípia ^Színvilág ^Betűtípus ^Grafikai motívumrendszere ^Csomagolás ^Szlogen ^Zenei azonosítók ^Vizuális stílusjegyek (fotó, film) ^Egyéb azonosítók (épületek kivitele, kiállítási installáció)


Letölteni ppt "SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések