Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”"— Előadás másolata:

1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!” Konczosné dr. Szombathelyi Márta

2 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 1 Tananyagbeosztás ^1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része ^2.PR-elméletek ^3.A PR szakma története ^4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése ^5.A PR tevékenység eszközei ^6. A PR tevékenység részterületei ^7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR tevékenység (CSR) ^8.Hírnév, imázs ^9.Sajtókapcsolatok (Media Relations) ^10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi ^11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) ^12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) ^13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása ^14. A házi dolgozatok értékelése

3 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 2 7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR tevékenység (CSR) ^Belső kommunikáció ^Külső PR tevékenység ^Vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR Corporate Social Responsibility) ^2001: EU „Zöld Könyv” (Green Paper) ^A célcsoportok meghatározása

4 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 3 A vállalat belső kommunikációs rendszerének értelmezése ^Célja: a vállalat működőképességének biztosítása és szolgálata ^Többrétegű rendszer vHierarchikus viszony vKölcsönhatás vMinden eleme vezetésfüggő ^Elemei vMenedzsmentkommunikáció vBelső PR vEEM kommunikáció vInformatikai rendszer (intranet) vMűszaki (termelési) információáramlás vPénzügyi-számviteli, statisztikai adatképzés és –forgalom vFormális interperszonális kommunikáció vInformális interperszonális kommunikáció

5 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 4 A belső PR szerepe ^A szervezetirányítás hatékonyságának növelése ^Teljesítménynövekedés ^A szervezet környezeti és munkaadói megítélésének formálása

6 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 5 A belső PR szerepe/1. A szervezetirányítás hatékonyságának növelése A belső PR szerepe/1. A szervezetirányítás hatékonyságának növelése ^CIO (Chief Information Officer: infófőnök) vAz információkhoz való hozzáférés és információhasználat rendszerének irányítója ^Gyakori hibák vLefelé w Leszűkülő információk, az összefüggések lehetősége korlátozott w Nem folyamatos, ad hoc w A közlések módja nem megfelelő (sablonos, rutinszerű) w Lassú w Párhuzamos tájékoztatás w Elakadó információk vFelfelé w Az alsószintű vezetők megszűrik w Csak a „szolgálati utat” betartva w Nem tájékoztatnak felfelé w Lassú

7 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 6 A belső PR szerepe/2. Teljesítménynövekedés ^A PR teljesítménynövelő tényezői, a megfelelő informáltság eredményei: vA vállalatvezetés és a munkatársak megfelelő viszonya vBevonás a döntési folyamatokba, a célok meghatározásába (participáció=beleszólás) vA dolgozók munkahelyi körülményei vA munkahelyi légkör vDolgozói lojalitás, pozitív beállítódás a vállalat iránt vMotiváltság vMunka- és teljesítménykészség vVéleményalkotási készség vMunkamorál vA munka minőségének javulása vSzemélyes elégedettség vCsapatszellem (company feeling)

8 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 7 Hivatkozással Tannenbaum–Schmidt-re, Harvard College, In: Steade–Glowry–Glos: Business. South-Western Publ. Cincinatti-Dallas etc. California, o. Főnökközpontú vezetés A menedzseri autoritás tartománya Beosztottak szabadságtartománya A menedzser dönt és kinyilatkoztat „Eladja” a döntést (érvel) Ötleteket ad elő és kérdez Változáshoz vezető döntést hoz Rávilágít a problémákra, javasol és dönt Megvonja a határokat, és csoportos döntésre bíztat Előírt korlátok között működni hagyja beosztottait Beosztott-központú vezetés A vezetői magatartás kontinuuma

9 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 8 A belső PR szerepe/3. A szervezet környezeti megítélésének formálása A belső PR szerepe/3. A szervezet környezeti megítélésének formálása A legfontosabb imázs-formáló tényezők

10 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 9 EEM (az alkalmazottak információs igényei) EEM (az alkalmazottak információs igényei) A jövővel kapcsolatos szervezeti tervek95% Termelékenység javulása90% Személyzeti politika és gyakorlat90% Munkával kapcsolatos információ89% Előmeneteli lehetőségek88% Külső események hatása saját munkára88% A munka illeszkedése a szervezetbe85% Osztályon vagy részlegen kívüli események85% Hogy állunk a versenytársakkal összehasonlítva83% Személyi változások és előléptetések81% A szervezet társadalmi környezettel kapcsolatos kötelezettségei81% Aktuális társadalmi témákkal kapcsolatos szervezeti álláspont80% Hogyan használja a szervezet a profitot78% Reklám tervek77% Pénzügyi eredmények76% Történetek más alkalmazottakról70% Személyi hírek57%

11 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 10 Külső PR tevékenység (CSR) ^CSR: Corporate Social Responsibility (vállalatok társadalmi felelősségvállalása) vA vállalatok a szociális és környezeti kérdéseket önkéntesen az üzletmenetükbe és a kapcsolataikba integrálják vA törvényes előírásokon túl többet invesztálnak a humán tőkébe, a környezetbe ^EU Green Paper 2001, EU Green Book 2002 ^Belső dimenzió vHumán erőforrás menedzsment (tanulás, karrier, biztonság, egyensúly), baleset- és munkavédelem, alkalmazkodás a változásokhoz, a környezet- és a természeti erőforrások kezelése (energia, hulladék, káros anyag) ^Külső dimenzió vIntegráció (munkahely, fizetés, adó, helyi munkaerő, környezeti adottságok, szakképzés, befektetések) vÜzleti partnerek, beszállítók vEmberi jogok vGlobális környezetvédelem


Letölteni ppt "SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések