Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Elektronikus tananyagok IT szakhoz Lengyelné dr. Molnár Tünde.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Elektronikus tananyagok IT szakhoz Lengyelné dr. Molnár Tünde."— Előadás másolata:

1 Elektronikus tananyagok IT szakhoz Lengyelné dr. Molnár Tünde

2 EU igény A hazai ICT szektor a GDP kb. 15%-át adja, évi 8% körüli növekedéssel A foglalkoztatottak 10-12%-a „informatikai szakember” A munkaerőpiac a “profi fejlesztők-mérnökök” világától az “információt-menedzselő-alkalmazók” felé tart „ EU-ban százezer-számra hiányoznak ilyen szakemberek” Kétségbe esett megoldások: – ECDL és hasonló tanfolyamokkal növelni az „eSkill” szintet Megdöbbentő valóság: – USA 58 ezer vízumot kínált 2006-ban ICT foglalkozási munkakörökben Előrejelzés 2015-re az EU-ban meghirdetett állások 90%-ánál előírás lesz valamilyen e-skill szint felmutatása Dr. Dobay Péter, PTE Közgazdaságtudományi Kar

3 Elgondolkodtató… European e-Skills Association: “…A következő öt évben minden ötödik munkavállalótól magas szintű ICT készségeket fognak elvárni a munkahelyen. Ezek birtoklása normává fog válni az egyszerűbb munkakörökben is a jövő tudástársadalmában” G. Verheugen, a Europa Bizottság alelnöke 2007-ben kijelentette: „Innovation starts with people and this is why e-skills are important. They are not just pure technical skills: successful innovation in ICT requires also cross-disciplinary, cognitive and problem-solving skills as well as an understanding of the fundamentals of business. …A highly skilled and adaptable workforce will be the foundation for Europe’s competitiveness and prosperity in the 21st century.” EUROSTAT Report „37% of European citizens have no computer skills whatsoever, while only 22% seem to be acquainted with a wide range of computer activities. A lack of basic e- skills will prevent these people from participating fully in the 21st knowledge-based economy and society.” Daimler AG vezetője : „ kb. 2-10%-os szakember-hiánnyal számolunk 2015-ig, információrendszerek, információ-menedzsment és hasonló területeken”

4 IT képzés kontra informatikai képzés Jelenlegi informatikai képzések – Programtervező informatikus – Gazdasági informatikus – Mérnök informatikus

5 Programtervező informatikus BA szinten: – Az értelmiségi modulban tanul: – Európai uniós ismeretek – Minőségbiztosítás – Közgazdasági alapismeretek – + matematikai és programozói ismeretek MA szinten: – A képzés kb %-a: Matematika, számítástechnika – A képzés min. 2 – max. 4%-a: szervezési és menedzsment ismeretek, vezetői kontrolling, minőségbiztosítás IT képzés kontra informatikai képzés

6 Gazdasági informatikus BA szinten: – Programfejlesztés, rendszerfejlesztés, adatbázisok, gazdasági alkalmazások adaptációja, gazdasági problémák felismerése, informatikai rendszerek és a szervezet menedzselése, gazdasági alkalmazások üzemeltetése, szakértői rendszerek, intelligens megoldások alkalmazása MA szinten – Természettudományos alapismeret 5% – Gazdasági és humán alapismeret 5-10% – A szakmai modulban 1-2 választható tárgy: Tudásmenedzsment, projekttervezés, vállalatirányítás IT képzés kontra informatikai képzés

7 Mérnök informatikus MA szinten – A képzés kb %-a: Matematika, fizika, rendszerszemlélet – A képzés kb. 8-15%-a: Mikroökonómia, minőségbiztosítás, jogi és menedzsment ismeretek, ergonómia, kommunikációelmélet BA szinten: hasonló szervezés, mint MA-n IT képzés kontra informatikai képzés

8 Információtechnológia MA A képzés célja olyan információs szakemberek képzése, akik kapnának – gazdasági ismereteket – programozói ismereteket – vállalkozástervezési ismerteket – projektmunka személetet

9 Megoldás Most: A szakma megteremtette saját képzéseit IT területen: „IT-akadémiák” CISCO, Microsoft, ORACLE, IBM, SAP … Jövőben: IT képzés indítása a felsőoktatásban

10 IT KÉPZÉS

11 Open University Malaysia Prof. Dr. Mansor Fadzil Prof. Anuwar Ali

12 Master of IT képzés A képző intézmény: Open University Malaysia A képzés szervezője: Eszterházy Károly Főiskola  OUM-EKF Learning Centre Képzési forma: Távoktatás Képzés nyelve: angol Képzési idő: 3 félév

13 Gyakorlatban Malaysia-ból megérkeztek a tananyagok Önálló tananyag elsajátítás elearninges támogatással Egri tanárok segítenek a felkészülésben Vizsgahelyszín: Eger  eredmény: mester szintű Maláj IT diploma

14 Database SystemsAdatbázis fejlesztés és üzemeltetés Java Programming LanguagesProgramozás Javaban Algorithm and Data StructureAlgoritmusok Web Application DevelopmentWebprogramozás Masters ProjectWebfejlesztés Networking Technologies and Web SecurityWebbiztonság Multimedia TechnologyMultimédiafejlesztés Information System PlanningRendszertervezés Software EngineeringSzoftverfejlesztés Computer Architecture and OSSzámítógép architektúrák

15 Magyarországi nyelvvizsga helyzet Nyelvvizsga hiány miatt át nem adott diplomák: (2010) – Budapesti Gazdasági Főiskola: 75% – Pécsi Tudományegyetem:45% – ELTE: 17% – Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem: 50%

16 Megoldás Magyar nyelvű oktatás a korszerű maláj képzési rendszerre alapozva Közös diploma kiadásával záruló master képzés Tananyag adaptálás: pályázati forrásból

17 Projekt 2 maláj master szak anyagának adaptációja magyar nyelvre – Információtechnológia MA (Mater of IT) – Pedagógiai-technológiai rendszertervező (Mater of IT Design) Várható eredmények: – 62 darab elektronikus tananyag fejlesztése – 29 darab idegen nyelvű kredit kerül beépítésre a képzésbe – 2 master szak akkreditációja közös diploma kiadással

18 Kiegészítő képzések Tananyagírók képzése A kész tananyagot használó oktatók képzése

19 Köszönöm a figyelmet! Lengyelné dr. Molnár Tünde


Letölteni ppt "Elektronikus tananyagok IT szakhoz Lengyelné dr. Molnár Tünde."

Hasonló előadás


Google Hirdetések