Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Videokártyák története 1977-ben az Apple alkalmazta elsőként a videokártya elvét 1981-ben az IBM-PC, MDA-t (Monochrome Display Adapter) alkalmazott, ez.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Videokártyák története 1977-ben az Apple alkalmazta elsőként a videokártya elvét 1981-ben az IBM-PC, MDA-t (Monochrome Display Adapter) alkalmazott, ez."— Előadás másolata:

1

2 Videokártyák története 1977-ben az Apple alkalmazta elsőként a videokártya elvét 1981-ben az IBM-PC, MDA-t (Monochrome Display Adapter) alkalmazott, ez egyszínű, 80x25 karakteres megjelenítést tette lehetővé. Ezt követően az IBM CGA (Color Graphics Adapter) és a Hercules 1982-ben megjelent HGC (Hercules Graphics Card) videokártyái már a színes szövegkarakterek megjelenítését is támogatták.

3 Kártyatípusok Alaplapra integrált (fizikailag nem eltávolítható, többnyire lehetőség van letiltásra) Bővítőkártyás rendszerű (cserélhető) Cseréjével növelhető a számítógép grafikus teljesítménye, ami megnyilvánulhat : a megjelenés gyorsaságában; az átvitt adatmennyiség növelésében; a képpontok számának növelésében és számos más paraméterben.

4 Csatlakozók Ennek a csatlakozási módnak ismert fajtái: Vesa lokálbusz (VL) ISA PCI AGP PCI-Expressz (PCIe)

5 Fő chipsetgyártók és jellemző termékeik ATI Technologies – Radeon 7/8/9000, Radeon X/X1000, Radeon HD 2/3/4000 sorozat nVidia – GeForce sorozat (GeForce FX, GeForce 6 és GeForce 7, GeForce 8, GeForce 9, illetve GTX200 sorozatok) Intel – "i" sorozat 3Dlabs – Wildcat Realizm sorozat Speciális videokártya-gyártók és termékeik Matrox – Parhelia és P-series Kisebb chipsetgyártók és termékeik Falanx Microsystems – Mali S3 Graphics – Chrome sorozat Tech Source – Raptor XGI – Volari

6 ATI Radeon HD5970 Főbb jellemzői: 2 db RV870-es GPU 1-1GB-nyi GDDR5 Eyefinity, DirectX11, DirectCompute, OpenCL, ATI Stream CrossFire két DVI és egy mini DisplayPort

7 GPU A Graphics Processing Unit, vagy röviden a GPU, a grafikus vezérlőkártya központi egysége, amely az összetett grafikus műveletek elvégzéséért felelős. A GPU feladata a grafikák létrehozásával és megjelenítésével közvetlenül kapcsolatban hozható magas szintű feladatok átvétele a CPU-tól, hogy annak számítási kapacitása más műveletek elvégzésére legyen felhasználható. A modern GPU-k 2D és 3D műveletek elvégzésére egyaránt alkalmasak.

8 CrossFire Egy márkanév az ATI Technológiák több-GPU-s megoldására, amely versenyben áll a rivális nVidia által fejlesztett Scalable Link Interface, azaz SLI-vel. A technológia lehetővé teszi egy pár grafikus kártya használatát egyetlenegy számítógépben, növelve a grafikus teljesítményt.

9 ATI Stream Röviden összefoglalva a Stream Processzor a CPU munkáját segíti azzal, hogy a számítási feladatok egy részét maga végzi el, ezzel részben tehermentesítve a központi egységet. Jelentősen felgyorsítja a munkafolyamatot olyan nagy számításigényű feladatok elvégzésénél, mint a pénzügyi analízis, a szeizmikus mozgások vizsgálata, vagy akár a tudomány bármely területe.

10 Eyefinity ATI Eyefinity technológia került előtérbe, mely extrém felbontások alkalmazását teszi lehetővé az asztal több képernyőre való kiterjesztésével. A megoldás segítségével az egyetlen grafikus processzorral felszerelt kártyák akár hat darab monitort is képesek kezelni, sőt CrossFireX felállásban a megjelenítők száma megduplázható. Példaként az AMD egy Quad CrossFireX rendszer keretében összesen 24 kijelzőt kapcsolt össze, amin a Microsoft Flight Simulator X című játékprogramja futott.

11 OpenCL Az OpenCL (Open Computing Language) egy programozási nyelv, amely lehetővé teszi, hogy az általános számítási feladatokat ne csak a rendszerek központi processzora (CPU), hanem a grafikus gyorsító egységek (pl. grafikus kártyák, GPU) is elvégezhessék. A grafikus kártyák sebessége annyira megnőtt, hogy érdemes azokat is kihasználni, de ilyen fajta programozásra eddig nem volt szabványos lehetőség.

12 DirectX A DirectX (továbbiakban DX) a Microsoft cég egyik csomagja a Windows operációs rendszerhez. Tipikusan multimédiás alkalmazások használják: játékok, média lejátszók és ehhez hasonló programok. Népszerűségét többek között annak köszönheti, hogy már a Windows 95- től kezdődően a DX a Windows rendszer szerves része. A programozó szemponjából a DX jelentősen megkönnyíti a munkát, hiszen nem csak hogy nem kell egy-egy programnál az alapoktól indulnia, hanem lehetőséget biztosít arra is, hogy hardverfüggetlen programot írjon.

13 Források


Letölteni ppt "Videokártyák története 1977-ben az Apple alkalmazta elsőként a videokártya elvét 1981-ben az IBM-PC, MDA-t (Monochrome Display Adapter) alkalmazott, ez."

Hasonló előadás


Google Hirdetések